  • 1. Data: 2014-05-28 00:43:07
    Temat: ELM 327
    Od: "MichaelData" <s...@o...com>

    Jakiś czas temu, zanabyłem takie coś (ELM 327) z BlueTooth i sobie podłączam tu i
    tam i ładnie bangla np z PCtem (laptop). Niestety nieładnie bangla z dostępnymi
    aplikacjami na Android ale szczególnie źle z pojazdami KIA. Te nowsze KIA jeszcze
    OK ale starsze np: KiA Carnival nie bardzo. Chyba przetestowałem większość
    programów (nawet te drogie/płatne) i mam dostępnych tylko kilka funkcji.

    Szukam aplikacji dedykowanej do KIA i Android bo jak już zauważyłem, niektóre
    PIDy są niedostępne do konfiguracji w standardzie przy aplikacjach, które ładnie
    radzą sobie z modelami innych aut. Program do KIA (serwisowy) wyświetla znacznie
    więcej funkcji ale na PCecie.
    Wracając jednak do Android, najlepiej spisuje się program Torque ale nawet po
    zainstalowaniu dostępnych wtyczek nie wyświetla mi korekty czasu wtrysków czy
    wyliczenia spalania na kilometr. Jest LOAD, jest położenie przepustnicy, obroty,
    prędkość, temperatura na wlocie itd. Generalnie czysta podstawa. Dla
    zainteresowanych, wtyczka "scan" się wiesza po 30 minutach i koniec
    jazdy:/...chociaż potrafi skasować licznik (przypadkowo) na szczęście nie główny
    (ODO) :)...czyli PIDy są dostępne ale nie ma jak ich przypisać do programu.
    Ładnie kasowane są błędy czy to Renault, VW, Audi, BMW, Honda jak i odczyty w
    innych pojazdach itd. Nie wiem, nie znam koreańskiego a sklep Play.google coś tam
    wyświetla. Jak ktoś się już bawił w te klocki, może ma namiar na apkę, która ma
    uwzględnione azjatyckie "wynalazki" lub jest ściśle do nich przeznaczona?
    Oczywiście w innym języku niż azjatyckie kreski/domki.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 2. Data: 2014-05-28 01:27:40
    Temat: Re: ELM 327
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-28 00:43, MichaelData wrote:
> [...]
    > nie bardzo. Chyba przetestowałem większość programów (nawet te
    > drogie/płatne) i mam dostępnych tylko kilka funkcji.

    wykorzystując temat mam pytanie.
    Na rynku jest dostepnych wiele skanerów na BT i na USB.
    Rozrzut cenowy jest tez spory.
    Na co zwrocic uwage, ktore sa lepsze (USB czy BT).

    Podobno SkanTool w najnowszej wersji nie obsluguje 'chinskich podrobek'?
    Te programy sa platne, czy licencjonowane (stad czesto i cena wyzsza za
    komplet: urzadzenie+program).

    A moze zamiast ELM327 lepszy bedzie OBDLink SX ?

  • 3. Data: 2014-05-28 01:56:28
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:lm371d$vb$1@dont-email.me
    > wykorzystując temat mam pytanie.
    > Na rynku jest dostepnych wiele skanerów na BT i na USB.
    > Rozrzut cenowy jest tez spory.
    > Na co zwrocic uwage, ktore sa lepsze (USB czy BT).

    To zalezy co chcesz podłączyć. Logiczne że jeśli USB to masz kompa (PC) a tutaj
    więcej możliowości. Kiedyś starsze progsy nie tolerowały emulacji USB/COM teraz
    się to zmieniło...chyba że chcesz podłączać jakieś archiwalne samochody, które
    nie występują w dostępnych "dzisiejszych" programach czy też mają jakieś
    specjalne funkcje. Dodatkowo nie wszystkie BT są OK. Chińskie podróbki szybko
    padają, jeśli zasilanie, które wykorzystują z pojazdu jest zbyt wysokie
    (uszkodzenie aku czy alternatora).

    > Podobno SkanTool w najnowszej wersji nie obsluguje 'chinskich podrobek'?

    Nie testowałem na chińczykach :)

    > Te programy sa platne, czy licencjonowane (stad czesto i cena wyzsza za
    > komplet: urzadzenie+program).
    > A moze zamiast ELM327 lepszy bedzie OBDLink SX ?

    Nie testowałem jeszcze :) ale myślałem o tym. Problem jedynie taki, że nie
    znalazłem publikacji że będę z tego zadowolony. Chętnie bym potestował. U mnie
    raczej to problem z ECU (czasem) i dostępności oprogramowania, o którym piszę.
    Raz pluje błędami a na innych samochodach pięknie. Po prostu, co producent to
    inne "ściemy" bo założeniem OBD2 była standaryzacjcja dla pomiarów przez np.
    policję czy inne służby. Nie jestem tutaj ekspertem raczej chciałbym używac tego
    dla siebie, bardziej jako gadget niż diagnostykę, którą najlepiej sporządzać na
    dedykowanych aplikacjach i złączach dla danego modelu samochodu. Ponieważ mam
    dostęp do takich diagnostycznych "kompów" to raczej nie mam problemu z
    diagnozowaniem...ale nie nie zajmuję się tym zawodowo, raczej hobbystycznie. Na
    Elektrodzie jest sporo tematów, dobrze tam zajrzeć.
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 4. Data: 2014-05-28 09:28:24
    Od: K <...@...c>

    W dniu 28-05-2014 00:43, MichaelData pisze:
> [...]
    > apkę, która ma uwzględnione azjatyckie "wynalazki" lub jest ściśle do
    > nich przeznaczona? Oczywiście w innym języku niż azjatyckie kreski/domki.

    moze w jakims stopniu pomoze ci to:
    http://torque-bhp.com/wiki/Bluetooth_Adapters
    http://torque-bhp.com/forums/

  • 5. Data: 2014-05-30 01:40:14
    Od: "MichaelData" <s...@o...com>

    "K" wydumał(a) w wiadomości ID news:lm436s$8ev$1@node2.news.atman.pl

    > moze w jakims stopniu pomoze ci to:
    > http://torque-bhp.com/wiki/Bluetooth_Adapters
    > http://torque-bhp.com/forums/

    W sumie nie, bo to się tyczy interfejsu i samego Torque. Coś znalazłem dla KIA bo
    to tutaj lezy problem z PID i ECU. Samo Torque to "koń pociągowy" i wymaga w tym
    przypadku ręcznego wprowadzenia PID&funkcja. Jest wtyczka "KIA Advanced" czy
    "Hyundai Advanced" ale nie ma tam silnika CRDI 2,9 Carnival/Sedona który
    poszukuję. Są opisy PID&funkcje a Torque ma możliwość definicji. No nic, pobawię
    się :)
    Dzięki za linki ale tam nie znalazłem rozwiązania.