    From: "kamil" <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Wed, 6 May 2009 11:41:48 +0100

    "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote in message
    news:gtrnn9$eqd$1@inews.gazeta.pl...
    > On 2009-05-06 11:18:16 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > Jeśli to co jest tu opisane, to prawda, miała miejsce celowa manipulacja
    > grupy osób, nad artykułami dotyczącymi żyjących i aktywnych osób,
    > wykorzystująca otwartość mechanizmów tej encyklopedii. Zresztą co wyraźnie
    > zaznaczono w tym wpisie, Wikimedia podjęła działania mające na celu
    > przeciwdziałanie w przyszłości tego typu akcjom. Ja za swojej strony
    > generalnie bym polecał ostrożność przy przyjmowaniu za pewniki tego, co
    > znajduje się w biografiach aktualnie aktywnych osób czy bieżących
    > wydarzeń.

    Czy grupy osob, czesto znudzonych dzieciakow, niedocenionych "specjalistow",
    albo po prostu terrorystow medialnych, moga tak latwo i na taka skale
    manipulowac Encyclopedia Britannica?

    > Prasie też tak święcie wierzysz? Encyklopediom wydrukowanym również?

    Drukowana czy wersja Online - nadal bardziej wierze wpisowi opracowanemu
    przez kilku specjalistow w danej dziedzinie i sprawdzonemu przez kolejnych
    kilku, niz anonimowemu wpisowi w Wikipedii. Z pewnoscia pamietasz tez afere
    dot. wpisow w tejze, gdzie nastolatek podawal sie za profesora na dosc
    znanej uczelni w US i zarazem autorytet. Opracowal kilkaset artykulow, jak
    sie pozniej okazalo czesto z bledami merytorycznymi badz po prostu brakami.

    Ktos przeczyta kilka zrodel w internecie, nie koniecznie poprawnych. Zlozy z
    tego do kupy artykul w Wikipedii wybierajac informacje, ktore on sam uzna za
    istotne i poprawne.

    Demokracja nigdy nie prowadzi do przekazywania prawdy, ale do przekazywania
    faktow najwygodniejszych i najbardziej odpowiadajacych wiekszosci. W
    demokracji tanczace pieski i siusiajace kotki na youtube maja milionowe
    ogladalnosci, podczas gdy rzeczy naprawde ambitne trafiaja do niewielkiej
    garstki osob. Dostrzegasz analogie pomiedzy demokratyzacja kultury i a
    demokratyzacja wiedzy?

    Pozdrawiam
    Kamil