    From: "Robbo" <y...@m...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Prośba o dobranie transoptora
    Date: Fri, 21 Jan 2011 09:52:04 +0100

    Witam,

    Potrzebuję zrealizować taki oto układ...
    Jest sygnał wejściowy w postaci sinusoidy
    o zmiennej częstotliwości oraz o zmiennej amplitudzie.
    Napięcie wahać się może od 1-2V do kilkuset V.
    Częstotliwość, którą chcę mierzyć będzie od ok. 1-2Hz do ok. 150Hz.
    Chciałbym zrobić z tej sinusoidy prostokąt i wprowadzić
    go na mikrokontroler ATmega128, w celu pomiaru częstotliwości
    pierwotnej sinusoidy i dalszej obróbki uzyskanej informacji.
    Jest pomysł, aby ograniczyć prąd rezystorami,
    a następnie wprowadzić sygnał na transoptor, który
    zapewni separację galwaniczną oraz zrobi z sinusoidy prostokąt.
    Problem polega na tym, aby prąd wejściowy diod transoptora
    był jak najniższy, aby układ zbytnio się nie grzał.
    Byłbym wdzięczny za zaproponowanie jakiegoś transoptora,
    gdyż niestety nie mogę nic odpowiedniego znaleźć.

    Być może ktoś z Was zaproponowałby jakieś inne rozwiązanie?
    W konkurencyjnym rozwiązaniu, które widziałem, zastosowano dławik,
    którego ja chciałbym uniknąć (choćby ze względu na gabaryty).

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo