    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Jęczy skrzynia
    Date: Tue, 26 Feb 2013 17:43:48 +0100

    Pada mi skrzynia. Paca co prawda już od 30 tyś ale dalej jeździ.

    Efekty tylko akutyczne: biegi 1,2,5,6 jęczą przy przyspieszaniu, przy
    czym 1 i 2 najgłośniej. Biegi 5,6 bardziej szumią z cichym jękiem. Jęki
    na 1,2 są równie głośne co silnik co wzbudza zainteresowanie pieszych :)

    Żadnych problemów z wrzucaniem biegów, synchronizacją czy innymi
    wyczuwalnymi problemami z dzwignią. W zasadzie dła głuchego żadnej różnicy.

    Teraz zanim pojadę do warsztatu gdzie mi walną ściemę chciałbym zapytać:
    skąd pochodzi dzwięk jęczenia? Uszkodzone lożyska? Coś zatarte? Plan
    zapewne jest taki że skrzynie wymieniamy na "nową" ze szrotu. Czy będa
    mieli rację nie podejmójąc się nawet próby diagnostyki? Znajomy mechanik
    powiedział że w szumiące by jeszcze zaglądał ale jęczące tylko na złom.
    Ma rację?

    Olej jest :)