eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 31. Data: 2010-02-12 19:52:54
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 18:52:53 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >> A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    >> predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    >> pieknie w ten zakret wjezdza.
    >
    >Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
    >siła odsrodkowa.

    No nie bardzo. Bo zamierzony tor jazdy jest np w prawo, a auto chce
    prosto :-)

    >Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
    >"ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
    >brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
    >odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

    Teoria. A praktyka jak wyzej. Tylko mowa o niewielkich predkosciach -
    raczej parking niz normalna droga krajowa ..

    >ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    >testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
    >da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

    Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

    J.



  • 32. Data: 2010-02-12 20:35:45
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3n8bn55qiluoo5mr96od3gh750ge77a8qu@4ax.com...

    >
    >>ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    >>testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
    >>da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
    >
    > Poprobuj jeszcze raz. Na szerokim placu.

    stary - zabawa na placu jest jedną z nielicznych zabaw, ktore lubie i często
    uskuteczniam - mylisz, ze po co tak ogólnie mam RWD.

    Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w prawo,
    to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i ustawi oś
    auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi. Jesli wywali tył
    w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie, tylko co z tego jesli
    ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie ma też siły, ktora by ten
    samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie gazu, kontra czy dowolne cuda
    łącznie z próbą przyhamowania celem dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek
    efekt i auto ruszy w ta zamierzoną prawą strone, to bez zaciagania ręcznego
    mozna zrobic dokladnie to samo nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
    Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
    inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 33. Data: 2010-02-12 21:51:29
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:hl1rom$krk$1@news.agh.edu.pl...
    >>> Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej
    >>> jadą bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi
    >>> sytuacjami)
    >>
    >> IMO byzydura.
    >> Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
    >> napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
    >> odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać
    >> szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń
    >> mniejszych od "trzymania" opony.
    >
    > ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda?

    Przeczytałem, co napisałeś w nawiasie. Nazwałeś to nielicznymi
    wyjątkowymi sytuacjami. Zauważ jednak, że na rajdach to suchy asfalt
    jest nieliczną, wyjątkową sytuacją (no, oczywiście zależy o jakiej
    randze zawodów mówimy, biorąc pod uwagę RPP oczywiście masz rację).


    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz
    (e-mail bez cyferek)
    Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
    PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++


  • 34. Data: 2010-02-12 22:21:26
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    On 12 Lut, 18:52, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr0@4a
    x.com...
    >
    >
    >
    >
    >
    > > On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
    > >>Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    > >>w
    > >>> mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    > >>> kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
    > >>> jazdy
    >
    > >>głupoty gadasz kolego.
    > >>Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z
    > >>ronda,
    > >>to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz
    > >>swoją
    > >>prędkośc
    >
    > > Teoria.
    > > A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    > > predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    > > pieknie w ten zakret wjezdza.
    >
    > Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
    > siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
    > "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
    > brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
    > odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.
    >
    > ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    > testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
    > da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
    >
    > --
    > Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    > Omega X25XE
    > Dwa ogony Irma i Myszka- Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    Tak se czytam ten watek i powiem ci jedno.
    Jesteś ćwiercinteligent i przestań PIERDOLIĆ


  • 35. Data: 2010-02-12 22:31:31
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 20:35:45 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >Wracając do tematu - jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. [...]
    >Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
    >inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    >najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

    Ja to wszystko wiem.
    Tylko ze praktyka na placyku jest inna :-)

    J.



  • 36. Data: 2010-02-12 23:42:05
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    marjan wrote:
    > Technolog pisze:
    >> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    >> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    >> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
    >>
    >> Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
    >> lub brali się za to np. pogromcy mitów?
    >
    > Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
    > Pytania pomocnicze:
    > 1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy
    > tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?

    Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 37. Data: 2010-02-12 23:47:13
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Kuba (aka cita) wrote:
    > Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
    > przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie
    > statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

    Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
    inaczej :-)

    Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
    (20-25% ZTCP).

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 38. Data: 2010-02-12 23:49:47
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >> Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
    >> przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
    >> tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.
    >
    > Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
    > inaczej :-)
    >
    > Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
    > (20-25% ZTCP).

    Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
    A może pomyliło ci się z hamowaniem?

    Nie pisz bzdur!

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 39. Data: 2010-02-13 00:20:52
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    >
    >>> Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
    >>> przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo
    >>> tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.
    >>
    >> Tak to jest w uproszczonej fizyce :-) W prawdziwym świecie, nieco
    >> inaczej :-)
    >>
    >> Najlepsze przeniesienie siły jest przy odpowiedniej wartości poślizgu
    >> (20-25% ZTCP).
    >
    > Sugerujesz, że koło w samochodzie powinno się ślizgać 20-25%?
    > A może pomyliło ci się z hamowaniem?
    >
    > Nie pisz bzdur!

    To teraz wytłumacz proszę, czym różni się przyśpieszanie od hamowania ?

    PS: Experimental and analitical investigation of rubber friction

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 40. Data: 2010-02-13 00:36:21
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <t...@g...kropka.com> said:

    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.


    --
    Bydlę

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: