  • 1. Data: 2009-05-04 09:01:50
    Temat: Back Focus raz jeszcze
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Przeczytałem trochę stron o kalibracji Auto focusa tylko że najczęściej była
    tam mowa o zacniejszych szkłach niż kit Canona. Tu zdjęcie tablicy na z AF
    http://przeklej.pl/plik/img_1399_jpg-0001gm9dq2mv a tutaj z LV z detekcją
    kontrastu http://przeklej.pl/plik/img_1400_jpg-0001gm9h3bq4 . Ja oceniam
    back focus na jakieś 10 mm - dobrze patrzę? Robiłem potem jeszcze test z
    bateryjkami ale tam nie potwierdziło mi się te 10 mm (pewnie to wina że nie
    sprawdziłem dokładnie kąta 45 stopni) Czytałem o serwisie na żytniej.
    Zastanawiam się czy warto dawać sprzęt do kalibracji (nie doczytałem czy na
    gwarancji jest darmowo czy nie) czy olać temat i być moze powrócić do tematu
    jak będe miał lepsze szkła.
    P.S. Ile to mniej więcej trwa w serwisie?

  • 2. Data: 2009-05-04 09:58:27
    Temat: Re: Back Focus raz jeszcze
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Agent wrote:
> [...]
    > olać temat i być moze powrócić do tematu jak będe miał lepsze szkła.
    > P.S. Ile to mniej więcej trwa w serwisie?

    chciałbym mieć taki "back fockus" w swojej Sigmie EX :)

  • 3. Data: 2009-05-04 10:02:50
    Od: j...@a...at

> [...]
    > jak będe miał lepsze szkła.
    > P.S. Ile to mniej więcej trwa w serwisie?

    jaki aparat i jaki obiektyw ?

  • 4. Data: 2009-05-04 10:05:07
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > tematu
    > jak będe miał lepsze szkła.
    > P.S. Ile to mniej więcej trwa w serwisie?

    Prawie Twój "ulubiony" czyli Canon 1000D z kitem :). Tyle że problem tym
    razem nie jest w tym że zawsze jest gdzie indziej tylko mniej więcej zawsze
    to samo.

  • 5. Data: 2009-05-04 10:22:35
    Od: j...@a...at

    On 4 Mai, 12:05, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > razem nie jest w tym że zawsze jest gdzie indziej tylko mniej więcej zawsze

    to jest rzecz do regulacji na gwarancji.
    szansa , ze zostanie usunieta jest mniejsza niz 1 promil
    jest zawsze tak samo , jako ze celujsz na czarna kreche na bialym
    tle , czyli motyw kontrastowy.
    na motywa o nizszym kontrascie bedzie juz za kazdym razem inaczej ,
    czyli gdzies indziej.

    10 mm z tej odleglosci to b duzy blad - oznacza on np przy robieniu
    portretu , ze af zamiast na oczy wyostrzy pol metra delej.

    czy dla wszystkich ogniskowych jest tak samo ?

    Zrob latwy test.

    Ustaw aparat na stytwie , wyostrz na tablice kontrastowa, zrob zdjecie

    nie rozostrzajac powtorz i tak kilka razy za kazdym razem wciskajac
    przycisk do polowy w celu ostrzenia..
    zwaracaj uwage czy AF milczy czy sie chce poprawic.

    Jesli zdjecie nie jest dobrze trafione z ostroscia , a AF milczy tzn
    nie wychodzi sygnal z puszki , ze jest nieostro - regulacja obiektywu
    nic nie da .
    Jesli Af chcialby poprawic ostrzenie , bedztie szukal , a mimo tego
    ostrosc bedzie nietrafiona , tzn ze problem w mechanizmie
    wykonawczym , czyli obiektywie.

    ach jeszcze jedno - jesli fotografujesz skosnie pod katem to mowiac w
    uproszczeniu AF ma prawo wyostrzyc troche wczesniej lub pozniej -
    teoretycznie w obszarze jaki obejmuja sensory AF. Dlatego lepiej jest
    robic testy na tablice prostopadla a gdzies z boku umiescic skosna
    linijke po ktorej odczytasz sklonnosc do AF/BF.

    Najpierw zmien tablice testowa.
    Ten rodzaj testow jest robieniem ludzi w konia - absolutnie d.d.

  • 6. Data: 2009-05-04 11:15:51
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >10 mm z tej odleglosci to b duzy blad - oznacza on np przy robieniu
    >portretu , ze af zamiast na oczy wyostrzy pol metra delej.

    Kurde to już gorzej. Myślałem że zawsze będzie te 10 mm

    >czy dla wszystkich ogniskowych jest tak samo ?

    Jeszcze sprawdzę to.

> [...]

    >Najpierw zmien tablice testowa.
    >Ten rodzaj testow jest robieniem ludzi w konia - absolutnie d.d.

