    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    <ne0nsv$c4g$1@node2.news.atman.pl> <ne0ti5$1a1$1@dont-email.me>
    <ne187k$tsg$1@node2.news.atman.pl> <ne1tif$gc0$1@dont-email.me>
    <ne2q1b$ppb$1@node1.news.atman.pl> <ne2qgc$q5b$1@node1.news.atman.pl>
    <ne30gv$lq7$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ne5c2h$1ep$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ne5e4v$3hv$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ne5fut$58s$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57064ee6$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 7 Apr 2016 14:55:49 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > No nie wiem, nie wiem ... robot jak zobaczy swiatla z przeciwka
    > na swoim pasie, to moze zaraz hamulec wcisnac - ja najpierw
    > pomysle "no i gdzie ci sie ch* tak spieszy" :-) A potem moze paru
    > metrow zabraknac, ale to przeciez nie moja wina :-)
    >
    > Podobnie robot raczej bedzie jechal grzecznie 90, i jak myslisz
    > - kto ma wieksze szanse przywalenia w drzewo na zakrecie - on,
    > czy ja ? :-)

    Gdyby to chodziło o konkurs, kto z większą gracją przyładuje
    w brzozę, to ja bym się w to specjalnie nie wtrącał. Lecz
    przeważnie taki Kozietulski jeden z drugim za punkt honoru
    bierze sobie, by i mnie wciągnąć w tę jego Somosierrę. A ja
    wraz z nim ginąć nie mam zamiaru.

    > Najwyzej przyjdzie nieco zmodyfikowac soft na Polske :-)

    Nasi ułani chyba mają takie założenie, że jak taki raz w roku
    nie ma stłuczki, to jeździ jak ciota, lub co gorsza kapelusznik,
    a to wstyd przed kolegami. Ja w życiu nie spowodowałem kolizji,
    co uznaje za normę. W Google chyba też podzielają moje zdanie.
    Ale to jest jakieś takie zachodnie myślenie, naszym nie przystoi.

    Ułańska metoda nie polega na tym, by komuś z impetem przyładować
    -- to rzecz husarii. Ułan stara się wrogowi zajechać drogę, a
    gdy widzi, że dalej już jazdy nie ma, hamuje aż koń dęba staje.

    Ja sobie soft na Polskę zmodyfikowałem tak, że *zawsze* na
    zajeżdżających drogę trąbię. Nie ze złości, lecz z wyrobionego
    już odruchu i tak zwanej "ostrożności procesowej", jak mawiają
    prawnicy. Bo choć się to nie zdarzyło, to może kiedyś być, że
    jednak nie zdążę zahamować. A wtdy nie będzie się taki tłumaczył,
    że "ten pan się zagapił, w ogóle nie widział jak spokojnie jechałem".

    --
    Jarek