  • Data: 2021-09-10 09:31:02
    Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Sep 2021 09:45:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Dzieciaki wymiękają szybko ;> Dają radę doładować max. kilka %.

    > Zes się głupot naczytał. Przeciętny człowiek dysponuje mocą ciągła w
    > granicach cirka jebalt 20 Watow.

    Do naladowania telefonu by wystarczylo.

    > Kolarz może dostarczyć w okolicach
    > 150W przez kilka minut a potem nadaje się do uśpienia.

    Tylko ze przecietny wyscig szosowy ma ze 200km, ktore przejezdzaja w
    ~5h.
    Myslisz, ze 20W wystarczy do osiagniecia predkosci 40km/h?

    Albo taki
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Albatross

    Prawie 3h lotu ... moca 20W ?

    "W spokojnym powietrzu moc potrzebna do zapewnienia mu lotu wynosiła
    około 0,25 konia mechanicznego[1], lecz najlżejsza turbulencja
    wymagała gwałtownego jej wzrostu"

    > Na dwieście
    > watów przez kilka minut człowiek ma za małe płuca. Tak wiem jacyś
    > kretyni napisali że jakiś mistrz galaktyki w rowerowaniu 600 watów
    > mocy potrafił dostarczyć.

    https://sportsscientists.com/2009/07/tour-de-france-
    2009-power-estimates/

    Ale to takie ~25 minutowe wyniki.

    > Ale jest w tym tyle prawdy co w płatkach
    > owsianych czy jakiś tam śniadaniowych że mają bardzo dużo żelaza.
    > Mają mało ale się kiedyś pomylili i na opakowaniu wydrukowali że
    > mają dużo i już tak zostało. Chociaż kto wie. Jak pedałował i
    > oddychal czystym tlenem to może i możliwe te 600W.

    Czystym alpejskim powietrzem :-)

    Czy np to
    https://bieganie.pl/trening/srednia-moc-na-zawodach-
    i-jak-ja-wyliczyc/

    > Sprawność
    > energetyczna mięśni to ze 20%. To żeby dał 600W musiałby na ciepło
    > w nogach wytracic 3kW. Ugotował by komórki bo bez chłodzenia białko
    > by się ścięło.

    Przy 40km/h chlodzenie dobre.
    A zobacz, ile powietrza musi przez pluca przejsc, czy np ile wody
    odparowuja.

    J.