  • Data: 2021-09-09 19:03:52
    Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 9 września 2021 o 18:14:50 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Mowa była o latarce, której rzekomo nie da się naładować korbką.
    > W Stanach prepersi kupują radia na korbkę.
    > Gdy na wakacjach używałem Toughbooka w samochodzie (oryginalny zasilacz "podróżny":
    wtyk zapalniczki 12V -> notek) to się bardzo
    > ździwiłem jak szybko siadał aku auta (a był około 100Ah).
    > Było jakieś niezbyt oszczędne Pentium, ale grafika i ekran też swoje musiały brać.
    Akumulator samochodowy rozruchowy ma z pojemności mała rezystancję wewnętrzna. I to,
    rezystancja wewnętrzna, jest jego głównym parametrem. Na rozruch ubywa tak mało z
    pojemności że gdyby nie rezystancja wewnętrzna to do odpalenia ciężarówki wystarczył
    by akumulator 10AH. Akumulator co ma na obudowie napisane 100Ah jak jest ładowany w
    sprawnym samochodzie to ma ze 40Ah. Tyle ma pod warunkiem że jest sztuka nówka
    niesmigana w stu procentach sprawna. Co ciekawe dla niedouczonych to pod koniec życia
    akumulatora co ma na obudowie napisane 100Ah może być tych amperogodzin dziesięć albo
    i mniej. I sprawny silnik przy tak zużytym akumulatorze odpali. Do magazynowania
    energii w celu późniejszego wykorzystania z jak największą sprawnością są akumulatory
    trakcyjne albo stacjonarne a nie rozruchowe. W akumulatorze rozruchowym sprawność
    energetyczna i elektryczna nie mają żadnego znaczenia. Rozruchowy mam mieć mała
    rezystancję wewnętrzna i mały prąd upływu.