eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 21. Data: 2010-02-12 15:20:34
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 14:30:04 +0100, Filip KK wrote:
    >W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze:
    >> A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    >> predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    >> pieknie w ten zakret wjezdza.
    >>
    >I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania
    >samochodu, a nie napędzania.
    >Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu,
    >to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>

    Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
    silnik.

    I dobitnie dowoddzi ze dominujaca role w sterowaniu samochodem
    odgrywaja kola tylne :-)

    J.



  • 22. Data: 2010-02-12 15:43:07
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze:

    > Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
    > silnik.
    >
    Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
    Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.


  • 23. Data: 2010-02-12 16:43:40
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 15:43:07 +0100, Filip KK wrote:
    >W dniu 2010-02-12 15:20, J.F. pisze:
    >> Akurat powyzszy przyklad dziala niezaleznie od tego ktora os napedza
    >> silnik.
    >>
    >Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
    >Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.

    Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)

    J.



  • 24. Data: 2010-02-12 16:54:58
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze:

    >> Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
    >> Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.
    >
    > Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)
    >
    BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)


  • 25. Data: 2010-02-12 17:48:23
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 16:54:58 +0100, Filip KK wrote:
    >W dniu 2010-02-12 16:43, J.F. pisze:
    >>> Jakoś mam inne zdanie na ten temat.
    >>> Bo "tylnonapędowce" mają inaczej masę samochodu rozłożoną.
    >>
    >> Sierra potwierdza moje zdanie, a nie twoje :-)
    >>
    >BMW zaprzecza Twoje zdanie, a potwierdza moje :)

    To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)

    J.



  • 26. Data: 2010-02-12 18:31:35
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 17:48, J.F. pisze:

    > To sfilmuj co sie dzieje jak zaciagniesz reczny :-)
    >
    Nie po to mam tylny napęd, żeby puszczać kierownicę :)



  • 27. Data: 2010-02-12 18:50:00
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hl3ics$5cr$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >>> z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej
    >>> na zbieznosc leciec.
    >>
    >> to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej
    >>
    >> Cytat:
    >> "mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    >> kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
    >> jazdy
    >> sir "
    >
    > nic a nic - to samo.
    > chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa
    > niekoniecznie tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a
    > nie na chama na zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z
    > podsterownego robi sie nagle nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna
    > sie wyrobic a nie pojechac prosto.
    >

    jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie poruszasz.
    Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko
    tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto nie
    ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 28. Data: 2010-02-12 18:52:53
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2glan552f0qv03ehqgivpg236k4ddfblr0@4ax.com...
    > On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >>Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    >>w
    >>> mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    >>> kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
    >>> jazdy
    >>
    >>głupoty gadasz kolego.
    >>Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z
    >>ronda,
    >>to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz
    >>swoją
    >>prędkośc
    >
    > Teoria.
    > A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    > predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    > pieknie w ten zakret wjezdza.


    Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za duza
    siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to owszem, auto
    "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać, ale nadal będzie
    brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania" a pozostanie tylko
    odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył na zewnątrz.

    ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie nie
    da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 29. Data: 2010-02-12 18:57:57
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 18:52, Kuba (aka cita) pisze:

    > Skoro auto wypadło już z toru jazdy to znaczy, ze dziala na niego za
    > duza siła odsrodkowa. Jak dodatkowo wywalisz w tym kierunky tył to
    > owszem, auto "ustawi sie" bardziej do kierunku, ktory chcialbyś obrać,
    > ale nadal będzie brakować siły działającej w kierunku "chcenia jechania"
    > a pozostanie tylko odsrodkowa, ktora teraz będzie wywalać i przód i tył
    > na zewnątrz.
    >
    Trochę Ci się siły pomyliły. Chyba na fizyce spałeś.

    > ps. kiedyś też myslalem, ze ręczny pomoze. Przeliczylem sie. Później to
    > testowałem, bo pomyslalem, ze moze popełniłem błąd. Niestety - tak sie
    > nie da, a jesli sie da to i bez ręcznego zrobi sie to samo.
    >
    Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże
    ustawić auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się
    umiało wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności
    kierowcy.


  • 30. Data: 2010-02-12 19:25:19
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hl44rg$och$1@news.task.gda.pl...

    > Ręczny nie pomoże, jeśli umiejętności brak. Ręczny na pewno pomoże ustawić
    > auto bokiem, żeby wyhamować nadmierną prędkość, a czy będzie się umiało
    > wyjść z tego poślizgu, czy nie, to już zależy od umiejętności kierowcy.

    nie chodzi o wyjscie z poślizgu (bo akurat wychodzenie z poslizgu
    podsterownego za pomocą ręcznego jest .. dziwnym pomysłem) a o zmiane
    wektora poruszania sie auta.
    Skoro przód ucieka do przodu, a ma skręcić to co da, ze wprowadzimy również
    tył w poślizg i auto całę zacznie uciekać tam gdzie przód, skoro mielismy
    *skręcić* . Skąd ta magiczna siła, ktora popchnie slizgające sie już 4 a nie
    tylko 2 koła w strone, w ktorą chcesz skręcic?

    ps. a jesli znajdziesz tą siłe, to tak samo znalazłbyś ją bez wprowadzania
    w poślizg tyłu, bo widzisz to, ze os samochodu będzie zbliżona do
    zamierzonego kierunku jazdy, to jeszcze nie znaczy, ze tam pojedzie
    samochód.

    Idz lepiej trenuj swój RWD zanim zaczniesz go przeklinać za brak
    przyczepności na sliskiej nawierzchni, kiedy FDW Cie wyprzedzi :D


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE
    Dwa ogony Irma i Myszka

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: