  • 1. Data: 2015-11-16 13:36:09
    Temat: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Zacznę od tego, że uważam gadanie o oszczędności za ciężkie oszustwo. W
    pomieszczeniach ogrzewanych ciepło żarówki wcale nie jest energią
    zmarnowaną, a w domu się grzeje w zimie i świeci w zimie. Nie jesteśmy
    Grecją. Owszem, w klimatyzowanych pomieszczeniach bilans ciepła jest
    inny. Ale to nie u mnie w domu.

    Poza tym żarówki po prostu ładniej świecą.

    No ale dobrze, powiedzmy, że chcę spróbować. Mam żyrandol, w którym
    stosuję żarówki świecowe E14 60W. O takie:

    http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/3922/pila
    -zarowka-swiecowa-b35-e14-60w.jpg

    I gdzie ja teraz kupię coś odpowiedniego, w tym odpowiedniego kształtem
    (bo 'śrubowe' świetlówki to owszem może i są)? I żeby świeciło jak
    człowiek (co najmniej 600lm, a lepiej 700lm, bo nic na to nie poradzę,
    ale subiektywnie dla mnie prawdziwa żarówka 600lm świeci jaśniej od
    świetlówki 600lm).

    Owszem, jest nawet sporo bździdełek ok. 300lm, ale nie o to chodzi...

    Widział ktoś?

    MJ

  • 2. Data: 2015-11-16 13:46:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli uwazasz ze dotychczasowe żarówki są dobre to nie zmieniaj. Po co masz być
    zawiedziony od samego poczatku. Każdy tutaj sam decydował co kupić. To co dla jednych
    było źle dla innych było dobre. Nie ma uniwersalnej recepty.

  • 3. Data: 2015-11-16 14:54:46
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-16 o 13:36, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > człowiek (co najmniej 600lm, a lepiej 700lm, bo nic na to nie poradzę,
    > ale subiektywnie dla mnie prawdziwa żarówka 600lm świeci jaśniej od

    halogenowe tez już wyszły? mam u siebie kilka takich w zapasie, dawno
    nie odwiedzałem sklepów, stąd pytanie może dziwne :)

    a.

  • 4. Data: 2015-11-16 15:21:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Nov 2015 13:36:09 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > pomieszczeniach ogrzewanych ciepło żarówki wcale nie jest energią
    > zmarnowaną, a w domu się grzeje w zimie i świeci w zimie.

    Gdyby ta żarówka najczęściej była nisko to teoretycznie przepływ
    powietrza jest wymuszony i coś tam ogrzeje ale jak jest pod sufitem
    to grzeje tylko tą warstwę pod sufitem więc sprawność takiej grzałki
    jako ogrzewacz pomieszczenia jest raczej kiepska.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-11-16 15:28:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jesteśmy Grecją. Owszem, w klimatyzowanych pomieszczeniach bilans
    >ciepła jest inny. Ale to nie u mnie w domu.

    Latem tez jest bilans inny :-)

    >Poza tym żarówki po prostu ładniej świecą.

    Kwestia gustu ... szczegolnie, ze masz mleczne.

> [...]
    >I gdzie ja teraz kupię coś odpowiedniego, w tym odpowiedniego
    >kształtem (bo 'śrubowe' świetlówki to owszem może i są)? I żeby

    srubowe sa, i kto wie, czy nie beda sie nawet interesujaco
    prezentowaly.
    Jak z miejscem stoisz - moze byc wieksze ?

    Musi swiecic w dol, czy wystarczy jak na boki i do gory ?
    Bo sporo tych led swieci tylko w polowe sfery, gorna.

    >człowiek (co najmniej 600lm, a lepiej 700lm, bo nic na to nie
    >poradzę, ale subiektywnie dla mnie prawdziwa żarówka 600lm świeci
    >jaśniej od świetlówki 600lm).
    >Widział ktoś?

    Najpierw zeby nie bylo, ze w ogole nie ma:
    http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/swietlow
    ki-kompaktowe-zintegrowane-z-elektronicznym-ukladem-
    zasilajacym/osram-dulux-superstar/osram-dulux-supers
    tar-micro-twist/index.jsp
    12W E14 jest, 740lm, mysle, ze uczciwe.
    http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/lampy/swietlow
    ki-kompaktowe-zintegrowane-z-elektronicznym-ukladem-
    zasilajacym/osram-duluxstar/osram-duluxstar-mini-twi
    st/index.jsp?productId=ZMP_1086823
    12W E14 650lm.

