  • 81. Data: 2010-12-05 19:26:45
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:02:09 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Ladowarka/prostownik podaje dokladnie takie samo NAPIECIE (tak, tak,
    > kluczowym w ladowaniu akumulatorow jest napiecie, nie powinno
    > przekroczyc 14.6V) jak alternator.

    Ładowarka bardzo często reguluje prąd.

    --
    ___________ (R)

  • 82. Data: 2010-12-05 19:27:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:50:29 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):

    > Acha - wszechwiedzący.
    > Mam w samochodzie alternator 120A - jeśli nic nie włączę - może dać te
    > 120A na akumulator. Pokaż mi prostownik którym dasz 120A na aku ;P

    Nie może.

    --
    ___________ (R)

  • 83. Data: 2010-12-05 19:32:41
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Ładowarka bardzo często reguluje prąd.

    Oczywiscie. A jak go moze wyregulowac?
    Napieciem (I=U/R, gdzie R nie podlega regulacji)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 84. Data: 2010-12-05 19:37:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 18:25:43 +0100, Krzysztof 45 wrote:

    >A czy te można ładować?
    >http://canoe.tarchomin.pl/akumulator/aku_100Ah_600.
    jpg
    >http://osc.aquas.pl/images/hpg84Ah.jpg

    A masz lepsze zdjecia ?
    Nie napisano na etykiecie parametrow ladowania ? :-)

    J.

  • 85. Data: 2010-12-05 19:41:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .jpg

    > A masz lepsze zdjecia ?
    > Nie napisano na etykiecie parametrow ladowania ? :-)

    Jak ma magiczne oko, to właśnie po to żeby wiedzieć, czy trzeba ładować.
    Inna sprawa czym to ładować, niektórych żelowych zwykłym prostownikiem nie
    wolno.

  • 86. Data: 2010-12-05 20:39:53
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Marek P.* w wiadomości news:idge8f$p5e$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > To podłacz miernik lub żaróweczkę bezpośrednio do świec to się zdziwisz.

    Zarzuciłeś jak łysy grzywą o kant kuli...
    Nie raczyłeś przeczytać mojego posta lub zwyczajnie nie zadałeś sobie trudu
    by go zrozumieć.

    > Wierzysz we wszystko co widzisz. Kontrolka jest dla debili aby pokazac że
    > już można kręcić rozrusznikiem. SDI miało nawet wstępne grzenie świec po
    > otworzeniou drzwi a kontrolka się nie świeciła :))

    Fotonu i elektronu nie widziałem i co z tym zrobić? Kontrolka pokazuje kiedy
    odpalać silnik i jak bardzo nie odbiegłbyś od tematu, to podłączenie
    miernika nijak nie wykarze, że świece obciążają wyłącznie akumulator.

    Pozdr

  • 87. Data: 2010-12-05 20:42:46
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Wojciech Smagowicz [ZIWK]* w wiadomości news:idghg5$66i$1@inews.gazeta.pl
    napisał(a):
    > Kiedyś jeździłem DU Matizem z uszkodzonym akumulatorem (zwarcie w celi -
    > ot takie życie - nie było $ na wymianę :( )
    > Wiedziałem, że mam prądu na DOKŁADNIE 2 rozruchy zimnego silnika (zima!) -
    > jak po tym "wysiłku" nie przejechałem conajmniej 4km (dom-praca) to
    > pozostawały tylko kable i żebranina o prąd...

    Ja miałem bardzo podobny przypadek, 2 próby, tyle że do pracy 20km w jedną
    strone (wszystko w obrębie Gdańska), silnik 2.5 beznynowy... ale jak
    jechałem dystans 2-3km to kolejnego dnia też odpalał :)

    Pozdr

  • 88. Data: 2010-12-05 20:52:49
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "Filip KK"

    > Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.

    o kurwa !

    MSPANC

  • 89. Data: 2010-12-05 20:58:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 19:32:41 +0100, MarcinJM wrote:

    >Oczywiscie. A jak go moze wyregulowac?
    >Napieciem (I=U/R, gdzie R nie podlega regulacji)

    Jak jest elektroniczna to ma tez inna metode, w zasadzie nie
    napieciowa.

    A wzor powyzszy do akumulatora sie nie stosuje.

    J.

  • 90. Data: 2010-12-05 20:59:10
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    J.F. napisał(a):

    pg

    > A masz lepsze zdjecia ?
    > Nie napisano na etykiecie parametrow ladowania ? :-)
    Czekam co na to Filip KK :)
    --
    Krzysiek