  • 1. Data: 2010-09-01 12:22:51
    Temat: Jak z publikacja takich zdjęc będzie ?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Sytuacja: przyjaciel otwiera gdzieś poza Krakowem coś jak żłobek. W pierwszy
    dzień planuje zrobić tzw. dni otwarte. Normalna sala, rodzice, dzieci mogą sie
    pobawić itd. Wybieram sie do niego ze swoim synkiem i przy okazji chce mu
    zrobić mini reportaż z tego dnia. Kolega by chciał zawiesić na stronie tego
    żłobka mini galerię z wydarzenia.

    Pytanie; wszak żyjemy w pojebanych czasach ludzi zakompleksionych bojących
    sie pokazać swojego wizerunku. Co z taka publikacją galerii na łamach
    ich własnej strony ? Ktoś może rzucić odrobinę światła na te kwestię ?
    Przyznam sie, że ja nie mam pojęcia i mnie te zdjęcia do niczego nie są
    potrzebne.

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 2. Data: 2010-09-01 13:09:52
    Temat: Re: Jak z publikacja takich zdjęc będzie ?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 14:22:51 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

    > Co z taka publikacją galerii na łamach ich własnej strony ? Ktoś może
    > rzucić odrobinę światła na te kwestię ?

    Po pierwsze jest lepsza grupa do takich pytań, a po drugie -- co jest/
    będzie na zdjęciach?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-09-01 13:24:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.09.2010 14:22, Roger from Cracow pisze:

> [...]
    > ich własnej strony ? Ktoś może rzucić odrobinę światła na te kwestię ?
    > Przyznam sie, że ja nie mam pojęcia i mnie te zdjęcia do niczego nie są

    Jeśli zasadniczym elementem zdjęcia będzie jego synek, a inne
    dzieciaki/rodzice będą szwendającym się tłem, to ze swoimi sprzeciwami
    mogą iść do proboszcza/rabina/guru/whatever.

  • 4. Data: 2010-09-01 13:48:49
    Od: f...@a...pl

    Dnia 01-09-2010 o 14:22:51 Roger from Cracow <r...@s...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ich własnej strony ? Ktoś może rzucić odrobinę światła na te kwestię ?
    > Przyznam sie, że ja nie mam pojęcia i mnie te zdjęcia do niczego nie są

    Tak na szybko:
    Fotografować można w zasadzie wszystko, poza wyjątkami wskazanymi w
    ustawie. Odnosi się do tego art 81 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych:
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej.
    W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba
    ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.
    Żłobek w zasadzie jest traktowany jako przestrzeń publiczna, tak jak np.
    ulica, a w przestrzeni publicznej oraz w przestrzeni prywatnej (np. na
    imprezie w domu swoim lub u kogoś) możemy fotografować bez ograniczeń -
    odrębną kwestią jest możliwość legalnego korzystania z wykonanej
    fotografii. Musimy uważać, by nie naruszyć praw autorskich i dóbr
    osobistych osób trzecich. Domniemywam, że nie było tam celebrytów i innych
    tego typu zjawisk ;)
    Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku osoby stanowiącej
    jedynie szczegół całości (tłum w żłobku) ale ustawodawca posłużył się
    nieostrym pojęciem: "szczegół całości" który czasami nadzwyczaj ciężko
    zdefiniować i rozstrzygające znaczenie w tym przypadku ma ustalenie, czy w
    strukturze fotografowanej sceny wizerunki osób są umieszczone w sposób
    akcydentalny i jakie są relacje tych osób ze sceną i pozostałymi
    elementami jej treści. Aby oddalić ewentualne roszczenia należałoby
    udowodnić, że usunięcie osoby ze zdjęcia nie pozbawiłoby sceny jej
    znaczenia, formy czy też charakteru.
    Tak naprawdę, to od jakiegoś czasu rozwija się szaleństwo pod tytułem
    ochrony wizerunku i dobrze by było, aby przyjaciel rozdał odpowiednio
    skonstruowaną umowę rodzicom do podpisu, która umożliwiała by mu
    rozporządzanie pozyskanym materiałem zdjęciowym w wyznaczonych polach
    ekspozycji (np tylko na galerię w internecie lub promocji żłobka), jak też
    zabezpieczy się w przypadku organizowania sesji zdjęciowych - pamiątkowych
    z przedszkola.
    Powiem tak - zależy na kogo trafisz ;)

    --
    D.S

  • 5. Data: 2010-09-01 14:03:38
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Zrób SZTUKĘ, to nikt się nie rozpozna :)

  • 6. Data: 2010-09-01 14:17:45
    Od: Anonim <a...@a...net>

> [...]
    > ich własnej strony ? Ktoś może rzucić odrobinę światła na te kwestię ?
    > Przyznam sie, że ja nie mam pojęcia i mnie te zdjęcia do niczego nie są

    Fotografuj i się nie przejmuj. Na stronie pewnie w galerii wyląduje
    kilka fotek i nawet jak jakieś będzie "nieładne" to w pierwszej linii
    ktoś się zgłosi aby to z tej strony "zdjąć". I po będzie po temacie.
    Te wszystkie wielkie prawa autorskie są stworzone aby chronić
    wąską elitę pojebanych czasów bo dla nich każdy flesz odbity na pysku to
    kasa.

    Do tych bojących się pokazać dołączył bym jeszcze tych trzęsących
    porami fotografów. ;)

    Jak chcesz to przed wejściem spisuj z każdym na papierku zgodę o
    publikacje zdjęć... tak jak pewnie robisz na weselach i innych
    imprezach... ;) Powodzenia.

    --
    Jestem anonim aby nikt nie pomyślał, że jestem jednym z Was.

  • 7. Data: 2010-09-01 14:32:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Przyznam sie, że ja nie mam pojęcia i mnie te zdjęcia do niczego nie są
    > potrzebne.

    Najbezpieczniej:
    http://www.krakuf.grejt.pl/10/16.jpg
    :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2010-09-01 14:48:30
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > co jest/
    > będzie na zdjęciach?

    Pewnie jakieś części samochodowe a może coś z jeszcze innej beczki...

  • 9. Data: 2010-09-01 16:37:25
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Najbezpieczniej:
    > http://www.krakuf.grejt.pl/10/16.jpg
    >:)

    I to nie jest głupia propozycja. Serio, serio.

    m.

  • 10. Data: 2010-09-01 17:06:12
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > I to nie jest głupia propozycja. Serio, serio.
    > m.

    Albo takie zamazane paski na oczach jakie
    robia w TV aresztowanym ;)