  • 211. Data: 2011-06-25 16:34:01
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

    > naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
    > żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
    > razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
    > śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
    > jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
    > Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.
    >
    > ToMasz
    I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w sprawach o
    które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w odwrotnej
    kolejności niż rozebrał. Wyremontować silnik potrafi każdy, tylko nie wszyscy
    o tym wiedzą. W każdym z tych remontowanych przez Ciebie silników był
    odpowiednik świecy żarowej. Świeca żarowa to dodatkowe urządzenie. Jak się wie
    co robi to w pewnych konstrukcjach można je pominąć jako dodatkowy element.
    Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z jego
    krawędzi była gorzej chłodzona. W silniku benzynowym w pewnych szczególnych
    warunkach też występuje zjawisko samozapłonu. Musi mieć gaźnik i musi być
    przegrzany. Prąd do cewki wyłączony a on pracuje. Mieszanka zapala się od
    żarzącego nagaru albo od zaworu wydechowego. Patrz pan, zawór wydechowy robi
    za świecę żarową a pan piszesz że w tamtych nie było świec żarowych. Zaworów
    wydechowych też nie było.

  • 212. Data: 2011-06-25 16:34:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-25 14:35, Olo pisze:

    > z naciskiem na "lekko" ;)

    W sklepach papierniczych Trójmiasta zabrakło kredek. Pojutrze napisze o
    tym Fakt. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 213. Data: 2011-06-25 16:36:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-25 14:43, J.F. pisze:

    > Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
    > trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.

    Zależało od Malucha, właściciela i kowala mechanika. Znajomi mieli
    takiego, w którym poniżej 8 po Wrocławiu się zejść nie dało.

  • 214. Data: 2011-06-25 17:25:53
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Więc spokojnie wystarczy jakieś 80C ponad otoczenie ;->

    > Policzyłem. Przepływające powietrze przy twoich danych silnika (2 litry,
    > 4 cylindry, 200W na świecę) zyskuje około 35C w stosunku do temperatury
    > otoczenia przy założeniu wolnych obrotów w okolicy 1000rpm.
    >
    > ALE zasadniczo świeca żarowa ma działać wyłącznie podczas rozruchu, a
    > rozrusznik w dieslach kręci jakieś 100-200 RPM. Jeśli umiesz mnożyć to
    > się przekonasz, o ile przy takich obrotach podgrzeje powietrze świeca
    > żarowa.

    > Masz jakąś obsesję na punkcie gówna, koprofilu...
    To może zweryfikujmy założenia. Na takie bardziej prawdziwe. Nie wiedziałem
    jaką moc ma świeca zapłonowa. Nie można wiedzieć wszystkiego. Od tego są
    Google. Co mają do powiedzenia w kluczowej dla sprawy mocy świec żarowych. Że
    napięcie nominalne, nie takie co jest w samochodzie a takie u producenta, to
    11V. Prąd, i tu jest zonk, ta sama świeca pobiera najpierw 60A a za chwilę
    tylko 6A. Cud jakiś? Nie to dodatni współczynnik temperaturowy oporności
    metali robi. Nad tym chyba nikt nie będzie dyskutował. Chociaż kto wie czy
    Trabantti ma takie samo zdanie. Ale on już pokazał że się nie zna to się nie
    liczy. W tych fabrykach to jakieś głupie siedzą bo rozrusznik bierze mniej niż
    świece żarowe a kabel do niego dużo grubszy. Nie, mondre one bo te 60A na
    świecę to w samochodzie trochę mniej to one przez chwilkę biorą. 60A to w
    fabryce przy sztywnych 11 voltach. A aucie zima może być i 9. No dobra 10A. To
    przez chwilę daje moc świecy 600W. Ale one jeszcze wtedy nic nie grzeje z
    wyjątkiem siebie. A jak się ugrzeje to już nie 600W a 60W bierze. Oj nagrzeje
    ona przy tych sześćdziesięciu watach, zwłaszcza że pewno z 10 przez obudowę do
    głowicy ucieknie. Wiesz co. Załóż sobie zamiast nagrzewnicy powietrza żarówkę
    reflektorową z dwoma włóknami. Jak według niektórych opisów od świecy żarowej
    żeliwo się prawie topi. To i w samochodzie w zimę żarówka o podobnej mocy
    ciepło zrobi. Bez czekania aż się woda zagrzeje. Same plusy dodatnie. Dalej
    utrzymujesz że świeca żarowa cokolwiek ugrzeje przez pół minuty z wyjątkiem
    siebie. Weź porównaj śmieszną moc 60W do 1,5kW jakie jest potrzebne żeby przy
    sprężaniu w kilkadziesiąt milisekund podnieść temperaturę powietrza w
    cylindrze o 700 stopni. Czy dalej będziesz twierdził że świeca żarowa jest do
    grzania silnika czy już zaczynasz myśleć innymi kategoriami i zastanawiasz się
    do czego ona jest. To jak silnika ona nie ugrzeje, to znaczy że przede
    wszystkim do czegoś innego jest.

  • 215. Data: 2011-06-25 17:30:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:

    > Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    > :-)

    Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.

    > W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    > wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).

    Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?

    > natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    > tez sa stosowane, np:
    > http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/

    > W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    > przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
    >
    > No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    > czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?

    Problemy z turbinami:

    -bardzo wysoki koszt
    -fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    -dłuższy rozruch
    -kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc

  • 216. Data: 2011-06-25 17:33:07
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Marcin \Kenickie\ Mydlak <e...@3...lp> napisał(a):

> [...]
    Äš&#65533;miaÄš&#65533;ej tezy pa
    > daÄš&#65533;y pod twoim adresem. I

    > iczy
    > siÄ&#65533;cy
    > >

    > PiÄ&#65533;kne odwrĂłcenie kota ogonem. PadĹ&#65533;a stwierdzenie: "zapĹ&#65533;on
    w pracujÄ&#65533;cym,
    > rozgrzanym dieslu inicjowany jest przez Ĺ&#65533;wiecÄ&#65533; ĹźarowÄ&#65533;".
    Poproszony o
    > uzasadnienie swojego twierdzenia osobnik, wypina siÄ&#65533;, zrzucajÄ&#65533;c na
    > innych ciÄ&#65533;Ĺźar udowodnienia mu, Ĺźe jest inaczej. TrÄ&#65533;ci to
    stalinizmem w
    > najczystszej postaci, gdzie nie byĹ&#65533;o niewinnych - byli tylko ci
    > niewĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwie przesĹ&#65533;uchani.

    Jesteś zwolennikiem systemu w którym każdy musi udowodnić swoją niewinność?
    Wolę taki co to ten niezgadzający udowadnia dlaczego się nie zgadza.

  • 217. Data: 2011-06-25 17:48:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 14:34:01 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    >I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w sprawach o
    >które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w odwrotnej

    Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
    przodujacych firm na swiecie ?

> [...]
    >Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z jego

    i wsadzic wkladki zarowe itp.
    Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
    pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
    zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.

    P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
    Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.

    Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
    paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
    benzyna lotnicza.

    J.

  • 218. Data: 2011-06-25 17:49:03
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 14:45:25 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    hev.asp> W linkach na

    > concept sie nie liczy. One chyba nawet jezdzic nie musza, byleby ladnie
    > na targach wygladaly.
    Nienie, ten był jeżdżący. Tyle, że chyba nie był to jednak fordowski
    concept, tylko robota Capstone'a:
    <http://www.capstoneturbine.com/news/download.asp?ar
    ticle=38>

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 219. Data: 2011-06-25 18:17:28
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
    > paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko

    Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
    specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu do
    współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała ta
    jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w wariancie
    optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina na
    własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy zużycia
    paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika chcesz
    udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.

  • 220. Data: 2011-06-25 18:20:53
    Od: zdan <z...@i...pl>

    W dniu 2011-06-24 23:40, Bugatti pisze:

    > Sądzisz że w pracującym już ZS-ie zapłon powoduje świeca żarowa ?
    > Jejku....nie.

    To nie ja tak twierdzę, tylko kogutek.

    Piotr Zdankiewicz