  • 81. Data: 2010-09-04 15:03:54
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > EOT.

    Jak widzisz sam nie rozumiesz o czym piszesz. To jak duży zakres dynamiki
    możesz uzyskać na papierze zależy od tego jak bardzo tusz może pochłaniać
    światło.

    EOT = nie mam więcej argumentów.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 82. Data: 2010-09-04 15:15:03
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > A nie wiesz przypadkiem kiedy będzie Star Craft II na EOS-a 5D Mk II?
    > Nie pomyliło Ci się coś?

    Sugerujesz, że gry wykorzystujące obrazu HDR trzeba odpalać na aparatach
    fotograficznych?

    > Wtedy kiedy nie ma kratki.
    > Musisz się bardziej postarać.

    Myślisz, że nie ma ciężarówek bez kratek?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 83. Data: 2010-09-04 15:42:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 17:03:54 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Jak widzisz sam nie rozumiesz o czym piszesz. To jak duży zakres
    > dynamiki możesz uzyskać na papierze zależy od tego jak bardzo tusz może
    > pochłaniać światło.

    Ha ha ha.

    > EOT = nie mam więcej argumentów.

    Nie masz wcale argumentów, ani wiedzy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 84. Data: 2010-09-04 15:43:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 17:15:03 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Myślisz, że nie ma ciężarówek bez kratek?

    Osobowych nie ma.
    Skończ już bo się ośmieszasz.

  • 85. Data: 2010-09-04 15:50:20
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > Ha ha ha.

    Masz jakiś argument przemawiający za tym Twoim "ha, ha, ha", czy porostu
    śmiejesz się bo nic nie rozumiesz?

    > Nie masz wcale argumentów, ani wiedzy.

    Twoje argumenty to "ha, ha, ha", więc to raczej ty nie masz argumentów. Ja
    wiem co piszę.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 86. Data: 2010-09-04 15:51:58
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > Osobowych nie ma.
    > Skończ już bo się ośmieszasz.

    Sam sie ośmieszasz twierdząc, że samochód ciężarowy to ten co ma kratkę.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 87. Data: 2010-09-04 16:33:19
    Temat: Kompresja, skala, bylo: No to koniec lustrzanek...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2010, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Sebastian Nibisz" i5rqvv$csb$...@i...gazeta.pl

    > ???? Krowa emituje? Jeśli nie -- jak ja sfotografować? :)
    > A Księżyc emituje czy nie? :)

    Może za trudne (?) to co Sebastian napisał, więc wyrażę jasno fakt
    iż dla przedmiotów płaskich istnieje *dolne*, nie do przeskoczenia,
    ograniczenie na czerń.
    Ograniczenie mocne, bo czern kiepska - coś 3% odbicia światła,
    i nie ma materiałów które chciałyby odbijać mniej.
    W przypadku monitora ograniczenie "dolne" zależy od konstrukcji,
    ale dla zarówno "zaciemnianie" (LCD) jak i "wyświetlanie" (LED,
    kineskopy) mają odstęp daleko poza tymi ~30 razami proporcji.

    > Matryca jest podświetlona od dołu ;) jak witraż zaś papier od góry. :)

    No i podświeteleniem lub zasłonięciem światła względnie łatwo regulować
    w proporcji 1:1000 i większej, zaś odbiciem - nijak, 30 razy góra.

    Co w tym niezrozumiałego?

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2010-09-04 16:55:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 17:51:58 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Sam sie ośmieszasz twierdząc, że samochód ciężarowy to ten co ma kratkę.
    Nic takiego nie napisałem. Napisałem, że nie ma osobowych ciężarówek
    bez kratki. Jeśli to nie prawda to pokaż mi choć jedną osobówkę
    zarejestrowaną w Polsce jako ciężarówkę i nie posiadającą kratki.

    Pozwolisz, że przypomnę
    On 2010-09-04 16:17:45 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > A kiedy samochód osobowy nie jest ciężarówką?

    Wtedy gdy nie ma kratki, bo w przeciwnym przypadku jest. Co wcale nie
    znaczy, że każda ciężarówka ma kratkę.

    Jak widać masz problemy nie tylko z wiedzą na temat dynamiki,
    tonalności itp zagadnień związanych z obrazowaniem.
    Ale masz poważne problemy z komunikacją i zrozumieniem nawet własnych
    pytań i prostych na nie odpowiedzi.

  • 89. Data: 2010-09-04 17:01:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2010, Krzysztof Chajęcki wrote:

    > widać nie próbowałeś... w hybrydzie (np. fuji S7000)

    A to nie "w hybrydzie" i nie "na przykład", lecz konkretnie
    w Fuji S5700. I to zastrzeżeniem że rzeczywiście nie można :)
    (bez urazy, ale mi się zdarzyło znaleźć ficzer - nie związany
    z tematem - dwa lata po zakupie, mimo uważnego dwukrotnego
    przetestowania "wszystkich" - wydawało by się - ustawień
    z instrukcją w ręku).
    Protestuję przeciwko generalizowaniu.

    [...]
    > znaczy, że filtr jest ustawiony w miarę poprawnie.... na obrazie nic nie
    > widać... :-(

    Być może w ww. aparacie tak jest, ale np. w KM serii A* trzeba
    przeczytać instrukcję celem ustalenia właściwego trybu wyświetlania
    na LCD i EFV (*można* tak jak opisujesz, i niewykluczone że to jest
    akurat default, ale również można wybrać "obraz zbliżony do ekspozycji"
    przy czym wyborem steruje się za pomocą dwu parametrów i dość wiernie
    oddaje on widok docelowego zdjęcia z korektą na odchyły przy najkrótszych
    czasach oraz dramatyczne szumy i gwałtownie rosnące opóźnienie
    podglądu na czasach "sekundowych").

    Protestuję wobec tezy, jakoby nieoddawanie na poglądzie ekspozycji
    zdjęcia było cechą hybryd jako takich! :)

    pzdr, Gotfryd
    (KM A200)

  • 90. Data: 2010-09-04 17:02:28
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:
    > Pozwolisz, że przypomnę

    > Wtedy gdy nie ma kratki, bo w przeciwnym przypadku jest. Co wcale nie
    > znaczy, że każda ciężarówka ma kratkę.

    Otóż samochód osobowy może nie mieć kratki i być ciężarówką. Samochody
    ciężarowe to nie tylko samochody dostawcze.

    > Jak widać masz problemy nie tylko z wiedzą na temat dynamiki, tonalności
    > itp zagadnień związanych z obrazowaniem.

    Ja nie mam żadnych problemów z tymi zagadnieniami. Ty zaś nie podałeś
    żadnych argumentów, na poparcie swoich teorii?

    > Ale masz poważne problemy z komunikacją i zrozumieniem nawet własnych
    > pytań i prostych na nie odpowiedzi.

    j/w

    Pozdrawiam,
    - Bastek -