  • Data: 2013-04-04 23:15:58
    Temat: Re: Algorytm komponowania myzyki
    Od: Vax <...@i...nie.ma> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-04 22:18, Edek Pienkowski pisze:

    > Instrumenty smyczkowe mają jż nie pamiętam struny co kwartę albo kwintę.
    > Co z tego, że wydobędzie się odpowiednie tony, jeżeli struktura instrumentu
    > wciąż rezonuje tak samo - dopiero palce na wszystkich strunach to zmienią.

    przecież kolejne struny można stroić do (niemal) dowolnie wybranego
    "umownego progu" struny wyższej. Naprawdę żadna przeszkoda.
    Alternatywne stroje (choć nadal oparte na 12 progach) się kłaniają :)

    > Mnie w muzyce niewiele zdziwi. Jest na YT? Nie wiem o jaką awantgardę
    > w cudzysłowie chodzi.

    Zalew dźwięków raczej przypadkowych, ekstrawaganckie instrumentarium,
    nawet śladowej linii melodycznej, udziwnianie na siłę, epatowanie
    "oryginalnością" - a pisze to człowiek którego nie męczy jazz, lubi
    absolutnie każdy kawałek King Crimson (z każdego albumu) a i Penderecki
    wyda mu się strawny (choć go nie lubi).
    Brzmiało to jak stado małp buszujących w filharmonii zmiksowane z drugim
    stadem dla odmiany w jakiejś Castoramie. No cóż... Sztuka. ;)

    > Kalendarz lub zegarek też są domyślnymi podejrzanymi? ;).

    Kalendarz to raczej wina księżyca (nie mylić z księżmi).

    > Kulturowe
    > uwarunkowanie. Zwłaszcza, że kultura kościelna nie lubi odmienności i
    > przez lata paliła ją na stosie ku uciesze gawiedzi.

    Raczysz przeceniać wpływ kościoła katolickiego na muzykę arabską,
    hinduską i wiele innych ;)

    v.