-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Date: Sat, 25 Jun 2011 15:25:53 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 62
Message-ID: <iu4um1$ls0$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
<itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
<5...@4...com>
<o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
<itvqvb$j1h$1@node2.news.atman.pl> <itvsuk$ot1$1@inews.gazeta.pl>
<iu05bk$60u$1@mx1.internetia.pl> <iu07je$1h1$1@inews.gazeta.pl>
<iu08ha$n5h$1@mx1.internetia.pl> <iu0h5n$23e$1@inews.gazeta.pl>
<iu2k22$r2k$1@mx1.internetia.pl> <4e04dd93$1@news.home.net.pl>
<iu2r3q$ut$1@mx1.internetia.pl> <iu2sof$gra$1@inews.gazeta.pl>
<iu2tid$dk1$1@mx1.internetia.pl> <iu2tsd$klg$1@inews.gazeta.pl>
<4e05b5aa$1@news.home.net.pl> <iu4emd$s3f$1@inews.gazeta.pl>
<4e05ce74$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1309015553 22400 172.20.26.245 (25 Jun 2011 15:25:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 15:25:53 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 83.238.153.128
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379089
[ ukryj nagłówki ]Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> W dniu 25.06.2011 12:53, kogutek pisze:
> >
> >> Zadaniem świec żarowych jest takie podgrzanie powietrza, żeby "było jak
> >> przy nagrzanym silniku" - a normalna temperatura pracy silnika to
> >> okolice 100C. Nawet w największe mrozy nie mieliśmy -200C
> > Nieprawda.
>
> Fakt, nieprawda - u mnie np. świece żarowe nie włączały się po 8
> godzinach stania z maską na południe w upalny, słoneczny dzień ;->
>
> Więc spokojnie wystarczy jakieś 80C ponad otoczenie ;->
>
> > Jak byś potrafił to policzyć to byś wiedział. Tego nawet specjalnie
>
> Policzyłem. Przepływające powietrze przy twoich danych silnika (2 litry,
> 4 cylindry, 200W na świecę) zyskuje około 35C w stosunku do temperatury
> otoczenia przy założeniu wolnych obrotów w okolicy 1000rpm.
>
> ALE zasadniczo świeca żarowa ma działać wyłącznie podczas rozruchu, a
> rozrusznik w dieslach kręci jakieś 100-200 RPM. Jeśli umiesz mnożyć to
> się przekonasz, o ile przy takich obrotach podgrzeje powietrze świeca
> żarowa.
>
> > liczyć nie trzeba. To samo wychodzi jak trochę pomyśleć. Świeca żarowa jak
> > jest podgrzewana prądem nie jest w stanie niczego sensownie ugrzać z wyjątkie
> m
> > siebie. Ale Ty tego nie wiesz bo nie policzyłeś i sugerujesz się tym co inni
> > plotą. To tak jak z miliardami much. Jesteśmy w kupie to nawet jak nie mamy
> > racji to ją mamy. To czy będziesz wiedział wisi mi i powiewa. Jak tylko jedna
>
> Masz jakąś obsesję na punkcie gówna, koprofilu...
To może zweryfikujmy założenia. Na takie bardziej prawdziwe. Nie wiedziałem
jaką moc ma świeca zapłonowa. Nie można wiedzieć wszystkiego. Od tego są
Google. Co mają do powiedzenia w kluczowej dla sprawy mocy świec żarowych. Że
napięcie nominalne, nie takie co jest w samochodzie a takie u producenta, to
11V. Prąd, i tu jest zonk, ta sama świeca pobiera najpierw 60A a za chwilę
tylko 6A. Cud jakiś? Nie to dodatni współczynnik temperaturowy oporności
metali robi. Nad tym chyba nikt nie będzie dyskutował. Chociaż kto wie czy
Trabantti ma takie samo zdanie. Ale on już pokazał że się nie zna to się nie
liczy. W tych fabrykach to jakieś głupie siedzą bo rozrusznik bierze mniej niż
świece żarowe a kabel do niego dużo grubszy. Nie, mondre one bo te 60A na
świecę to w samochodzie trochę mniej to one przez chwilkę biorą. 60A to w
fabryce przy sztywnych 11 voltach. A aucie zima może być i 9. No dobra 10A. To
przez chwilę daje moc świecy 600W. Ale one jeszcze wtedy nic nie grzeje z
wyjątkiem siebie. A jak się ugrzeje to już nie 600W a 60W bierze. Oj nagrzeje
ona przy tych sześćdziesięciu watach, zwłaszcza że pewno z 10 przez obudowę do
głowicy ucieknie. Wiesz co. Załóż sobie zamiast nagrzewnicy powietrza żarówkę
reflektorową z dwoma włóknami. Jak według niektórych opisów od świecy żarowej
żeliwo się prawie topi. To i w samochodzie w zimę żarówka o podobnej mocy
ciepło zrobi. Bez czekania aż się woda zagrzeje. Same plusy dodatnie. Dalej
utrzymujesz że świeca żarowa cokolwiek ugrzeje przez pół minuty z wyjątkiem
siebie. Weź porównaj śmieszną moc 60W do 1,5kW jakie jest potrzebne żeby przy
sprężaniu w kilkadziesiąt milisekund podnieść temperaturę powietrza w
cylindrze o 700 stopni. Czy dalej będziesz twierdził że świeca żarowa jest do
grzania silnika czy już zaczynasz myśleć innymi kategoriami i zastanawiasz się
do czego ona jest. To jak silnika ona nie ugrzeje, to znaczy że przede
wszystkim do czegoś innego jest.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 17:30 Andrzej Lawa
- 25.06.11 17:33 kogutek
- 25.06.11 17:48 J.F.
- 25.06.11 17:49 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 18:17 kogutek
- 25.06.11 18:20 Przemysław Czaja
- 25.06.11 18:20 zdan
- 25.06.11 19:05 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 19:14 kogutek
- 25.06.11 19:31 MarcinJM
- 25.06.11 19:37 jerzu
- 25.06.11 19:44 Czarek Daniluk
- 25.06.11 19:48 Czarek Daniluk
- 25.06.11 19:49 Czarek Daniluk
- 25.06.11 20:04 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=