  • 101. Data: 2010-12-05 22:19:43
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 16:31:35 +0100, Stefan Szczygielski wrote:
    >OIDP to do sucho naładowanego akumulatora (uformowane płyty, bez
    >elektrolitu) lało się mniej więcej 1 część stężonego kwasu siarkowego na
    >4 części wody destylowanej. Z tym, że ten stężony kwas siarkowy też ma
    >oczywiście w sobie extra trochę wody. :)

    Kwas siarkowy mozna "przetezyc" i rozpuscic w nim dodatkowe SO3.
    Potem juz tylko chemicy moga odpowiedziec jakie tam sa stale rownowagi
    i ile tam jest zawartosci wody :-)

    J.

  • 102. Data: 2010-12-05 22:22:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 16:00, Filip KK pisze:

    > Nie chce mi się schodzić do piwnicy, żeby zrobić zdjęcie akumulatora
    > bezobsługowego po ładowaniu.. Cud, że nie wybuchł! Po prostu spuchł...
    > Uwierz mi na słowo i zamilknij!!

    Wierzę na słowo... że masz sp*.*ny prostownik albo zwyczajnie nie umiesz
    go obsługiwać.

    > Tych akumulatorów się nie ładuje!! Nie
    > ma takiej potrzeby!!

    Ładuje się i niekiedy jest.

  • 103. Data: 2010-12-05 22:26:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie chce mi się schodzić do piwnicy, żeby zrobić zdjęcie akumulatora
    > bezobsługowego po ładowaniu.. Cud, że nie wybuchł! Po prostu spuchł...

    Aha - uwierzę też, że miałeś zatkane w tym akumulatorze nie to, co trzeba.

    Poza tym oczywiste jest już dla każdego, że nie masz bladego pojęcia o
    instalacji elektrycznej i nie zdziwiłbym się, jakbyś podłączył 12V
    akumulator do 24V prostownika bez zabezpieczenia.

  • 104. Data: 2010-12-05 22:27:06
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > To teraz odpowiedz sobie na pytanie, na ile sprawny będziesz miał
    > akumulator jak go doładujesz gdy kropeczka będzie czarna (doładuj).
    > Pojeździj, posłuchaj godzinkę radyjka w samochodzie na wyłączonym silniku,
    > zamknij samochód i na drugi dzień po 15 godzin spróbuj odpalić 2.5
    > litrowego diesla, powodzenia życzę. :)

    To jakiś trup ten diesel i trup akumulator musi być

    Ja nie mam takich problemów po słuchaniu muzyki i po kilku dniach stania.
    No ale brakuje mi 0.1 do magicznego 2.5

    --
    Irokez
    AR 156 2.4JTD

  • 105. Data: 2010-12-05 22:27:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 21:10:31 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Nie ma roznicy napiec, nie ma przeplywu pradu. Chocbys sie zesral to
    > fizyki nie oszukasz.

    Ale na PWM to juz nie miałeś co odszczekać, prawda?

    --
    ___________ (R)

  • 106. Data: 2010-12-05 22:30:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 16:37, Stefan Szczygielski pisze:

    > Całość wraz z regulatorem napięcia w _niepopsutym układzie_ pokazuje
    > właśnie brak dodatniego bilansu przy ładowaniu. Kontrolka jest zasilana
    > sprytnie z prądu, którego ,,brakuje'' do zamknięcia bilansu.
    > Przynajmniej w moich dotychczasowych pojazdach tak było. :)

    Schemacik instalacji poproszę, bo we wszystkim, co do tej pory miałem,
    wyraźnie było widać, że nawet przy deficycie energii (np.: wolne obroty,
    włączone światło i jeszcze mu BACH ogrzewanie szyby włączyć - robi się
    ciemniej; przy wyższych obrotach - już nie) kontrolka alternatora milczała.

  • 107. Data: 2010-12-05 22:31:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > A czy te można ładować?
    > http://canoe.tarchomin.pl/akumulator/aku_100Ah_600.j
    pg
    > http://osc.aquas.pl/images/hpg84Ah.jpg

    ;)

    W jakim aucie stosuje się takie żelówki jak ten drugi link?
    Drogie toto jest i raczej na jakiś duży UPS bym celował a nie auto.
    Zwłaszcza że żywotność podobna jak kwasiak.

    --
    Irokez

  • 108. Data: 2010-12-05 22:36:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 16:42, Filip KK pisze:

    > Jak może być wszystko jedno, jak inny prąd ładowania daje prostownik a
    > inny alternator.

    Aha, ten z alternatora ma posmak ropy naftowej, a ten z prostownika w
    Polsce zalatuje węglem...

    > Jak jedziesz, to masz włączone odbiorniki prądu...

    No i co z tego? Liczy się tylko i wyłącznie to, jaki jest prąd
    ładowania. Nie jest istotny mechanizm jego regulacji.

  • 109. Data: 2010-12-05 22:38:24
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Więc 20km to może przesada, ale jednak kilka km ten zużyty ładunek się
    > ponownie wytwarza...

    Nubira 2.0 na kiepskim aku 20km w jedna stronę nie pomagało. Na 1
    rocznym aku jadę 1,5 km, przystanek potem 2 km, potem 10 km. robie tez
    trasy po 900m, ąadko jadę 20 km za jednym razem, aku daje radę.
    Poprzednia astrą ze starym aku robiłem trasy po 4km i dał radę się
    naładowac. WW slużbowym oplu po trasie 400 km po nie szlo odpalić
    diesla, zostało radio na weekend
    Mozna sobie gdybac i tak nie ma reguły

    Tomek

  • 110. Data: 2010-12-05 22:38:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2010 16:46, Filip KK pisze:

    > I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania.

    Jak jakiś idiota go źle ustawi...

    > Alternator stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.

    Bredzisz.

    > Twoja fizyka mnie nie interesuje, tym bardziej za czasów szkoły.

    To, co ciebie nie interesuje (i o czym nie masz bladego pojęcia)
    wypełniłoby spory gmach.

    Zamilknij zatem, zamiast bredzić na tematy, o których nie masz pojęcia.