  • 1. Data: 2009-05-04 07:02:07
    Temat: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Od: kugel <s...@s...pl>

    Cześć
    Czy wykonywanie fotografii policjantów i antyterrorystów w akcji jest
    zabronione? W ubiegłym tygodniu miałem okazję natknąć się na wypadek
    samochodowy spowodowany przez uciekającego gościa ściganego przez policję.
    Korek był jak cholera , więc mogłem wyciągnąć aparat i zrobić kilka zdjęć
    (samochodom). Dopiero po chwili spostrzegłem , że wokół samochodów chodzą
    goście w kominiarkach i z kałachami. W pewnym momencie dobiega do mojego
    samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i mówi żebym przestał bo
    mi mogą zabrać aparat. I co wy na to?

    kugel

  • 2. Data: 2009-05-04 07:37:40
    Od: Nazgul <a...@o...pl>

    kugel pisze:
> [...]
    > dobiega do mojego samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i
    > mówi żebym przestał bo mi mogą zabrać aparat. I co wy na to?

    A my na to, że jak byłą ta słynna akcja co do TVN przedostała sie taśma
    z pałowaniem kiboli w Gdyni którą Arkowcy odkupili od jakiegoś
    policjanta to w trójmiejskiej komendzie zaczęło się drobiazgowe śledztwo
    w sprawie ustalenia, kto taśmę sprzedał. Potem policja jeszcze
    wielokrotnie była fotografowana i filmowana gdy przekraczała uprawnienia
    i nadużywała władzy więc wcale mnie nie dziwi że reagują alergicznie na
    obiektyw. I lepiej żebyś się nie awanturował w takich razach bo możesz
    mieć poważne kłopoty i koszty włącznie z odsiadką i kradzieżą sprzętu.
    Foć ich i nie daj się na tym złapać. Ot i wszystko.
    --
    "Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło rodzą się prawa robactwa.
    I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać"

    A. de Saint-Exupery

  • 3. Data: 2009-05-04 07:42:43
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    kugel napisał(a):
> [...]
    > dobiega do mojego samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i
    > mówi żebym przestał bo mi mogą zabrać aparat. I co wy na to?

    Nie jest zabronione, ale nie mamy pańskiego aparatu i co nam pan zrobi?

    wer

  • 4. Data: 2009-05-04 07:48:16
    Od: p...@g...com

    Zgadzam się z przedmówcami.

    Fotografowanie policjantów, strażaków którzy są na umundurowani i na
    służbie nie jest zabronione. Z drugiej jednak strony fotografując
    akcję np. ratunkową nie możesz przeszkadzać - błyskać luziom po oczach
    lampami itp.

    Co do akcji antyterrorystycznych to cięzko mi coś powiedzieć. Na pewno
    sposób działania antyterrorystów nie jest do końca jawny, więc jak Cię
    grzecznie proszą to radziłbym nie dyskutować. Pamiętaj, że za nimi
    stoi prawo. Wolność, wolnością, ale ja bym się zastanawiał czy chcę
    się tłumaczyć na komendzie.

  • 5. Data: 2009-05-04 08:04:27
    Od: "Łukasz Bąk" <m...@g...com>

    Użytkownik "kugel" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i mówi żebym przestał bo

    Skorzystaj z googli zanim zaczniesz kolejny temat o tym samym. Co lepsze
    sprowokujesz zbiorowy popis myślicieli.

    Dodam, że lepiej było by skierować pytanie na pl.soc.prawo ale tam w
    odpowiedzi pewnie dostał byś "było!"

    Fotografować możesz z publikacją bym był ostrożny. Jeśli który z
    funkcjonariuszy zastrzega fotografowania to lepiej się podporządkować. Mogą
    zatrzymać cię do wyjaśnienia. Jak już zatrzymają to i paragraf się znajdzie.
    ;) (ochrona wizerunku, zakłócanie działań operacyjnych itd itd.)

