    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Fotografowaniee akcji policji i antyterrorystów
    Date: Wed, 6 May 2009 20:11:49 +0200

    On 2009-05-06 12:41:48 +0200, "kamil" <k...@s...com> said:

    > Czy grupy osob, czesto znudzonych dzieciakow, niedocenionych "specjalistow",
    > albo po prostu terrorystow medialnych, moga tak latwo i na taka skale
    > manipulowac Encyclopedia Britannica?

    Po pierwsze - przekonasz się o tym za circa 20 lat, jak w Britanice
    będą artykuły o współczesnych politykach. Po drugie - ja nie wiem, jak
    łatwo, bądź jak trudno jest manipulować treścimi w tym wydawnictwie -
    możemy sobie zakładać i mocno wierzyć (!), że niełatwo. Ale wcale nie
    oznacza to, że taka manipulacja jest niemożliwa.

    > Drukowana czy wersja Online - nadal bardziej wierze wpisowi opracowanemu
    > przez kilku specjalistow w danej dziedzinie i sprawdzonemu przez kolejnych
    > kilku, niz anonimowemu wpisowi w Wikipedii.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że w Wiki artykuły wcześniej bądź później
    zostaną sprawdzone przez specjalistę (bądź kilku)? Problem tylko w tym,
    że nie ma pewności czy to co obecnie czytasz jest przed, czy po ;-)

    > Ktos przeczyta kilka zrodel w internecie, nie koniecznie poprawnych. Zlozy z
    > tego do kupy artykul w Wikipedii wybierajac informacje, ktore on sam uzna za
    > istotne i poprawne.

    I każdy mający pewną wiedzę na dany temat może to poprawić.

    > Demokracja nigdy nie prowadzi do przekazywania prawdy, ale do przekazywania
    > faktow najwygodniejszych i najbardziej odpowiadajacych wiekszosci.

    Oczywiście myślisz o tym za każdym razem, gdy włączasz telewizor lub
    bierzesz do ręki gazetę? Zarzuciłeś mi (oczywiście wiem, że żartem)
    paranoję, gdy skrytykowałem wiarygodność artykułów na blogach, do
    których linka wrzuciłeś. Ty oczywiście przyjąłeś a priori, że wszystko
    co tam jest, to prawda. A teraz oburzasz się na demokracje mechanizmów
    Wiki (gdzie każdy może poprawić każdego), ale zupełnie niewzruszenie
    łykasz niczym młody pelikan to, co ktośtam sobie wystukał na blogu.
    Hmmmm...

    > W demokracji tanczace pieski i siusiajace kotki na youtube maja milionowe
    > ogladalnosci, podczas gdy rzeczy naprawde ambitne trafiaja do niewielkiej
    > garstki osob. Dostrzegasz analogie pomiedzy demokratyzacja kultury i a
    > demokratyzacja wiedzy?

    Nie dostrzegam, bo większości idiotów nie chce się zazwyczaj bawić w
    żmudne klepanie tekstu, Jutub jest znacznie wygodniejszy w obsłudze.

    de Fresz