eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumualtor do wkrętarki - 20V - co w środkuRe: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
  • Data: 2021-09-10 09:03:40
    Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 9 Sep 2021 10:03:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
    > czwartek, 9 września 2021 o 18:14:50 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    >> Mowa była o latarce, której rzekomo nie da się naładować korbką.

    Jest kilka latarek na korbke.
    Kup, pochwal sie jak naladowales :-)

    >> Gdy na wakacjach używałem Toughbooka w samochodzie (oryginalny zasilacz
    "podróżny": wtyk zapalniczki 12V -> notek) to się bardzo
    >> ździwiłem jak szybko siadał aku auta (a był około 100Ah).
    >> Było jakieś niezbyt oszczędne Pentium, ale grafika i ekran też swoje musiały brać.

    > Akumulator samochodowy rozruchowy ma z pojemności mała rezystancję
    > wewnętrzna. I to, rezystancja wewnętrzna, jest jego głównym
    > parametrem. Na rozruch ubywa tak mało z pojemności że gdyby nie
    > rezystancja wewnętrzna to do odpalenia ciężarówki wystarczył by
    > akumulator 10AH.

    Nie wiem jak w ciezarowce, ale osobowa benzynka - niech bedzie nawet
    500A przez 2s , to jest ~0.3Ah.
    Maly diesel to potrzebuje najpierw ~40A przez powiedzmy 15s na grzanie
    swiec, czyli 600As, potem powiedzmy ze troche wiecej krecenia mrozna
    zimą, 5s, i nam wychodzi niecala 1Ah.
    Wiecej sie przydaje, jak z jakis powodow nie chce zapalic :-)

    > Akumulator co ma na obudowie napisane 100Ah jak
    > jest ładowany w sprawnym samochodzie to ma ze 40Ah. Tyle ma pod
    > warunkiem że jest sztuka nówka niesmigana w stu procentach sprawna.

    Masz na mysli "ładunek" ?
    Ze jak wyciagne z auta w miare nowy 100Ah akumulator, to z niego
    wyplynie ze 40Ah?
    Wydaje mi sie, ze wiecej. Choc teraz w aucie mam jakies 13.8V.

    > Co ciekawe dla niedouczonych to pod koniec życia akumulatora co ma
    > na obudowie napisane 100Ah może być tych amperogodzin dziesięć albo
    > i mniej. I sprawny silnik przy tak zużytym akumulatorze odpali.

    Dojezdzilem kiedys akumulator do 4Ah.
    No ale to byl ~50Ah nominalnie.

    I swietnie zapalal, tylko swiatel nie moglem zostawic na postoju :-)

    > Do
    > magazynowania energii w celu późniejszego wykorzystania z jak
    > największą sprawnością są akumulatory trakcyjne albo stacjonarne a
    > nie rozruchowe. W akumulatorze rozruchowym sprawność energetyczna i
    > elektryczna nie mają żadnego znaczenia. Rozruchowy mam mieć mała
    > rezystancję wewnętrzna i mały prąd upływu.

    Dobrze mowisz, ale tu nie o sprawnosc chodzi, tylko ze glebokie
    rozladowanie akumulatorom rozruchowym szkodzi.
    Wiele cykli tak nie zrobia.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: