-
91. Data: 2011-06-24 01:26:33
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):
> Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
>
> > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy
> > żarowej.
> > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak
> > by
> > był włączony.
>
> Paliwo się nie zapala tylko pary paliwa się ulegają spaleniu na wskutek
> dużego ciśnienia efektywnego, który jest wynikiem dużego stopnia sprężania.
> Obecnie stopień sprężania maleje: dawniej ponad 22:1 dziś 16:1 co jest
> wynikiem róźnych kształtów denka tłoka i kanałów dolotowych (klap wirowych)
> powodujących lepsze zawirowanie i wymieszania par paliwa i powietrzem.
> Dużo też odgrywa ciśnienie wtrysku, ilość otworków wtrykiwacza, kąt iglicy
> rozpylacza itd.
>
> Pozdr.
>
>
Odparowane paliwo to nie paliwo, wynika to z tego co napisałeś. Ma się zapalić
w określonym miejscu cylindra a nie w dowolnym. Do tego jest potrzebne źródło
ciepła o temperaturze wyższej niż wszystko co jest w jego pobliżu. Przy
zapalaniu zimnego silnika ma to drugorzędne znaczenie bo stan taki trwa
krótko. Ale w czasie pracy po rozgrzaniu ma to kluczowe znaczenie dla warunków
spalania i trwałości elementów. Świeca żarowa jest najgorętszym elementem w
pracującym silniku wysokoprężnym. Jest o kilkaset stopni gorętsza od zaworu
wydechowego.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
92. Data: 2011-06-24 01:33:16
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
> Nie ma ? Co to jest średnio +100*C więcej ? Temp spalin (mierzona w kol.
> wydech.) to ok. 850-950*C pod obciążeniem. Jak się moduje seryjny silnik,
> który ma 850-870*C to znosie przyrost temperatury o 100*C - nie każdy ale
> np. 1.8T do 960*C znosi...co prawda przy ponad 10 min. jeździe z butem w
> podłodze mówi pa pa ;-) ale w silnikach turbinowch jak najbardziej są wyższe
> temperatury i stale to wytrzymują.
> Przykładowo temp. topnienie stali nierdzewnej to ok. 1500*C
Tutaj pokazałeś że jesteś ignorantem. papa
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
93. Data: 2011-06-24 06:47:00
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_%C5%BCarowa
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
94. Data: 2011-06-24 11:04:59
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 23-06-2011 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
Pozdrawiam
Paweł
-
95. Data: 2011-06-24 11:21:49
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-06-24 00:48, Filip KK wrote:
> Zaś
> w 3 litrowej benzynie w automacie 2.5 tonowym suvie osiągałem 12 litrów
> po mieście bez najmniejszego problemu, a w trasie schodził do 8 litrów.
Jako użytkownik dużych silników w benzynie mogę w inne bajki uwierzyć,
ale nie w tą.
Jakie auto i jaki silnik dokładnie?
-
96. Data: 2011-06-24 11:43:35
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-24 11:21, Olo pisze:
> On 2011-06-24 00:48, Filip KK wrote:
>
>> Zaś
>> w 3 litrowej benzynie w automacie 2.5 tonowym suvie osiągałem 12 litrów
>> po mieście bez najmniejszego problemu, a w trasie schodził do 8 litrów.
>
> Jako użytkownik dużych silników w benzynie mogę w inne bajki uwierzyć,
> ale nie w tą.
>
> Jakie auto i jaki silnik dokładnie?
Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
-
97. Data: 2011-06-24 12:17:57
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: kamil <s...@s...com>
On 23/06/2011 21:09, kogutek wrote:
> ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście że nie.
> Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej bajki. Ale
A znasz taką bajkę o dieslach w Lagunie, które nawet po wyjęciu kluczyka
nie chciały zgasnąć?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
98. Data: 2011-06-24 12:18:08
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: kamil <s...@s...com>
On 23/06/2011 21:19, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> W dniu 2011-06-23 22:09, kogutek pisze:
>>>
>> Nic nowego nie napisałeś. To legenda nie mająca nic wspólnego z
>> rzeczywistością. Ciepły też potrzebuje swiec żarowych do odpalenia. No
>> chyba
>> że dla Ciebie zimowe odpalenie poprzez ciągnięcie przez ciągnik ze
>> sprawnymi
>> świecami żarowymi jest normą. Legenda powstała na skutek obserwacji
>> użytkowników diesli. Jak uszkodzone świece to albo nie można odpalić
>> albo do
>> odpalenia potrzeba dużo energii z zewnątrz. W czym zimne powietrze
>> miało by
>> przeszkadzać w odpaleniu diesla. Ogólnie dostępne źródła podają że
>> temperatura pod koniec suwu sprężania w dieslu wynosi od 600 do 800
>> stopni. 0
>> lub - 20 nie stanowi żadnego problemu bo to niecałe 3%.Silnik nawet nie
>> zauważa że ma zimne powietrze. Czy świeca o mocy kilkudziesięciu watów
>> może
>> ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście
>> że nie.
>> Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej
>> bajki. Ale
>> ty wolisz bajki. Przy okazji nigdy nie widziałeś traktorów zimą.
>> Traktor to
>> uniwersalny pojazd. Rolnik orze nim pole. Drogowiec wykorzystuje go do
>> transportu na przykład asfaltu. Leśnicy do transportu ściętych drzew. A
>> bałwany to ludzie w domach wieczorami lepią. Widać to po forum.
>>
> Jedno pytanie: czy wg dzisiejszych standardów jesteś humanistą?
>
:D
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
99. Data: 2011-06-24 12:21:44
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:
> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
No i bajka :)
Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
-
100. Data: 2011-06-24 12:35:32
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-24 12:21, Olo pisze:
> On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:
>
>> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
>
> No i bajka :)
> Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
>
No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)