  • 1. Data: 2010-09-01 14:29:41
    Temat: Mikroadjustacja
    Od: f...@a...pl

    Witam.
    Problem jak w temacie, czy warto dopłacać (chodzi o canona 50D bo planuję
    lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest to często
    używany ficzer ze szkłami?

    --
    D.S

  • 2. Data: 2010-09-01 14:55:10
    Temat: Re: Mikroadjustacja
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 16:29, f...@a...pl pisze:

    > Problem jak w temacie, czy warto dopłacać (chodzi o canona 50D bo
    > planuję lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest
    > to często używany ficzer ze szkłami?

    Używam przy prawie każdym obiektywie, bo są minimalne niedoskonałości.
    Ja zdecydowanie polecam lustro z możliwością korekty AFu - szkoda nerwów
    na ew. serwisy, odsyłanie itp. Dodatkowo przy każdym nowym / pożyczonym
    szkle dalej mamy darmową możliwość korekty problemu.

    pozdrawiam!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 3. Data: 2010-09-01 16:04:21
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-01 16:29, f...@a...pl wrote:
    > Witam.
    > Problem jak w temacie, czy warto dopłacać (chodzi o canona 50D bo
    > planuję lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest
    > to często używany ficzer ze szkłami?

    warto po strokroć... 3 z 4 szkieł, które miałem, wymagały niewielkiej
    korekty... chyba bym dostał gorączni nie mając tej funkcji

  • 4. Data: 2010-09-01 19:24:28
    Od: "Funky Koval" <f...@a...pl>

    Użytkownik <f...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest to często

    warto

  • 5. Data: 2010-09-01 19:27:05
    Od: "Funky Koval" <f...@a...pl>

    > warto
    poszło za szybko :) czyli warto? od znajomych którzy to mają słucham że
    bardzo pomocne, raczej w C60D na bank nie będzie?

  • 6. Data: 2010-09-01 19:46:15
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Keyser Soze" <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i5lpge$8gd$...@n...onet.pl...

> [...]
    > na ew. serwisy, odsyłanie itp. Dodatkowo przy każdym nowym / pożyczonym
    > szkle dalej mamy darmową możliwość korekty problemu.

    zazwyczaj nie dziala przy zoomach, tam blad jest nieliniowy niestety.

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 7. Data: 2010-09-01 19:46:32
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > Problem jak w temacie, czy warto dopłacać (chodzi o canona 50D bo
    > planuję lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest

    Po co?

  • 8. Data: 2010-09-01 19:58:50
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-01 21:46, Roger from Cracow pisze:

    > zazwyczaj nie dziala przy zoomach, tam blad jest nieliniowy niestety.

    To za zwyczaj racja, ale dwa z moich obiektywów to zoomy
    i obydwa wykazywały FF niezależnie od ogniskowej i odległości
    od obiektu. Po długich testach praktycznych mogę powiedzieć,
    że teraz po korekcie dla każdej kombinacji ogniskowa-odległość
    jest idealne trafienie. Może po prostu coś z body mam (bo 2x FF),
    a może mam szczęście z tą nieliniowością. Stałki trafiają w punkt
    bez korekty.

    Na pewno warto spróbować dokonać takiego dostrojenia
    gdy jest taka możliwość. Są szanse, że będzie lepiej.

    pozdrawiam!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 9. Data: 2010-09-01 20:02:39
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

> [...]
    > wiadomości grup dyskusyjnych:i5lpge$8gd$...@n...onet.pl...

    > zazwyczaj nie dziala przy zoomach, tam blad jest nieliniowy niestety.

    Również błąd zależy od odległości ostrzenia - niestety.
    Musisz sobie zrobić taką tabelkę w excelu, dwuwymiarową, ustalasz
    ogniskową, odległość ostrzenia i myk, wychodzi wartość justacji.
    Tę wprowadzasz do menu i cykasz, aż miło ;-(

  • 10. Data: 2010-09-01 23:57:55
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

> [...]
    > Problem jak w temacie, czy warto dopłacać (chodzi o canona 50D bo
    > planuję lustro) , jakie są Wasza z tym związane doświadczenia, czy jest

    Hm... kiedys sie o tym naczytalem, ficzer mam, ale wszystkie moje szkla
    do C z ktorymi pracuje (8 sztuk) trafia w punkt, wiec jeszcze nie
    skorzystalem :D

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net