  • 91. Data: 2010-09-04 17:04:02
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 17:50:20 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Masz jakiś argument przemawiający za tym Twoim "ha, ha, ha", czy
    > porostu śmiejesz się bo nic nie rozumiesz?

    Bo to co napisałeś to bzdura.
    Dynamika zależy od:
    Jak mocno podłoże odbija światło.
    Jak mocno farba je pochłania.

    Więc na papierze toaletowym na pewno nie uzyskasz dynamiki porównywalne
    z papierem barytowym. (pewnie nawet nie wiesz co to baryt).
    I możesz sobie sadzą malować po czarnym papierze, a dynamikę będziesz
    miał w dupie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 92. Data: 2010-09-04 17:23:21
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

    > Jak widzisz sam nie rozumiesz o czym piszesz. To jak duży zakres dynamiki
    > możesz uzyskać na papierze zależy od tego jak bardzo tusz może pochłaniać
    > światło.
    >[...]

    Ale nie tylko od tego. Również od tego, jaki jest maksymalny współczynnik
    odbicia niezadrukowanego papieru. A należy oczekiwać, że papier przeznaczony
    do wydruków grafiki lub fotografii bedzie miał współczynnik odbicia większy
    od papieru pakowego czy toaletowego. Dlatego czerń na papierze toaletowym da
    się zapewne uzyskać taką samą jak na fotograficznym do wydruków, ale ze
    względu na lepszą biel zakres dynamiki papier do wydruków zapewni szerszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 93. Data: 2010-09-04 17:23:29
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

> [...]
    > papierem barytowym. (pewnie nawet nie wiesz co to baryt).
    > I możesz sobie sadzą malować po czarnym papierze, a dynamikę będziesz miał

    Zakres dynamiki jaki można uzyskać na papierze jest silnie zależny od
    współczynnika pochłaniania światła przez farbę. Mając farbę idealnie
    pochłaniającą światło dla czerni i bardzo mocne źródło światła mogę pokazać
    na papierze toaletowym obraz, który będzie miał dynamikę większą od tego co
    możesz obecnie uzyskać nawet na najlepszym papierze. To jest bardzo łatwe do
    udowodnienia, więc zastanów się czasami zanim komuś zarzucisz niewiedzę.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 94. Data: 2010-09-04 17:29:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.09.2010 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:
> [...]
    > względu na lepszą biel zakres dynamiki papier do wydruków zapewni szerszy.

    Zakładasz wydruk tylko czerni, a przecież papier pakowy można podczas wydruku
    pokryć też 'białym tuszem' który będzie odbijał więcej niż oryginalny nośnik.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 95. Data: 2010-09-04 17:54:09
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > względu na lepszą biel zakres dynamiki papier do wydruków zapewni szerszy.

    Ja wiem, że jakość papieru ma znaczenie, ale w wątku padła sugestia, że
    papier toaletowy się nie nadaje. Ja się z tym osobiście nie zgadzam. Prawdę
    powiedziawszy w ogóle nie rozumiem dlaczego został poruszony temat papieru
    toaletowego. Można przecież użyć zarówno farby czarnej jak i białej a wtedy
    współczynnik odbicia papieru nie ma większego znaczenia.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 96. Data: 2010-09-04 18:15:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    do
    > udowodnienia, więc zastanów się czasami zanim komuś zarzucisz niewiedzę.

    Popełniasz błąd w założeniach. Tę samą farbę jesteś w stanie nałożyć na
    różne papiery - zatem minimalny współczynnik odbicia będziesz miał dla obu
    rodzajów papieru identyczny. Natomiast maksymalny współczynnik odbicia
    będzie wyższy dla papieru do wydruków fotograficznych (świadome nie stosuję
    określenia baryt, gdyż o ile wiem papir barytowy stosuje się nie do wydruków
    a do odbitek wykonywanych pod powiększalnikiem) - zatem uzyskiwalna dynamika
    wydruku będzie dla tego papieru większa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 97. Data: 2010-09-04 18:18:58
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał:

> [...]
    wydruku
    > pokryć też 'białym tuszem' który będzie odbijał więcej niż oryginalny

    Widziałeś gdzieś drukarkę z białym tuszem? We wszelkich znanych mi
    rozwiazaniach tusz służył do zmniejszenia współczynnika odbicia dla światła
    o określonym widmie. Jeśłi znasz przykład drukarki do wydruków
    fotograficznych z tuszem zwiększajacym współczynnik odbicia - podaj proszę
    jakiś link.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 98. Data: 2010-09-04 18:27:17
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > a do odbitek wykonywanych pod powiększalnikiem) - zatem uzyskiwalna
    > dynamika
    > wydruku będzie dla tego papieru większa.

    Nie kwestionuję tego, że obecnie jakość papieru ma znaczenie w wydrukach.
    Nie zmienia to jednak faktu, że jakość papieru znaczenia mieć nie musi, bo
    papier może być w całości pokryty farbą.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 99. Data: 2010-09-04 18:28:34
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]
    wtedy
    > współczynnik odbicia papieru nie ma większego znaczenia.
    Wydaje mi się, żę rozmawiamy o przypadkach odbitek lub wydruków
    fotograficznych. Na papierze toaletowym raczej odbitek nie zrobisz (ze
    względu na zapychanie kanalizacji jest on wykonywany tak, aby szybko
    rozkładał się w wodzie). W przypadku wydruków - we wszelkich znanych mi
    urządzeniach do wydruku fotografii nanoszone tusze zmniejszały współczynniki
    odbicia światła. Nie znam żadnego przypadku w którym tusz by taki
    współczynnik zwiększał. Dlatego rozsądnym wydaje mi się przyjęcie, że
    maksymalny uzyskiwany na odbitce współczynnik odbicia pokrywa się z własnym
    współczynnikiem odbicia papieru.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 100. Data: 2010-09-04 18:32:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Nie kwestionuję tego, że obecnie jakość papieru ma znaczenie w wydrukach.
    > Nie zmienia to jednak faktu, że jakość papieru znaczenia mieć nie musi, bo
    > papier może być w całości pokryty farbą.

    Przy założeniu, ze drukarka będzie nanosiłą tę białą farbę - a takich
    drukarek do fotografii o ile wiem nie ma. Odrzucam założenie, że można przed
    drukowaniem pokryć papier farbą gdyz wówczas de facto drukowałbyś nie na
    papierze a na warstwie farby.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)