  • 1. Data: 2010-02-11 21:54:39
    Temat: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
    lub brali się za to np. pogromcy mitów?

    Będę wdzięczny za pomoc.
    Wasze zdrowie!

  • 2. Data: 2010-02-11 21:56:08
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Technolog wrote:

    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Pooglądaj sobie relacje z rajdów czy wyścigów gdzie liczy się czas, to
    sam się przekonasz, w jakich sytuacjach opłaca się jechać kontrolowanym
    poślizgiem.

    Generalnie to co widać na zawodach w drifcie nie sprzyja szybkiej jeździe.

    > Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
    > lub brali się za to np. pogromcy mitów?

    A po co?

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-02-11 22:02:23
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Technolog pisze:
    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Szybciej, idąc pełnym driftem, to imho zdecydowanie nie. Najlepiej iść
    na granicy uślizgu. Wielu młodocianych łysych w starych rwd próbuje na
    niej się znaleźć, ale zbyt duża ich ilość, gwałtownie ją przekracza.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2010-02-11 22:05:45
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
    >
    > Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki

    w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze
    pokonanie danego odcinka.
    Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą
    bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 5. Data: 2010-02-11 22:06:18
    Od: marjan <k...@g...com>

    Technolog pisze:
> [...]
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
    >
    > Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki

    Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
    Pytania pomocnicze:
    1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają najlepszy
    tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z asfaltem?
    2) Czy w rajdach samochodowych jeżdżą poślizgami? Na jakich
    nawierzchniach i czemu na "śliskich"?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 6. Data: 2010-02-11 22:10:45
    Od: marjan <k...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

> [...]
    > wiadomości news:562j8bn1qeeu$.3pc2irk2wkmp.dlg@40tude.net...

    > w zdecydowanej większości przypadków drift jako taki powoduje wolniejsze

    Zależy od nawierzchni. Na suchej - owszem, dlatego w wyścigach, gdzie w
    większości masz suchy asfalt, jazda poślizgami jest bez sensu.

    > Zauważ ze w wyścigach nigdy sie nie driftuje, a w rajdach im mniej jadą
    > bokiem tym lepsze mają wyniki (poza nielicznymi wyjątkowymi sytuacjami)

    IMO byzydura.
    Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
    napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
    odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać
    szybciej, niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń
    mniejszych od "trzymania" opony.

  • 7. Data: 2010-02-11 22:11:21
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-11 21:54, Technolog pisze:
> [...]
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
    >
    > Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki

    Jazda techniką tzw. power over jest dużo szybsza niż wytracaniem
    prędkości pojazdu do takiej aby nie nastąpił uślizg w żadnej osi pojazdu.

    Drifting, to nie szybka jazda, a efektowna. Teoretycznie, im wolniej się
    jedzie w uślizgu, tym większy efekt. I nie ma to nic wspólnego z szybką
    jazdą. Jednakże na rajdzie przed zakrętem wrzuca się auto w poślizg aby
    szybciej pokonać dany zakręt techniką power over, gdyby ta technika
    jazdy nie była szybsza, rajdowcy by nie stosowali jej. Jest to pewnego
    rodzaju drift.

    A co do pogromcy mitów... To twierdzą, że siła odśrodkowa działa na
    pojazd w zakręcie... :|

  • 8. Data: 2010-02-11 22:26:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 11 Feb 2010 21:56:08 +0100, to wrote:

    >Pooglądaj sobie relacje z rajdów czy wyścigów gdzie liczy się czas, to
    >sam się przekonasz, w jakich sytuacjach opłaca się jechać kontrolowanym
    >poślizgiem.

    Ale z rajdow czy z wyscigow np F1 ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-02-11 22:28:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > Ale z rajdow czy z wyscigow np F1 ? :-)

    No jednych i drugich, przecież nie uściślił o co mu chodzi. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-02-11 23:25:43
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
    sir