  • 61. Data: 2009-05-06 09:19:49
    Temat: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote in message
    news:gtpvbc$q1f$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Reasumujac - lepiej nie miec pecha niz miec ;)

    reasumujac - nie dziel pokoju ze swirem planujacym wysadzic w powietrze
    kilkadziesiat osob, a nic ci sie stac nie powinno.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 62. Data: 2009-05-06 10:10:49
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-06 11:18:16 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > To juz zakrawa o paranoje. :-)

    Nie, poprostu krytyka źródeł. Każdy teraz może sobie założyć stronę i
    wieszać na niej psy na temat dowolnej innej strony instytucji, bądź
    osób. A przykłady które podałeś cieżko nazwać "obiektywnymi, popartymi
    mocnymi dowodami".

    > http://www.theclimatescam.com/2008/04/26/wicked-wiki
    pedia/

    Blog gościa, który walczy z main-streamową teorią o przemysłowym
    pochodzeniu ocieplenia klimatu (nie podejmuję się oceny czy kto ma
    rację, podkreślam tylką pewną kontrowersyjność poglądów autora),
    dotyczący biografii _żyjącego_ naukowca, o dość niekonwencjonalnych
    poglądach. Z ciekawości zerknąłem na historyczną wersję strony na Wiki,
    z czasu powstania artykułu i nie znalazłem tam żadnego potwierdzenia
    wymienionych zarzutów. Oczywiście brak cytatu, zrzutu czy czegokolwiek.
    Może to był akt wandalizmu, może czyjaś celowa manipulacja
    wykorzystująca mechanizmy wiki, a może nadinterpretacja nadwrażliwego
    bloggera, który skądś musi czerpać inspiację do wpisów pzyciągających
    uwagę. Po prostu nie wiem i mam opory przed traktowaniem tej krytyki
    poważnie.

    > http://www.openculture.com/2007/08/tracking_wikipedi
    as_manipulations.html

    Jeśli to co jest tu opisane, to prawda, miała miejsce celowa
    manipulacja grupy osób, nad artykułami dotyczącymi żyjących i aktywnych
    osób, wykorzystująca otwartość mechanizmów tej encyklopedii. Zresztą co
    wyraźnie zaznaczono w tym wpisie, Wikimedia podjęła działania mające na
    celu przeciwdziałanie w przyszłości tego typu akcjom. Ja za swojej
    strony generalnie bym polecał ostrożność przy przyjmowaniu za pewniki
    tego, co znajduje się w biografiach aktualnie aktywnych osób czy
    bieżących wydarzeń.

    > http://www.geeknewscentral.com/2008/10/06/wikipedia-
    manipulation-exposed/

    Porównując ten wpis z artykułem na którym się opiera, odnoszę wrażenie,
    że autor celowo sprowadził konkretny przypadek do ogólników, dzięki
    czemu uzyskał śliczne wyolbrzymienie tematu.
    I dalej już mi się nie chce.

    > Oczywiscie ze mozna poprawic. Ale zagladajac do encyklopedii zazwyczaj
    > szukam informacji na temat, w ktorym jestem laikiem, wiec nie dosc ze
    > niczego nie poprawie, to jeszcze swiecie uwierze w to, co przeczytalem.

    Prasie też tak święcie wierzysz? Encyklopediom wydrukowanym również?

    > A jeli ja, nawet bedac laikiem, po kilku dniach luznego przegladania sieci na
    > dany temat, wylapuje 2-3 bledy w jednym artykule na Wiki, to znaczy ze autor
    > artykulu jest jeszcze wiekszym ignorantem ode mnie. To jest przerazajace.

    Przerażające jest to, że wciąż nie rozumiesz jak działa Wikipedia.
    Artkuły prawie nigdy nie mają "autora". Jest ich wielu, bywa że bieżące
    wersje są poddane aktom wandalizmu etc. Jeśli chcesz mieć w miarę pełny
    ogląd na jakikolwiek przedmiot, to niemal zawsze musisz korzystać z
    wielu różnych źródeł.

    > Nie bez przyczyny szanujace sie szkoly i uczelnie nie uznaja Wikipedii jako
    > zrodla w zadnych pracach.

    Bo weryfikowalność poprawności konkretnego artykułu jest nikła. Co nie
    znaczy wcale, że zawiera on nieprawdę czy jest niepoprawny
    merytorycznie. Po prostu brak tu redaktora merytorycznego czu
    recenzenta wymienionego z nazwiska, ktorzy niby mają gwarantować
    odpowiedni poziom merytoryczny. Co oczywiście jest złudą, ale to już
    drobiazg.

    de Fresz

  • 63. Data: 2009-05-06 10:41:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
> [...]

