  • 201. Data: 2011-06-25 14:28:54
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 25-06-2011 13:05, kogutek pisze:
    >
    > temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca
    > żarowa
    >
    > Pomijając brednie które wysmarowałeś.
    > Może odpowiesz w końcu w jaki sposób działa silnik diesla fabrycznie
    > niewyposażony w świece żarowe?
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł
    Działa tak jak sobie to jego twórca wykombinował. Silnik działający według
    ścisłych założeń tego pana zainstalowany we współczesnym samochodzie miał by z
    20 koni z 2 litrów ( chyba przesadziłem). Taki samochód zużywał by z 50 litrów
    na 100 kilometrów. Jak uważasz że brednie piszę to ich nie zapamiętuj. Nie mój
    problem ze do końca życia będziesz głupi.

  • 202. Data: 2011-06-25 14:35:54
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    > Kiedyś się uśmiałem gdy usłyszałem, że Porsche 911 pali w cyklu
    > pozamiejskim ok 7,8l/100km a mój maluch palił wtedy z 6 na trasie a po
    > mieście z 10 litrów na 100km :) ale i tak osiągnięcia Filipa wydają się
    > lekko podkoloryzowane

    z naciskiem na "lekko" ;)

  • 203. Data: 2011-06-25 14:36:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 14:06:20 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    >Gdzie??

    W USA, Rosji, Kanadzie.

    >Trwałość i manewry.

    Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.

    >Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?

    A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
    Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    czolgi sa na turbiny.

    Zobaczymy co Niemcy wymysla - cos mi sie widzi ze beda elekrownie na
    gaz ziemny stawiac.

    >Litości... Akurat turbiny mają lepszy stosunek mocy do masy niż silniki
    >tłokowe.

    No i wlasnie dlatego sa w samolotach stosowane powszechnie :-)

    Mozna cos dodac o szybkosci i wysokosci.

    J.

  • 204. Data: 2011-06-25 14:43:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 12:22:29 +0200, Przemysław Czaja wrote:
> [...]
    >pozamiejskim ok 7,8l/100km a mój maluch palił wtedy z 6 na trasie a po
    >mieście z 10 litrów na 100km :) ale i tak osiągnięcia Filipa wydają się

    Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
    trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.

    J.

  • 205. Data: 2011-06-25 14:45:25
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to mo?liwe?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 13:03:29 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Średnio. Najmniejsza jednostka to chyba HEV30 Capstone'a.
    ><http://www.capstoneturbine.com/prodsol/solutions/h
    ev.asp>
    >W linkach na dole strony trochę materiałów.
    >Zdaje się, że ten dostawczak Volvo na tym był. Ford też popełnił jeden
    >concept z jej udziałem.

    concept sie nie liczy. One chyba nawet jezdzic nie musza, byleby
    ladnie na targach wygladaly.

    J.

  • 206. Data: 2011-06-25 14:55:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2011 14:36, J.F. pisze:

    > Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.

    Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    rozpędzić pociągiem.

    > A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.

    Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
    większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.

    > Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    > czolgi sa na turbiny.

    I większość elektrowni.

  • 207. Data: 2011-06-25 15:07:47
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > a ja zamiast iść w zaparte jednak zastanowiłbym się nad kogutowym wywodem.
    > owszem paliwo zapali sie i bez świecy ale czy to będzie optymalna praca
    > i ile taki silnik pochodzi?
    > z pewnością były są jakieś niewysilone silniki diesla które będą
    > chodziły bez świec żarowych

    naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
    żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
    razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
    śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
    jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
    Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.

    ToMasz

  • 208. Data: 2011-06-25 15:39:21
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości:

> [...]
    > jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
    > Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.

    Tak zgadza się. Diesel odpali bez świec przy temp. > 10*C (no może i ciut
    mniej) ale _koniecznym_ do tego jest:
    - bardzo dobre "trzymanie" ciśnienia sprężania na każdym z cylindrów bez
    odchyłek większych niż 5%
    - duży stopień sprężania. te wozy gaśnicowe o których wspominasz właśnie to
    nie nowe CRy o st. 16.4:1. Nie mają także czujników świec żarowych i tym
    samym inne mapy w kompie (o ile go mają)

    Zakładając że do współczenego ZSa z CRem (ale i także PD i VP) założyłmy
    rezystory (albo inne "oszukiwacze oproności") na kablach do świec (lub
    przekaźnika) albo programowo zaprogramujemy mapy w ECU do wartości
    zastępczych napięcia od świec tak aby komp nie wywalał błędu to jeszcze
    zostaje problem "zatkania" gwintów w głowicy silnika po wykręconych
    świecach. Jak zapewne wiesz palcem ani korkiem tego nie zrobisz gdyż
    ciśnienie sprężania wynosi od ok. 26 - 35 barów. Jedyna metoda to wkręcenie
    w miejscu świecy manometru do sprawdzania ciśnienia kompresji (sprężania) w
    cylindrze. W ZI można to wprawdzić za pomocą _gumowej_ koncówki pomiarowej.
    Zaś w ZSie ze względu na ww. wysokie ciśnienie spręż. do gry wchodzi tylko
    końcówka z _gwintem_ gdyż w rękach tego NIE utrzymasz (do chyba żeś
    pudzian). I takim sposobem da się go odpalić ale jest jeszcze jeden hint:
    temperatura ... poniżej 0 *C obecnych Common Rail'ów NIE odpalisz. Koniec
    kropka.

    > ToMasz

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 209. Data: 2011-06-25 15:50:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 14:55:47 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    >Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    >już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    >rozpędzić pociągiem.

    Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    :-)

> [...]
    >większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    >jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.

    W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).

    natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    tez sa stosowane, np:
    http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/

    W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.

    No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?

    J.

  • 210. Data: 2011-06-25 16:31:48
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-25 00:51, s...@W...gazeta.pl pisze:
> [...]
    padaĹ&#65533;y pod twoim adresem. I

    > Normalny tryb polega na tym że jak masz inne zdanie to Ty udowadniasz że
    > jestem wielbłądem a nie ja że nim nie jestem. Na razie dokąd nikt nie policzy
    > to ja mam rację. Nie ważne że miliard uważa inaczej. Mylą się bo sto tysięcy
    > wie jak jest naprawdę. To jak z tmi miliardami much i jedzeniem gówna.

    Piękne odwrócenie kota ogonem. Padła stwierdzenie: "zapłon w pracującym,
    rozgrzanym dieslu inicjowany jest przez świecę żarową". Poproszony o
    uzasadnienie swojego twierdzenia osobnik, wypina się, zrzucając na
    innych ciężar udowodnienia mu, że jest inaczej. Trąci to stalinizmem w
    najczystszej postaci, gdzie nie było niewinnych - byli tylko ci
    niewłaściwie przesłuchani.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl