  • Data: 2015-12-18 11:37:10
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2015-12-18 o 07:40, J.F. pisze:
> [...]
    > kredytu,
    > -z zalet to wygoda - jest zawsze i jak na na razie dziala
    >
    >Z całym szacunkiem, macie coś pochrzanione. Mam pompę ciepła od 18
    >lat, ekonomicznie jest to rewelacja. Właśnie sobie policzyłem na
    >podstawie odczytów z licznika połączonego z pompą, na współczesne
    >ceny energii koszt grzania wynosi około 1100 złotych na sezon,
    >pokażcie mi tańszy sposób ogrzewania. Dodam, że lubię chodzić w
    >T-shirtach i nastawiłem temperaturę na 23C, układ jest aktywny przez
    >cały rok, zdarza się, ze i w lecie włączy się na pół godzinki jeśli

    Ty te liczniki podaj, bo reszta jak widac niewymierna.

    1100zl to jesli dobrze licze jakies 2000kWh. Albo jak kto woli 7.2 GJ
    To licznik elektryczny czy cieplny ?

    7.2GJ ciepla to niecale 250zl za cieplo z EC. Samo cieplo - tam rurki
    drozsze niz cieplo.
    Jesli pompa ma wydajnosc 300%, to byloby 750.

    >prawność pompy ciepła silnie zależy od temperatury w instalacji
    >rzewczej, u mnie jest około 30C, im wyższa, tym gorzej. Nie ma więc
    >sensu przy klasycznych grzejnikach.

    No i tu moze byc kolejne miejsce zysku.

    >Bezwładność cieplna ogrzewania podłogowego jest na tyle duża, że
    >pompa pracuje wyłącznie w drugiej taryfie.

    czyli powinienenem podniesc swoje szacunki.

    >Powierzchnia ogrzewana to około 100m2, na dwoje wystarczy.

    Maly domek i to i gazem ziemnym niedrogo wychodzi przy cieplej zimie.
    Znajomi grzeja kominkiem, i tylko troche wegla dorzucaja do drzewa.
    No ale musieli polubic zimny prysznic ... ktory zreszta jest potrojna
    oszczednoscia :-)

    J.