eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 360

  • 91. Data: 2011-06-24 01:26:33
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości:
    >
    > > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy
    > > żarowej.
    > > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak
    > > by
    > > był włączony.
    >
    > Paliwo się nie zapala tylko pary paliwa się ulegają spaleniu na wskutek
    > dużego ciśnienia efektywnego, który jest wynikiem dużego stopnia sprężania.
    > Obecnie stopień sprężania maleje: dawniej ponad 22:1 dziś 16:1 co jest
    > wynikiem róźnych kształtów denka tłoka i kanałów dolotowych (klap wirowych)
    > powodujących lepsze zawirowanie i wymieszania par paliwa i powietrzem.
    > Dużo też odgrywa ciśnienie wtrysku, ilość otworków wtrykiwacza, kąt iglicy
    > rozpylacza itd.
    >
    > Pozdr.
    >
    >
    Odparowane paliwo to nie paliwo, wynika to z tego co napisałeś. Ma się zapalić
    w określonym miejscu cylindra a nie w dowolnym. Do tego jest potrzebne źródło
    ciepła o temperaturze wyższej niż wszystko co jest w jego pobliżu. Przy
    zapalaniu zimnego silnika ma to drugorzędne znaczenie bo stan taki trwa
    krótko. Ale w czasie pracy po rozgrzaniu ma to kluczowe znaczenie dla warunków
    spalania i trwałości elementów. Świeca żarowa jest najgorętszym elementem w
    pracującym silniku wysokoprężnym. Jest o kilkaset stopni gorętsza od zaworu
    wydechowego.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 92. Data: 2011-06-24 01:33:16
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>


    > Nie ma ? Co to jest średnio +100*C więcej ? Temp spalin (mierzona w kol.
    > wydech.) to ok. 850-950*C pod obciążeniem. Jak się moduje seryjny silnik,
    > który ma 850-870*C to znosie przyrost temperatury o 100*C - nie każdy ale
    > np. 1.8T do 960*C znosi...co prawda przy ponad 10 min. jeździe z butem w
    > podłodze mówi pa pa ;-) ale w silnikach turbinowch jak najbardziej są wyższe
    > temperatury i stale to wytrzymują.
    > Przykładowo temp. topnienie stali nierdzewnej to ok. 1500*C
    Tutaj pokazałeś że jesteś ignorantem. papa

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 93. Data: 2011-06-24 06:47:00
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
    > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
    > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
    > był włączony.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_%C5%BCarowa

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 94. Data: 2011-06-24 11:04:59
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-06-2011 15:02, kogutek pisze:

    > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
    > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
    > był włączony.

    A jeśli diesel nie ma świec żarowych?

    Pozdrawiam
    Paweł


  • 95. Data: 2011-06-24 11:21:49
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-06-24 00:48, Filip KK wrote:

    > Zaś
    > w 3 litrowej benzynie w automacie 2.5 tonowym suvie osiągałem 12 litrów
    > po mieście bez najmniejszego problemu, a w trasie schodził do 8 litrów.

    Jako użytkownik dużych silników w benzynie mogę w inne bajki uwierzyć,
    ale nie w tą.

    Jakie auto i jaki silnik dokładnie?


  • 96. Data: 2011-06-24 11:43:35
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-24 11:21, Olo pisze:
    > On 2011-06-24 00:48, Filip KK wrote:
    >
    >> Zaś
    >> w 3 litrowej benzynie w automacie 2.5 tonowym suvie osiągałem 12 litrów
    >> po mieście bez najmniejszego problemu, a w trasie schodził do 8 litrów.
    >
    > Jako użytkownik dużych silników w benzynie mogę w inne bajki uwierzyć,
    > ale nie w tą.
    >
    > Jakie auto i jaki silnik dokładnie?

    Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.


  • 97. Data: 2011-06-24 12:17:57
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 21:09, kogutek wrote:


    > ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście że nie.
    > Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej bajki. Ale


    A znasz taką bajkę o dieslach w Lagunie, które nawet po wyjęciu kluczyka
    nie chciały zgasnąć?



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 98. Data: 2011-06-24 12:18:08
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 23/06/2011 21:19, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
    > W dniu 2011-06-23 22:09, kogutek pisze:
    >>>
    >> Nic nowego nie napisałeś. To legenda nie mająca nic wspólnego z
    >> rzeczywistością. Ciepły też potrzebuje swiec żarowych do odpalenia. No
    >> chyba
    >> że dla Ciebie zimowe odpalenie poprzez ciągnięcie przez ciągnik ze
    >> sprawnymi
    >> świecami żarowymi jest normą. Legenda powstała na skutek obserwacji
    >> użytkowników diesli. Jak uszkodzone świece to albo nie można odpalić
    >> albo do
    >> odpalenia potrzeba dużo energii z zewnątrz. W czym zimne powietrze
    >> miało by
    >> przeszkadzać w odpaleniu diesla. Ogólnie dostępne źródła podają że
    >> temperatura pod koniec suwu sprężania w dieslu wynosi od 600 do 800
    >> stopni. 0
    >> lub - 20 nie stanowi żadnego problemu bo to niecałe 3%.Silnik nawet nie
    >> zauważa że ma zimne powietrze. Czy świeca o mocy kilkudziesięciu watów
    >> może
    >> ugrzać cylinder albo powietrze jakie wlatuje do cylindra. Oczywiście
    >> że nie.
    >> Prawda o świecach żarowych trochę różni się od powszechnie znanej
    >> bajki. Ale
    >> ty wolisz bajki. Przy okazji nigdy nie widziałeś traktorów zimą.
    >> Traktor to
    >> uniwersalny pojazd. Rolnik orze nim pole. Drogowiec wykorzystuje go do
    >> transportu na przykład asfaltu. Leśnicy do transportu ściętych drzew. A
    >> bałwany to ludzie w domach wieczorami lepią. Widać to po forum.
    >>
    > Jedno pytanie: czy wg dzisiejszych standardów jesteś humanistą?
    >

    :D


    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 99. Data: 2011-06-24 12:21:44
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:

    > Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.

    No i bajka :)
    Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.


  • 100. Data: 2011-06-24 12:35:32
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-24 12:21, Olo pisze:
    > On 2011-06-24 11:43, Filip KK wrote:
    >
    >> Mitsu Montero Sport, 3.0 V6, automat. Kółka Michelin 265/65/15.
    >
    > No i bajka :)
    > Strzelam - lekko 10l trasa, 18l miasto... dziękuję.
    >
    No to lekko byś się zdziwił. _Normalnie_ 12 litrów miasto, chyba że
    wciskałem to palił 14-15. Nigdy nie spalił więcej jak 15 litrów.
    Trasa 8-9 bez problemu. Nie wierzysz, nie musisz. :)

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 20 ... 30 ... 36


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: