    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <sh83k5$hqr$1@dont-email.me> <2...@4...net>
    <sh896e$s4u$1@dont-email.me>
    <6139e53b$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <shcotv$cm2$1@dont-email.me> <613a32f8$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    Date: Fri, 10 Sep 2021 09:03:40 +0200

    On Thu, 9 Sep 2021 10:03:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    Jest kilka latarek na korbke.
    Kup, pochwal sie jak naladowales :-)

    "podróżny": wtyk zapalniczki 12V -> notek) to się bardzo

    > Akumulator samochodowy rozruchowy ma z pojemności mała rezystancję
    > wewnętrzna. I to, rezystancja wewnętrzna, jest jego głównym
    > parametrem. Na rozruch ubywa tak mało z pojemności że gdyby nie
    > rezystancja wewnętrzna to do odpalenia ciężarówki wystarczył by
    > akumulator 10AH.

    Nie wiem jak w ciezarowce, ale osobowa benzynka - niech bedzie nawet
    500A przez 2s , to jest ~0.3Ah.
    Maly diesel to potrzebuje najpierw ~40A przez powiedzmy 15s na grzanie
    swiec, czyli 600As, potem powiedzmy ze troche wiecej krecenia mrozna
    zimą, 5s, i nam wychodzi niecala 1Ah.
    Wiecej sie przydaje, jak z jakis powodow nie chce zapalic :-)

    > Akumulator co ma na obudowie napisane 100Ah jak
    > jest ładowany w sprawnym samochodzie to ma ze 40Ah. Tyle ma pod
    > warunkiem że jest sztuka nówka niesmigana w stu procentach sprawna.

    Masz na mysli "ładunek" ?
    Ze jak wyciagne z auta w miare nowy 100Ah akumulator, to z niego
    wyplynie ze 40Ah?
    Wydaje mi sie, ze wiecej. Choc teraz w aucie mam jakies 13.8V.

    > Co ciekawe dla niedouczonych to pod koniec życia akumulatora co ma
    > na obudowie napisane 100Ah może być tych amperogodzin dziesięć albo
    > i mniej. I sprawny silnik przy tak zużytym akumulatorze odpali.

    Dojezdzilem kiedys akumulator do 4Ah.
    No ale to byl ~50Ah nominalnie.

    I swietnie zapalal, tylko swiatel nie moglem zostawic na postoju :-)

    > Do
    > magazynowania energii w celu późniejszego wykorzystania z jak
    > największą sprawnością są akumulatory trakcyjne albo stacjonarne a
    > nie rozruchowe. W akumulatorze rozruchowym sprawność energetyczna i
    > elektryczna nie mają żadnego znaczenia. Rozruchowy mam mieć mała
    > rezystancję wewnętrzna i mały prąd upływu.

    Dobrze mowisz, ale tu nie o sprawnosc chodzi, tylko ze glebokie
    rozladowanie akumulatorom rozruchowym szkodzi.
    Wiele cykli tak nie zrobia.

    J.