eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!peer01.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 15 Sep 2016 16:19:55 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 34
    Message-ID: <57daae13$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.9.117.19
    X-Trace: 1473949203 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 83.9.117.19:64978
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2220
    X-Received-Body-CRC: 1977032383
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588590
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-09-15 o 15:48, quent pisze:
    > On 15.09.2016 15:33, s...@g...com wrote:
    >> W dniu czwartek, 15 września 2016 14:43:28 UTC+2 użytkownik
    >> q...@g...com napisał:
    >>> Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są
    >>> odwrotnie niż powinny?
    >>> Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania
    >>> ostrym do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >>
    >> Ten kształt kropli wody to jedno z kłamstw które się serwuje dzieciom
    >> w szkole.
    >>
    >> W zalezności od tego w stosunku do czego się rozpatruje opór
    >> aerodynamiczny optymalny kształt będzie inny.
    >>
    >> Najbardziej optymalny pod względem objętośći to rura, z zaokrąglonymi
    >> końcami.
    >>
    >> Patrz - korpus jumbojet-a.
    >>
    >> W praktyce niewielka różnica czy początek ostry czy okrągły.
    >> Ważne aby cienkie było raczej z przpdu bo wtedy zachowuje się
    >> stabilniej na wietrze.
    >
    > O samolot - dobrzy przykład!
    > Przekrój skrzydła samolotu jest niemal identyczny z wzorcem kształtu
    > aerodynamicznego - tępe do przodu ostre do tyłu.
    >
    >
    >
    Ale samochody nie latają! No może poza wyjątkami:
    http://glowny-mechanik.pl/2014/10/latajace-auto-ze-s
    lowacji/

    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: