    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 15:25:53 +0000 (UTC)
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
    <iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2k22$r2k$1@mx1.internetia.pl> <4e04dd93$1@news.home.net.pl>
    <iu2r3q$ut$1@mx1.internetia.pl> <iu2sof$gra$1@inews.gazeta.pl>
    <iu2tid$dk1$1@mx1.internetia.pl> <iu2tsd$klg$1@inews.gazeta.pl>
    <4e05b5aa$1@news.home.net.pl> <iu4emd$s3f$1@inews.gazeta.pl>
    <4e05ce74$1@news.home.net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Fakt, nieprawda - u mnie np. świece żarowe nie włączały się po 8
    > godzinach stania z maską na południe w upalny, słoneczny dzień ;->
    >
    > Więc spokojnie wystarczy jakieś 80C ponad otoczenie ;->

    > Policzyłem. Przepływające powietrze przy twoich danych silnika (2 litry,
    > 4 cylindry, 200W na świecę) zyskuje około 35C w stosunku do temperatury
    > otoczenia przy założeniu wolnych obrotów w okolicy 1000rpm.
    >
    > ALE zasadniczo świeca żarowa ma działać wyłącznie podczas rozruchu, a
    > rozrusznik w dieslach kręci jakieś 100-200 RPM. Jeśli umiesz mnożyć to
> [...]
    To może zweryfikujmy założenia. Na takie bardziej prawdziwe. Nie wiedziałem
    jaką moc ma świeca zapłonowa. Nie można wiedzieć wszystkiego. Od tego są
    Google. Co mają do powiedzenia w kluczowej dla sprawy mocy świec żarowych. Że
    napięcie nominalne, nie takie co jest w samochodzie a takie u producenta, to
    11V. Prąd, i tu jest zonk, ta sama świeca pobiera najpierw 60A a za chwilę
    tylko 6A. Cud jakiś? Nie to dodatni współczynnik temperaturowy oporności
    metali robi. Nad tym chyba nikt nie będzie dyskutował. Chociaż kto wie czy
    Trabantti ma takie samo zdanie. Ale on już pokazał że się nie zna to się nie
    liczy. W tych fabrykach to jakieś głupie siedzą bo rozrusznik bierze mniej niż
    świece żarowe a kabel do niego dużo grubszy. Nie, mondre one bo te 60A na
    świecę to w samochodzie trochę mniej to one przez chwilkę biorą. 60A to w
    fabryce przy sztywnych 11 voltach. A aucie zima może być i 9. No dobra 10A. To
    przez chwilę daje moc świecy 600W. Ale one jeszcze wtedy nic nie grzeje z
    wyjątkiem siebie. A jak się ugrzeje to już nie 600W a 60W bierze. Oj nagrzeje
    ona przy tych sześćdziesięciu watach, zwłaszcza że pewno z 10 przez obudowę do
    głowicy ucieknie. Wiesz co. Załóż sobie zamiast nagrzewnicy powietrza żarówkę
    reflektorową z dwoma włóknami. Jak według niektórych opisów od świecy żarowej
    żeliwo się prawie topi. To i w samochodzie w zimę żarówka o podobnej mocy
    ciepło zrobi. Bez czekania aż się woda zagrzeje. Same plusy dodatnie. Dalej
    utrzymujesz że świeca żarowa cokolwiek ugrzeje przez pół minuty z wyjątkiem
    siebie. Weź porównaj śmieszną moc 60W do 1,5kW jakie jest potrzebne żeby przy
    sprężaniu w kilkadziesiąt milisekund podnieść temperaturę powietrza w
    cylindrze o 700 stopni. Czy dalej będziesz twierdził że świeca żarowa jest do
    grzania silnika czy już zaczynasz myśleć innymi kategoriami i zastanawiasz się
    do czego ona jest. To jak silnika ona nie ugrzeje, to znaczy że przede
    wszystkim do czegoś innego jest.