  • Data: 2013-04-05 21:40:54
    Temat: Re: Algorytm komponowania myzyki
    Od: Vax <...@i...nie.ma> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-05 17:45, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Może w tym przypadku źle to napisałem i prawda jest trochę pośrodku -
    > nie znam się jakoś dobrze na muzyce indyjskiej i wygląda na to, że w
    > nowszym okresie faktycznie korzysta się z 12-tonowej skali, tylko że jak
    > tam piszą - nie równomiernie temperowanej, a opartej na naturalnych
    > kwartach i kwintach.

    może zostawmy temperowanie, chodzi o ten tuzin, wspólny dla wielu kultur.

    > (...) Jak się kombinuje w
    > ten sposób, to wychodzi 12 tonów, ale jest to oczywiście tylko jeden z
    > wielu możliwych sposobów kombinowania.

    no właśnie, jeden z wielu, a jednak powszechny/dominujący, eksperyment z
    15-tką też okazał się całkiem dobrze brzmiący (i to z równomiernym
    temperowaniem) - jednak jakoś "naturalnie" muzykanci odkrywali podział
    na 12 tonów. To mnie tylko zastanawiało. :)