    > generalnie bym polecał ostrożność przy przyjmowaniu za pewniki tego, co
    > znajduje się w biografiach aktualnie aktywnych osób czy bieżących

    Czy grupy osob, czesto znudzonych dzieciakow, niedocenionych "specjalistow",
    albo po prostu terrorystow medialnych, moga tak latwo i na taka skale
    manipulowac Encyclopedia Britannica?

    > Prasie też tak święcie wierzysz? Encyklopediom wydrukowanym również?

    Drukowana czy wersja Online - nadal bardziej wierze wpisowi opracowanemu
    przez kilku specjalistow w danej dziedzinie i sprawdzonemu przez kolejnych
    kilku, niz anonimowemu wpisowi w Wikipedii. Z pewnoscia pamietasz tez afere
    dot. wpisow w tejze, gdzie nastolatek podawal sie za profesora na dosc
    znanej uczelni w US i zarazem autorytet. Opracowal kilkaset artykulow, jak
    sie pozniej okazalo czesto z bledami merytorycznymi badz po prostu brakami.

    Ktos przeczyta kilka zrodel w internecie, nie koniecznie poprawnych. Zlozy z
    tego do kupy artykul w Wikipedii wybierajac informacje, ktore on sam uzna za
    istotne i poprawne.

    Demokracja nigdy nie prowadzi do przekazywania prawdy, ale do przekazywania
    faktow najwygodniejszych i najbardziej odpowiadajacych wiekszosci. W
    demokracji tanczace pieski i siusiajace kotki na youtube maja milionowe
    ogladalnosci, podczas gdy rzeczy naprawde ambitne trafiaja do niewielkiej
    garstki osob. Dostrzegasz analogie pomiedzy demokratyzacja kultury i a
    demokratyzacja wiedzy?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 64. Data: 2009-05-06 13:44:28
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    <szacun, ale ciach ciach bo boli>

    Demokratyzacja, merytorycznymi, uczelnia w US, terroryści, manipulacja,
    specjaliści... widzę cały szereg słów kluczy bez których ciężko by było
    przekazać jakąkolwiek "wiarygodną" opinię. Media kształcą i kształtują. ;D

    IMO pojedyńcze źródło informacji zawsze można poddać do dyskusji - czy jest
    to prawda. To dotyczy tak Britanica czy pana Kazia z sąsiedniej bramy. Co
    jednak nie znaczy, że "ludzie jedzcie kupy, milion much nie może się mylić"
    bo to jakby przegięcie w drugą stronę. (to jak się domyślam, jest ta
    "demokratyzacja").

    Wikipedia może stanowić bardzo dobre źródło wyjściowe do zdobywania
    informacji. Podobnie jak leksykon czy encyklopedia (pytanie, czy ktoś wie
    jaka jest różnica między nimi? ;) ) Wiki jest o tyle silniejsza, że jest z
    pewnością obszerniejsza i w pełni interaktywna. Nikt nie pisze w pracach
    naukowych źródła jako wikipedia czy encyklopedia ale jest w wielu
    przypadkach pewne, że od tego mógł poszukiwanie informacji tam zacząć i
    następnie zostały one sprawdzone o źródła dodatkowe. Co lepsze, w wiki
    bardzo często mamy do czynienia z opublikowanymi źródłami skąd informacje są
    są co jest kolejnym plusem.

    Tak czy inaczej jak się poczyta niektóre doktoraty czy posłucha wykładów
    niektórych uczonych pań i panów to mózg przestaje dla przyzwoitości pracować
    i bez późniejszej weryfikacji zdobytych informacji można by było być święcie
    przekonanym o tym, że ziemia jednak jest płaska...

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."

  • 65. Data: 2009-05-06 16:08:55
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    > Za to ma palke i ciezkie buty.
    > Fajnie sie teoretyzuje nie? ;)

    Fajnie, tylko ze ja wcale nie teoretyzuje.
    Ile razy pokaze sie z aparatem gdzies poza scislym centrum miasta
    po ktorym codziennie buszuje ze 100 tys. blyskajacych fleszami
    turystow, to zaraz mnie legitymuja. I nie wazne jak wielkie to jest
    za*upie, i ile jeszcze wody w Tamizie uplynie zanim ktos na tym za*upiu
    wybuduje jakis w miare rozsadny cel dla terrorystow - policjanci
    zjawiaja sie tam w 15-20 minut i na zagajenie maja zawsze
    ten sam temat. Na poczatku to bylo zabawne, ale teraz staje sie
    po prostu upierdliwe - ile razy mozna sluchac tych kretynizmow
    czym to moze nie byc aparat fotograficzny.
    Faktem jest, ze jeszcze nie trafilem jakichs kretynow
    i do tej pory wszystkie rozmowy przebiegaly w bardzo
    pokojowej i sympatycznej atmosferze.
    Chyba zaczne zbierac te ich kwity zeby im udowodnic jak sa upierdliwi.
    --
    see_you

  • 66. Data: 2009-05-06 18:11:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-06 12:41:48 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > Czy grupy osob, czesto znudzonych dzieciakow, niedocenionych "specjalistow",
    > albo po prostu terrorystow medialnych, moga tak latwo i na taka skale
    > manipulowac Encyclopedia Britannica?

