-
Date: Sat, 25 Jun 2011 17:30:43 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
References: <s...@d...wkurw.org> <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
<b...@4...com>
<4e04fc16$1@news.home.net.pl>
<f...@4...com>
<4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
<g...@4...com>
<4e05cf3c$1@news.home.net.pl>
<2...@4...com>
<4e05dad3$1@news.home.net.pl>
<d...@4...com>
In-Reply-To: <d...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
Message-ID: <4e05ff23$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1309015843 91.206.96.25 (25 Jun 2011 17:30:43 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 46
X-Authenticated-User: a...@p...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379090
[ ukryj nagłówki ]W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:
>> Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
>> już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
>> rozpędzić pociągiem.
>
> Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
> :-)
Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.
>>>> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
>>> A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
>> Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
>> większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
>> jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.
>>
>>> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
>>> czolgi sa na turbiny.
>> I większość elektrowni.
>
> W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
> wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).
Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?
> natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
> tez sa stosowane, np:
> http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
alinationprojects/cliftonpier/
>
> W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
> przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
>
> No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
> czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?
Problemy z turbinami:
-bardzo wysoki koszt
-fatalna wydajność na "biegu jałowym"
-dłuższy rozruch
-kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 17:33 kogutek
- 25.06.11 17:48 J.F.
- 25.06.11 17:49 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 18:17 kogutek
- 25.06.11 18:20 Przemysław Czaja
- 25.06.11 18:20 zdan
- 25.06.11 19:05 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 19:14 kogutek
- 25.06.11 19:31 MarcinJM
- 25.06.11 19:37 jerzu
- 25.06.11 19:44 Czarek Daniluk
- 25.06.11 19:48 Czarek Daniluk
- 25.06.11 19:49 Czarek Daniluk
- 25.06.11 20:04 J.F.
- 25.06.11 20:05 Czarek Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=