    Czyli proponujesz ta tablicę + linijka?
    http://www.vladi.pl/pliki/ISO_12233-reschart.pdf ?
    Tak mi przyszło do głowy żeby wydrukować sobie jakiś wycinek tej tablicy w
    takiej małej skali takiej aby w kadrze mieściły się 2 lub 3 identyczne
    wycinki które umieszczę w niewielkiej róznicy odległości pomiędzy sobą. Będę
    wtedy miał potwierdzenie back focusa przy zdjęciach prostopadłych.

  • 7. Data: 2009-05-04 11:24:21
    Od: j...@a...at

    wiadomościnews:50763659-7c17-4bb6-aacd-51f4f1f6b4ff@
> [...]
    ausblenden -

    > - Zitierten Text anzeigen -- Zitierten Text ausblenden -

    tablica to wszytsko jedno jaka , ale ta jest dobra .

    mozesz wydrukowac sobie np okulistyczna - literki roznej wielkosci od
    duzych do malych - bedziesz mogl ocenic stopien nieostrezosci.

    zobacz tez na optycznych jak oni mierza blad AF.
    NIe jest to metoda dokladna , ale o wiele rozsadniejsza niz foto pod
    katem na gruba kreche.

  • 8. Data: 2009-05-04 18:07:30
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze powrócić do tematu jak będe miał lepsze szkła.
    > P.S. Ile to mniej więcej trwa w serwisie?

    Nudzisz się, czy masz nieostre zdjęcia?

  • 9. Data: 2009-05-04 20:05:39
    Od: "Agent" <w...@g...pl>

    Użytkownik "awygo" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    >
    > Nudzisz się, czy masz nieostre zdjęcia?

    Wiesz z ostrością zdjęć jest tak że jesli się ma słaby obiektyw to można to
    zaakceptować i się przyzwyczaić do tego co jest. Ale jeśli sprzęt jest źle
    wyregulowany to dlaczego tego nie sprawdzić i nie dać do serwisu. To tak
    jakby mieć auto ze słabym silnikiem. Jeśli ten silnik jest dobrze
    wyregulowany to już nie ma co więcej oczekiwać ale jeśli coś mu dolega to ja
    staram się to naprawić tak żeby trzymało parametry z fabryki.

  • 10. Data: 2009-05-04 22:59:17
    Od: m...@o...pl

    On 4 Maj, 22:05, "Agent" <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    > wyregulowany to już nie ma co więcej oczekiwać ale jeśli coś mu dolega to ja
    > staram się to naprawić tak żeby trzymało parametry z fabryki.

    Ponieważ ton rozmów o Żytniej i regulacji u nich FF lub BF jest
    zwykle podobny, to pozwolę się wyłamać.
    Właśnie te opowieści jak z horroru, powodowały że wysyłałem im sprzęt
    z duszą na ramieniu. I tu miłe rozczarowanie. Regulowałem u nich w
    pewnych odstępach dwa obiektywy. Ostatnio 85/1,8 z BF podobnym jak ten
    u autora postu, który w serwisie został określony jako bardzo duży.
    Jedna uwaga na wstępie - by regulacja miała sens, wysyła się im
    zarówno szkło jak i body ( za pierwszym razem nie wiedziałem). W
    przeciwnym razie - regulują wg tzw wzorca co nie daje pełnej gwarancji
    dobrej współpracy z puszką własciciela. Na stronie CSI jest formularz
    do wydrukowania wypełnienia i tu uwaga. Ponieważ miałem pewne obawy
    czy mi puszka ( 5D) nie umrze po kontakcie z serwisem canona a byłem w
    stałym kontakcie telefonicznym z serwisantem, ten podpowiedział mi
    żeby na owym formularzu napisać "nie regulować body". Ten zwrot okazał
    się magiczny - puszka i szkiełko wróciły do mnie całe i zdrowe a 85-
    tka wbrew temu co ktos pisze powyżej ostrzy idealnie zarówno na dużym
    jak i malutkim kontraście. Komfort pracy jest nieporównywalny. Całość
    operacji trwała 3 dni - we wtorek wysyłka - w czwartek sprzęcik wrócił
    do domku ( Poznań). Ufff wiwat Żytnia ! :D
    PS. Podczas nieformalnej pogawędki z serwisantem, dowiedziałem się że
    naturalne predyspozycje do powstawania FF lub BF w trakcie użytkowania
    mają EF 50/1,4 ze wzgl na jakiś kiepski element micro usm w który
    wyposażone jest to szkiełko. I w przeciwieństwie do np 85/1,8
    regulacja nie daje trwałego efektu. Dlatego dość ryzykowne jest
    kupowanie go uzywanego. O 50/1,8 natomiast wypowiedział się w chwili
    słabości, że ten obiektyw jest w zasadzie "nieustawialny" :D W jego
    przypadku focus to czysty przypadek. Natomiast cholerka jasna
    zapomniałem się zapytać jak to jest w rzeczywistości z gwarancją na
    klapnięcie migawki u canona :) Czy w ogóle jest, a jesli tak to czy
    jest bezterminowa i zależy od licznika czy też wygasa po roku.
    pzdr matys