    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorytm komponowania myzyki
    Date: Thu, 4 Apr 2013 21:47:33 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 04 Apr 2013 23:15:58 +0200, Vax wyszeptal:

    > W dniu 2013-04-04 22:18, Edek Pienkowski pisze:
    > przecież kolejne struny można stroić do (niemal) dowolnie wybranego
    > "umownego progu" struny wyższej. Naprawdę żadna przeszkoda.
    > Alternatywne stroje (choć nadal oparte na 12 progach) się kłaniają :)

    Oł szyt, nie wpadłem na to.

    > Zalew dźwięków raczej przypadkowych, ekstrawaganckie instrumentarium,
    > nawet śladowej linii melodycznej, udziwnianie na siłę, epatowanie
    > "oryginalnością" - a pisze to człowiek którego nie męczy jazz, lubi
    > absolutnie każdy kawałek King Crimson (z każdego albumu) a i Penderecki
    > wyda mu się strawny (choć go nie lubi).
    > Brzmiało to jak stado małp buszujących w filharmonii zmiksowane z drugim
    > stadem dla odmiany w jakiejś Castoramie. No cóż... Sztuka. ;)

    Brzmi obiecująco... pół serio pół żartem.

    Mi się bardziej podoba "One nie tańczy dla mnie" niż "Ona tańczy dla
    mnie", ale to rzecz gustu lub chwilowych moich potrzeb. Niektórzy artyści
    nawet samemu lekko parodiują własny utwór i często pariodie są lepsze
    niż to samo z pokerową twarzą.

    Komputer sam siebie nie sparodiuje (mam nadzieję).

    > Raczysz przeceniać wpływ kościoła katolickiego na muzykę arabską,
    > hinduską i wiele innych ;)

    Słabo znam muzykę hinduską, arabską też raczej w kategorii użytych
    elementów. Niemniej nie pomijałbym wpływów niedalekiego Rzymu.
    Skoro Ostrogoci dotarli i do Turcji i, róznież dzisiejszej, Hiszpanii,
    to Rzymianie też mogli na mieczach przynieść nutę albo sprzedać bardziej
    finezyjne instrumenty. Lepszy pieniądz wypiera gorszy.

    --
    Edek