    From: "MichaelData" <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: ELM 327
    Date: Wed, 28 May 2014 00:43:07 +0200

    Jakiś czas temu, zanabyłem takie coś (ELM 327) z BlueTooth i sobie podłączam tu i
    tam i ładnie bangla np z PCtem (laptop). Niestety nieładnie bangla z dostępnymi
    aplikacjami na Android ale szczególnie źle z pojazdami KIA. Te nowsze KIA jeszcze
    OK ale starsze np: KiA Carnival nie bardzo. Chyba przetestowałem większość
    programów (nawet te drogie/płatne) i mam dostępnych tylko kilka funkcji.

    Szukam aplikacji dedykowanej do KIA i Android bo jak już zauważyłem, niektóre
    PIDy są niedostępne do konfiguracji w standardzie przy aplikacjach, które ładnie
    radzą sobie z modelami innych aut. Program do KIA (serwisowy) wyświetla znacznie
    więcej funkcji ale na PCecie.
    Wracając jednak do Android, najlepiej spisuje się program Torque ale nawet po
    zainstalowaniu dostępnych wtyczek nie wyświetla mi korekty czasu wtrysków czy
    wyliczenia spalania na kilometr. Jest LOAD, jest położenie przepustnicy, obroty,
    prędkość, temperatura na wlocie itd. Generalnie czysta podstawa. Dla
    zainteresowanych, wtyczka "scan" się wiesza po 30 minutach i koniec
    jazdy:/...chociaż potrafi skasować licznik (przypadkowo) na szczęście nie główny
    (ODO) :)...czyli PIDy są dostępne ale nie ma jak ich przypisać do programu.
    Ładnie kasowane są błędy czy to Renault, VW, Audi, BMW, Honda jak i odczyty w
    innych pojazdach itd. Nie wiem, nie znam koreańskiego a sklep Play.google coś tam
    wyświetla. Jak ktoś się już bawił w te klocki, może ma namiar na apkę, która ma
    uwzględnione azjatyckie "wynalazki" lub jest ściśle do nich przeznaczona?
    Oczywiście w innym języku niż azjatyckie kreski/domki.

    --
    Michael________