    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatory z aliexpress
    Date: Sun, 27 Nov 2022 14:05:29 +0100

    On 27/11/2022 11:59, t-1 wrote:
    > Kilka rzeczy kupowałem na ali i przesyłka była darmowa.

    Myślę, że to świetny miernik scamu.

    Przy dowolnym produkcie z ali, ważącym > ~0.5kg, przesyłka *raczej* nie
    jest darmowa. Przesłanie akumulatorów z Chin będzie bardzo kosztowne,
    jesli są przesyłane indywidualną paczką, wymaga to spełnienia masy
    warunków, prawidłowego pakowania, certyfikacji itd itp a często zakazane
    w ogóle, lotniczo.

    np. https://www.apaczka.pl/app/uploads/2022/08/Wysylka-b
    aterii-litowych.pdf

    Małe liion w rozmiarze "do telefonów" przemykają przez ochornę celną
    bardzo często, ale 20kg raczej zostanie zauważone.

    Przypuszczalnie ta darmowośc jest właśnie wyznacznikiem scamu, w tym
    wypadku.

    > Po niewczasie zobaczyłem, że ktoś już ocenił negatywnie sprzedawcę
    > Battery0515 Store, że nie wysyła towaru.

    Kilka razy miałem taką sytuację (acz kupuje głównie małe przedmiowy, w
    porównaiu do akumulatorów). Ali czasami samoczynnie zwraca pieniądze,
    jeśli ustalą, że sprzedawca oszukał wszystkich. Jednak nie zależy im
    chyba na usuwaniu takich przypadków, bo tego typu sytuacji jest ciągle
    sporo i sam wdepnę ze 2/rok w coś takiego, nawet wiedząc jak je wstępnie
    rozpoznać.

    PS. Większosć wpadek tego typu dotyczyło "sklepów" posiadajacych na
    stanie kilka przedmiotów z różnych parafii. Warto zerknąc, czy sklep z
    ali sprzedaje coś wiecej niż to jedno hiper-tanie coś i kilka pluszaków.