    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 16:17:28 +0000 (UTC)
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <o5a4i1ufi90w$.dlg@lepper.institute.com> <itvdh9$6k6$1@inews.gazeta.pl>
    <iu1khg$8sq$1@mx1.internetia.pl>
    <u...@4...com>
    <iu2fui$4lf$1@news.net.icm.edu.pl> <iu4mj4$oac$1@inews.gazeta.pl>
    <iu4rkp$bsn$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@4...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
    > przodujacych firm na swiecie ?

    > i wsadzic wkladki zarowe itp.
    > Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
    > pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
    > zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.
    >
    > P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
    > Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.
    >
    > Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
    > paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
> [...]
    Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
    specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu do
    współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała ta
    jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w wariancie
    optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina na
    własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy zużycia
    paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika chcesz
    udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.