  • 191. Data: 2010-11-04 23:15:14
    Temat: Re: Jak długo tarcze hamulcowe?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kml

    > Mógłbyś podać SAMOCHÓD gdzie są pływające tarcze bo ja widuje wyłącznie
    > w motocyklach i rowerach.

    Nie wiem w jakich markach to występuje seryjnie (i czy w ogóle
    występuje). Jeśli tak to bardzo drogich autach. Jest natomiast dużo
    aftermarketowych zestawów tzw. "big brake kit" z tym rozwiązaniem.

    --
    ignorance is bliss

  • 192. Data: 2010-11-04 23:17:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > Dla jednego to drobiazg dla innego nie drobiazg. Ludzie w sumie jeżdzą
    > do serwisu nawet z wymianą piór wycieraczek :-) Nie przykładajmy swojej
    > miary do innych ludzi - to że ja czy Ty sobie umiemy sami klocki szybko
    > w aucie zmienić nie znaczy że każdy to umie albo - jak umie - że mu się
    > chce ręce brudzić i czas tracić.

    Ja lubię sobie podłubać w aucie, mam nawet kilka elementów które sam
    zrobiłem. ;) Natomiast hamulców się nie dotykam, po prostu dlatego, że
    jest to bodaj najważniejszy element mający wpływ na bezpieczeństwo i
    wolę, gdy zajmie się nim doświadczony i zaufany mechanik, a nie ja
    (hobbysta).

    --
    ignorance is bliss

  • 193. Data: 2010-11-05 01:41:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Czyli nie masz fot, och co za niespodzianka.

    Nigdzie nie napisałem że mam - napisałem że mogę zrobić
    bo tarcz jeszcze na złom nie wyrzuciłem. Naucz się czytać!

  • 194. Data: 2010-11-05 01:42:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > W zupełności wystarczy mi fakt, że zostaniesz wyśmiany z powodu ich braku.

    Jak to było? Poznać głupiego po śmiechu jego...

  • 195. Data: 2010-11-05 01:43:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Napisal pływające zaciski :P

    Widzę, że obaj nie umiecie czytać - pisał o pływających tarczach i
    zaciskach.

  • 196. Data: 2010-11-05 01:48:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Pszemol

    > Normalnie tarcza jest zamocowana na sztywno, a klocek "pływa",
    > a tutaj to tarcza "pływa" a klocek jest na sztywno.

    Masz może jakiś obrazek poglądowy jak to miałoby działać?
    Bo jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak tarcza może pływać
    skoro jest dociśnięta kołem do piasty na pięciu dużych śrubach.

    > Nie wiem, ale bardzo możliwe.

    Doczytałem co znaczy "fixed caliper brakes", czyli takie jak w mojej Acurze.
    Wtedy masz zamiast pływającego zacisku, zacisk sztywny, z tłokami po obu
    stronach tarczy. Brzmi to łatwiej do wyobrażenia sobie niż pływająca
    tarcza... :)

  • 197. Data: 2010-11-05 02:20:28
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Pszemol

    > Masz może jakiś obrazek poglądowy jak to miałoby działać? Bo jakoś nie
    > umiem sobie wyobrazić jak tarcza może pływać skoro jest dociśnięta kołem
    > do piasty na pięciu dużych śrubach.

    osi. Ułatwia to lepsze "ułożenie się" tarczy w zacisku hamulcowym i
    efektywniejsze hamowanie.<<

    Czyli wychodzi na to, że jednak zacisk raczej też musi być pływający przy
    takiej tarczy (lub zrobiony tak jak u Ciebie).

    --
    ignorance is bliss

  • 198. Data: 2010-11-05 05:01:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > Nie, czytam głupoty jakie wypisujesz.

    To może warto byłoby abyś przestał czytać, co?
    Po co masz się tak stresować... Ale pewnie nie potrafisz nie czytać, nie?
    :-)

  • 199. Data: 2010-11-05 05:04:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
> [...]
    > jest to bodaj najważniejszy element mający wpływ na bezpieczeństwo i
    > wolę, gdy zajmie się nim doświadczony i zaufany mechanik, a nie ja

    Masz prawo tak uważać, choć ja ze swojej strony zachęciłbym Cię jednak
    abyś kiedyś spróbował doczytać instrukcję i samemu klocki sobie wymienić.
    To naprawdę prosta czynność o skomplikowaniu porównywalnym do
    wymiany oleju w silniku...
    Nie wyobrażam sobie za bardzo jak mógłbyś spieprzyć robotę przy
    wymianie klocków aby hamulce Ci przestały działać...
    A więc owszem, hamulce decydują o bezpieczeństwie, ale jednocześnie
    są bardzo prostym układem i łatwym do serwisowania.

  • 200. Data: 2010-11-05 05:06:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message

    > LOL, najpierw się mądrzysz a jak tylko okazuje się, że _ZNOWU_ dałeś ciała
    > to usiłujesz zmienić ton, nie pouczać a rozważać i nie negować tylko
    > dociekać.

    Nikogo tu w tym wątku nie pouczałem.
    To tylko Twoja bujna wyobraźnia płata Ci figla.