    Date: Sun, 07 Jun 2015 18:47:29 +0200
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Przechowywanie starego sprzętu mobilnego

    Mam na myśli głównie laptopy, ale myślę że można zadać dokładnie to samo
    pytanie odnośnie kilku innych kategorii sprzętu mobilnego.

    Mam dwa paroletnie laptopy, które w ostatnich latach się trochę
    zestarzały i musiały zostać zastąpione czymś nowszym. Jeden z nich przez
    jakiś czas był wykorzystywany w zastosowaniach "warsztatowych", ale i z
    tym dałem sobie spokój, bo przecież we współczesnym IDE już nie da się
    wygodniej popracować.

    Sprzęt jest sprawny i dobrze zachowany, więc nie chcę go oddawać do
    utylizacji. A nóż jeszcze się przyda...

    Jak wygląda "procedura" przygotowania takiego laptopa do magazynowania,
    które może potencjalnie trwać latami?
    Oczywiście powinienem wyjąć baterię, ale czy powinna być naładowana do
    jakiejś konkretnej wartości?
    Co zrobić z bateryjką podtrzymującą BIOS/zegar? Może spokojnie zostać w
    środku?