    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorytm komponowania myzyki
    Date: Thu, 4 Apr 2013 20:18:19 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 04 Apr 2013 13:38:38 +0200, Vax wyszeptal:

    > Dowolny instrument smyczkowy (bezprogowy), gitara bezprogowa, trąbki etc.
    > Zagrasz każdą skalę, ale w głowie już "siedzi" ta dwunastka i odstępstwa
    > mimowolnie koryguje uznając za "fałsz".

    Instrumenty smyczkowe mają jż nie pamiętam struny co kwartę albo kwintę.
    Co z tego, że wydobędzie się odpowiednie tony, jeżeli struktura instrumentu
    wciąż rezonuje tak samo - dopiero palce na wszystkich strunach to zmienią.
    No i fakt, muzyk musiałby zadać gwałt swojej technice na dzień dobry.

    Lepiej byłoby z trąbką jazzową lub puzonem. Tak na marginesie, właśnie sobie
    odsłuchałem LOB i chyba beatz nie trzymają żadnej klasycznej harmonii
    albo słuch już nie ten ;). Tak serio to spora część muzyki z elektronicznymi
    elementami, zwłaszcza tymi brzmiącymi zimno i nieprzyjemnie nie jest
    harmoniczna (howgh... ;), dopiero po przyzwyczajeniu widać strukturę.
    Tak ma być zresztą, noise, hałas.

    > Dlatego zaproponowałem podstawę 15, podzielność przez 3 jak w 12 oraz
    > przez 5 (no właśnie, jak by brzmiał taki akord?).

    Rozumiem pomysł.

    Akord by brzmiał nijak. Dopiero po ułożeniu i powtórzeniu melodii
    po jakimś czasie wykształciłyby się współbrzmienia z większym i
    mniejszym napięciem jak i nastrojem. Ciekawe byłyby 2^(3/5) i
    2^(5/3) na początek, ale potem te wszystkie supporty typu 2^(2/15)
    są mi oczywiście nieznane i musiałyby brzmieć nieco wbrew jakimkolwiek
    moim przyzwyczajeniom i pewnie dość topornie.

    > Jakieś doniesienia czytałem, ale to, co dane mi było odsłuchać swą
    > "awangardowością" przesłoniło czysty odbiór samej skali. Niestety.

    Mnie w muzyce niewiele zdziwi. Jest na YT? Nie wiem o jaką awantgardę
    w cudzysłowie chodzi.

    > dla mnie jest podejrzana ta powszechna 12-tka, chyba, że faktycznie
    > wynika ona jedynie z relatywnie dużej liczby naturalnych dzielników i
    > jej wybór (lub 24 w niektórych kręgach) narzucał się w sposób oczywisty
    > każdemu, nawet "półdzikiemu" muzykowi.

    Kalendarz lub zegarek też są domyślnymi podejrzanymi? ;). Kulturowe
    uwarunkowanie. Zwłaszcza, że kultura kościelna nie lubi odmienności i
    przez lata paliła ją na stosie ku uciesze gawiedzi. To cud nad cudami,
    że ziemia nie opiera się już na 6ciu trąbach słoniowych czy co tam było,
    marna pociecha w sumie.

    --
    Edek