    Po pierwsze - przekonasz się o tym za circa 20 lat, jak w Britanice
    będą artykuły o współczesnych politykach. Po drugie - ja nie wiem, jak
    łatwo, bądź jak trudno jest manipulować treścimi w tym wydawnictwie -
    możemy sobie zakładać i mocno wierzyć (!), że niełatwo. Ale wcale nie
    oznacza to, że taka manipulacja jest niemożliwa.

    > Drukowana czy wersja Online - nadal bardziej wierze wpisowi opracowanemu
    > przez kilku specjalistow w danej dziedzinie i sprawdzonemu przez kolejnych
    > kilku, niz anonimowemu wpisowi w Wikipedii.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że w Wiki artykuły wcześniej bądź później
    zostaną sprawdzone przez specjalistę (bądź kilku)? Problem tylko w tym,
    że nie ma pewności czy to co obecnie czytasz jest przed, czy po ;-)

    > Ktos przeczyta kilka zrodel w internecie, nie koniecznie poprawnych. Zlozy z
    > tego do kupy artykul w Wikipedii wybierajac informacje, ktore on sam uzna za
    > istotne i poprawne.

    I każdy mający pewną wiedzę na dany temat może to poprawić.

    > Demokracja nigdy nie prowadzi do przekazywania prawdy, ale do przekazywania
    > faktow najwygodniejszych i najbardziej odpowiadajacych wiekszosci.

    Oczywiście myślisz o tym za każdym razem, gdy włączasz telewizor lub
    bierzesz do ręki gazetę? Zarzuciłeś mi (oczywiście wiem, że żartem)
    paranoję, gdy skrytykowałem wiarygodność artykułów na blogach, do
    których linka wrzuciłeś. Ty oczywiście przyjąłeś a priori, że wszystko
    co tam jest, to prawda. A teraz oburzasz się na demokracje mechanizmów
    Wiki (gdzie każdy może poprawić każdego), ale zupełnie niewzruszenie
    łykasz niczym młody pelikan to, co ktośtam sobie wystukał na blogu.
    Hmmmm...

> [...]
    > ogladalnosci, podczas gdy rzeczy naprawde ambitne trafiaja do niewielkiej
    > garstki osob. Dostrzegasz analogie pomiedzy demokratyzacja kultury i a

    Nie dostrzegam, bo większości idiotów nie chce się zazwyczaj bawić w
    żmudne klepanie tekstu, Jutub jest znacznie wygodniejszy w obsłudze.

    de Fresz

  • 67. Data: 2009-05-06 18:14:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-06 18:08:55 +0200, "see_you" <c...@e...trzy> said:

    > Chyba zaczne zbierac te ich kwity zeby im udowodnic jak sa upierdliwi.

    To oni tam w ty Jukeju wystawiają potwierdzenie spisania?
    ;-)

    de Fresz

  • 68. Data: 2009-05-06 22:13:48
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > To oni tam w ty Jukeju wystawiają potwierdzenie spisania?
    > ;-)

    A co myslales? Cywilizacja na wysokim poziomie rozwoju
    a i o kulturze osobistej tutaj trudno zle slowo powiedziec
    - nawet kiedy Ty kopniesz kogos w kostke
    to on Ciebie przeprosi...
    --
    see_you

  • 69. Data: 2009-05-07 06:27:33
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    see_you napisał(a):

    > Faktem jest, ze jeszcze nie trafilem jakichs kretynow
    > i do tej pory wszystkie rozmowy przebiegaly w bardzo
    > pokojowej i sympatycznej atmosferze.
    > Chyba zaczne zbierac te ich kwity zeby im udowodnic jak sa upierdliwi.

    Ale to będzie dla nich dowód, że jesteś niereformowalny i ciągle parasz
    się swoim procederem, znaczy się recydywista.

    wer

  • 70. Data: 2009-05-07 06:37:01

    see_you napisał(a):

    > A co myslales? Cywilizacja na wysokim poziomie rozwoju
    > a i o kulturze osobistej tutaj trudno zle slowo powiedziec
    > - nawet kiedy Ty kopniesz kogos w kostke
    > to on Ciebie przeprosi...

    Albo zacznie od k... ty p... ch...., a potem już tradycyjnie czymś
    ciężkim :P

    wer