    Swietlowek roznej marki od 11W jest troche na rynku
    http://allegro.pl/oswietlenie-zrodla-swiatla-10774?a
    _enum%5B16085%5D%5B7%5D=7&a_enum%5B24232%5D%5B6%5D=6
    &a_text_i%5B24230%5D%5B0%5D=11&a_text_i%5B24230%5D%5
    B1%5D=20

    nawet zona nie bedzie mogla protestowac, ze brzydkie
    http://allegro.pl/softone-mini-candle-12w-ww-e14-1pf
    -i5709735785.html

    A i w LED jest juz w czym wybierac - tu z 7-8W wystarczy
    http://allegro.pl/oswietlenie-zrodla-swiatla-10774?a
    _enum%5B24232%5D%5B6%5D=6&a_text_i%5B24230%5D%5B0%5D
    =6&a_text_i%5B24230%5D%5B1%5D=20&a_enum%5B16085%5D%5
    B8%5D=8

    Na ceneo tez znajdziesz.

    Jesli chodzi o real, to ja mam spory wybor w Castoramie, Praktikerze,
    Leclerc, i taki ostatni wynalazek:
    http://www.at-krotoszyn.pl/

    MJ

  • 6. Data: 2015-11-16 15:49:09
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 listopada 2015 15:21:16 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > to grzeje tylko tą warstwę pod sufitem więc sprawność takiej grzałki
    > jako ogrzewacz pomieszczenia jest raczej kiepska.

    To jest prawda ale tylko w sytuacji zupełnego bezruchu w pomieszczeniu.
    Jesli w pomieszczeniu jest choćby kaloryfer albo przez pomieszczenie się chodzi to
    powietrze sie dosyć sprawnie miesza.

    Moge z ciekawości zrobić test i pomierzyć pirometrem temperature pionowej deski w
    pokoju.
    Różnica w temperaturze tejże nie będzie duża mimo tego że kaloryfer ma te 45 stopni a
    powietrze pod sufitem które nagrzał ma przynajmniej 35 stopni.

    Nawet jak żarówka nagrzeje powietrze pod sufitem to zostanie ono wymieszane przez
    cyrkulacje powietrza wymuszona przez kaloryfery lub chodzących ludzi.

    Co nie zmienia faktu że grzanie prądem kosztuje pi*oko 3x tyle co ogrzanie sie węglem
    więc grzanie sie żarówką nie jest "opłacalne" ale z drugiej strony to nie jest
    stracona energia.

    I to też nie zmienia faktu że większość ludzi powymieniała większość żarówek na
    świetlówki.

  • 7. Data: 2015-11-16 15:51:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Nov 2015 13:36:09 +0100, w <n2cijq$81b$1@news.agh.edu.pl>, Michał
    Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > No ale dobrze, powiedzmy, że chcę spróbować. Mam żyrandol, w którym
    > stosuję żarówki świecowe E14 60W. O takie:

    dx.com

    Kupiłem tam jedną mocną LED, bo potrzebowałem. Niby ma 700 czy 800lm, ale na
    moje oko świeci jak 50-55W.

    Ale ogólnie zgadzam się -- mam w domu parę tradycyjnych 100W właśnie z w/w
    powodów.

  • 8. Data: 2015-11-16 15:52:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 16 Nov 2015 15:21:09 +0100, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

> [...]
    > to grzeje tylko tą warstwę pod sufitem więc sprawność takiej grzałki
    > jako ogrzewacz pomieszczenia jest raczej kiepska.

    Teoretycznie tak, niemniej jednak to odczuwalnie działa.

  • 9. Data: 2015-11-16 17:09:20
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 600lm).
    >
    > Owszem, jest nawet sporo bździdełek ok. 300lm, ale nie o to chodzi...

    Jeśli masz sklep o podobnym profilu to tam.
    Ja dzisiaj odwiedziłem i dość mocno wytężałem
    wzrok bo jakaś rewolucja nastąpiła w zakresie
    oświetlenia. Żarówek konwencjnalnych mało
    więcej energooszczędnych i moce jakieś
    nietypowe z kosmosu.
    W końcu kupiłem "halogeny" wyglądem przypominające
    żarówki moc 57 W a świecą podobno jak 75 W.
    Wot technika ! Widziałem mnóstwo takich jakie
    pożądasz źródeł światła.
    No tylko ta nazwa firmy jakaś taka nieładna
    :-)
    http://www.obi.pl/decom/product/Osram_%C5%BBar%C3%B3
    wka_halogenowa_Classic_Eco_Superstar_A_57W_E27/60712
    37

    --
    P03

  • 10. Data: 2015-11-16 18:11:30
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    > Zacznę od tego, że uważam gadanie o oszczędności za ciężkie oszustwo. W
    > pomieszczeniach ogrzewanych ciepło żarówki wcale nie jest energią

    Twoim zdaniem energia elektryczna wykorzystywana do grzania pomieszczeń
    nie jest energią zmarnowaną. Może energia nie jest zmarnowana bo tak czy
    inaczej została wykorzystana. Ale opłata za tą energię to na pewno
    pieniądze zmarnowane.

    --
    pozdrawiam
    MD