  • 41. Data: 2010-02-13 09:49:39
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: karbar <k...@w...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
> [...]
    > ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie
    > gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem
    > dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną
    > prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo
    > nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
    > Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
    > inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
    > najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.

    Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na
    przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli
    zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane
    przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak
    zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły
    idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca
    na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy
    kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej,
    co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.

    MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się
    przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i
    jest stosunkowo prostą techniką.

    Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale
    nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.

    Co wy na to?

    pozdrawiam
    karbar

  • 42. Data: 2010-02-13 09:50:41
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Bydlę pisze:

    > Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.

    Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 43. Data: 2010-02-13 10:56:51
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-02-13 09:50:41 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
    <e...@3...lp> said:

    > Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P

    Technikę mają dokładnie taką, jak ta, o którą pyta autor.
    Łatwiej będzie z nim rozmawiać, gdy obejrzy takie zawody.

    --
    Bydlę

  • 44. Data: 2010-02-13 11:32:42
    Od: marjan <k...@g...com>

    Yans van Horn pisze:

    > Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?

    Nie mam pojęcia :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 45. Data: 2010-02-13 11:38:55
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie
    > poruszasz.
    > Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko
    > tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto
    > nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.

    nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w
    zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec
    pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu
    sil.

    natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem
    zauwazylem taka zaleznosc).

    dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz
    samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz
    przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl
    samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac
    przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci
    dokladnieteog nie opisze.
    Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak
    samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej).
    uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to
    pomaga:) a placebo to raczej nie jest:)

    sir