    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <2975546835$20151217183121@squadack.com> <n4uuq9$in6$1@news.icm.edu.pl>
    <4286297632$20151217195122@squadack.com>
    <567340e5$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <567362bd$0$22825$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 18 Dec 2015 07:40:34 +0100

    Dnia Fri, 18 Dec 2015 02:34:51 +0100, JaNus napisał(a):
    > Teorię weryfikuje praktyka. Mój wujo założył sobie instalację opartą na
    > takiej cieplnej pompie: system polegał na tym, że pobierał wodę z dość
    > dużej głębokości, po czym odbierał jej ciepło, i wtłaczał z powrotem, na
    > głębokość mniejszą. Nie znam szczegółów, ile gradusów miała ta
    > "cieplejsza", ale niewiele. Jednak fachowcy zapewniali, że wystarczająco
    > dużo, aby zimą dość zadowalająco ogrzewać powietrze w domu.
    >
    > Wujo jedną tylko zimę z tego korzystał, po czym wziął kalkulator,
    > policzył, i potem przez wszystkie następne owej pompy cieplnej już nie
> [...]

    Dziwne troche. Czyzby to nie byla poompa ciepla ? Czy jakies inne
    skladniki dochodzily do oplat ?

    Znajomi maja. Dziala, ale:
    -jak zima jest ciezka to nie wyrabia, trzeba dogrzewac ... a jak sie
    nie ma pieca, to dogrzewanie pradem drogo kosztuje.
    -jak zima lekka, to sasiedzi mniej placa za wegiel niz oni raty
    kredytu,
    -z zalet to wygoda - jest zawsze i jak na na razie dziala

    J.