    Jednego tylko nie mogę zrozumieć - po co Tobie, do cholery, te zdjęcia
    wypadków, policjantów itp. Proszę nie bredzić, że prasówka bo żaden "pan
    redaktor" tutaj by pytania nie zadawał. Trzeba poczuć się jak papparazzi co?
    Takie dowartościowanie? Adrenalinka? To nie pytaj tylko fotografuj i
    publikuj na plakatach z napisami "kolesie". I tak ci nic nie zrobią, bo to
    prawda. ;)

    Łukasz Bąk

    --
    "Niektórym ludziom wciąż się wydaje, że każdy kto wygłasza opinię
    równocześnie chce z niej zrobić wykładnię prawa obowiązującego."

  • 6. Data: 2009-05-04 08:11:34
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > "pan redaktor" tutaj by pytania nie zadawał. Trzeba poczuć się jak
    > papparazzi co? Takie dowartościowanie? Adrenalinka?

    O i to jest sluszne pytanie.
    Do listy tematow dodalbym jeszcze manie fotografowania w/przed shitmarktami.
    Po prostu temat na swietna fotografie jak cholera...

  • 7. Data: 2009-05-04 08:12:48
    Od: j...@a...at

    On 4 Mai, 09:02, kugel <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > samochodu jakiś gość (z lekkim obłędem w oczach ) i mówi żebym przestał bo

    kazde panstwo ma swoje wlasne przepisy prawne

    w wiekszosci pan stw uni jest tak ze strefy prywatnej i intymnej nie
    mozna fotografowac bez zgody
    oraz urzednikow panstwowych w trakcie czynnosci sluzbowych bez ich
    zgody
    czyli policjantow itp.

    nie jestem pewine ale spodziewam sie , ze w RP regulacja bedzie co do
    zasady podobna , policjant moze zabronic dac sie sfotografowac , o ile
    cos takiego wogole nie jest zakazane obligaroryjnie.
    W kazdym razie reakcja czlowieka w kominiarce nie wydaje mi sie jakas
    nieslychana , dopoki nie pociagnal za spust , albo nie powalil na
    ziemie jednym ciosem karate jakiegos powodu do niepokoju nie widze.
    Ostatecznie on dba o nasze wspolne bezpieczenstwo

    XXX

  • 8. Data: 2009-05-04 08:25:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-04 10:04:27 +0200, "Łukasz Bąk" <m...@g...com> said:

    > Fotografować możesz z publikacją bym był ostrożny.

    Publikowć również można. Polecam lekturę prawa autorskiego, z naciskiem
    na osoby i sytuacje w których nie działa ochrona wizerunku.

> [...]
    > zatrzymać cię do wyjaśnienia. Jak już zatrzymają to i paragraf się znajdzie.
    > ;) (ochrona wizerunku, zakłócanie działań operacyjnych itd itd.)

    No więc w teorii i zgodnie z literą prawa focić i publikować można. A w
    praktyce, to jak policmajstry z przerostem ego będą chciały dosrać
    upierdliwcowi, który śmie korzystać ze swoich swobód obywatelskich, to
    znajdą na to sposób.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-05-04 09:01:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Publikowć również można. Polecam lekturę prawa autorskiego, z naciskiem
    > na osoby i sytuacje w których nie działa ochrona wizerunku.

    Ale są też pewne zasady, do których wszystkie poważne gazety się
    stosują, niepoważne też. Nie publikuje się zdjęć funkcjonariuszy
    operacyjnych (tajniacy), nie robi się zdjęć antyterorystom bez
    kominiarek, dotyczy to też jednostek grom. Wynika to z troski o ich
    bezpieczeństwo.
    W sumie z policjantem można się wykłócać o to, ze ma się prawo robić
    zdjęcie, ale lepiej mieć wtedy podkładkę w postaci legitymacji prasowej,
    bo inaczej 24 godziny na komisariacie w ramach "resocjalizacji", i mogą
    dać do celi z kudłatym.

    wer

  • 10. Data: 2009-05-04 09:03:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    p...@g...com napisał(a) :
    > Pamiętaj, że za nimi
    > stoi prawo.

    Nie prawo, a aparat przymusu.

    Po drugie, odpowiada się _pod_ cytowanym tekstem.
    Po trzecie, tnij zbędny tekst w cytatach.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE