  • 61. Data: 2009-02-26 13:18:06
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > BZDURA
    > Mowa o cieniach a nie światłach.

    Bzdurne to jest to jaką sobie teorię zbudowałeś.

    > A cienie w Fuji są obsługiwane przez zwykłe komórki CCD o upakowaniu
    > takim jak na matrycy 12Mpix.
    > Specjalne jest to co pomiędzy nimi, ale to NIE BIERZE UDZIAŁU W
    > REJESTROWANIU CIENI.

    Tak sobie to tłumacz, szkoda tylko że cały ten wywód jest bez sensu.
    Ocena jakiegoś fragmentu obrazu za pomocą jakiejś części matrycy w
    stosunku do całej matrycy to bezsens pierwszej miary. A Ty to właśnie
    robisz i masz wnioski wyjątkowo głupie i beznadziejne.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 62. Data: 2009-02-26 14:37:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

> [...]
    > stosunku do całej matrycy to bezsens pierwszej miary. A Ty to właśnie
    > robisz i masz wnioski wyjątkowo głupie i beznadziejne.

    LOL, chłopie.

    Zbadano dynamikę A900 i Fuji S5. Fuji oczywiście wygrało, ale nie tylko dzięki
    swoim komórkom R rejestrującym światła. Fuji wygrało też w CIENIACH, bo A900
    szumi jak cholera przez to swoje upakowanie pikseli i ISO200.
    Tak samo z A900 wygrałby D300, D90 i inne lepsze APS-C. Więc twoją teorię o
    "podnoszeniu ISO i używaniu ciemniejszych szkieł" możesz sobie włożyć między bajki.

  • 63. Data: 2009-02-26 15:13:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > dzięki swoim komórkom R rejestrującym światła. Fuji wygrało też w
    > CIENIACH, bo A900 szumi jak cholera przez to swoje upakowanie pikseli i

    Tia,
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra900/page24.
    asp

    A w conclusion:
    Excellent raw dynamic range gives lots of headroom

    A Tobie mało, źle i niedobrze.

    > Tak samo z A900 wygrałby D300, D90 i inne lepsze APS-C. Więc twoją
    > teorię o "podnoszeniu ISO i używaniu ciemniejszych szkieł" możesz sobie
    > włożyć między bajki.

    Wysłałem Ci obrazek, co byś sobie porównał.
    Dla ścisłości nie mieszaj faktów - 4x iso to jest w porównaniu do olka
    (2 działki). W porównaniu do APS-C jest coś niewiele więcej niż jedna
    działka, ale nie chce mi się teraz tego sprawdzać.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 64. Data: 2009-02-26 15:16:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, dominik wrote:

> [...]
    > do całej matrycy to bezsens pierwszej miary. A Ty to właśnie robisz i masz
    > wnioski wyjątkowo głupie i beznadziejne.

    Ale tak jest właśnie traktowany obraz z matrycy Fuji przez wszystkie
    programy "nie rozumiejące" reszty konstrukcji *oraz* tak są ustawione
    defaulty JPG w aparacie oraz defaulty tych programów które "rozumieją".
    Tak samo jest również z światłomierzem w aparacie.
    Małe piksele traktowane są (by default) jako "zapas na światła", aby
    to zmienić trzeba celowo prześwietlić zdjęcie (i przy wywołaniu
    "przyciemniać").
    To że *można* wykorzystać "zapas dynamiki", zamiast wygodnego
    naświetlania "tak jak przy filmie na cienie" (i nie martwiąc się
    o przepalenie świateł) przez co *dobrane* (równie starannie, jak
    w "zwykłej" lustrzance "zwykła" ekspozycja) prześwietlenie pozwoli
    na spory zapas w ciemnych miejscach (które przy takim prześwietleniu
    wcale ciemne nie będą :)) to inna sprawa.
    Jak sądzę to miał Mateusz na myśli.

    pzdr, Gotfryd

  • 65. Data: 2009-02-26 15:49:58
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > na spory zapas w ciemnych miejscach (które przy takim prześwietleniu
    > wcale ciemne nie będą :)) to inna sprawa.
    > Jak sądzę to miał Mateusz na myśli.

    Wiem co miał na myśli, ale nie uważam by miało to sens. Skąd wiesz jaka
    granica jest na górze w alfie?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 66. Data: 2009-02-26 16:03:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > na spory zapas w ciemnych miejscach (które przy takim prześwietleniu
    > wcale ciemne nie będą :)) to inna sprawa.

    Akurat w tym przypadku wyciągnęli też znacznie, znacznie więcej ze świateł niż z
    cieni, więc wcale nie naświetlali na cienie.

  • 67. Data: 2009-02-26 16:05:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Wysłałem Ci obrazek, co byś sobie porównał.

    Obrazek z badziewnej matrycy E3, LOL!
    Porównuj z najlepszymi.

  • 68. Data: 2009-02-26 17:04:04
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Obrazek z badziewnej matrycy E3, LOL!
    > Porównuj z najlepszymi.

    To było z Twojego arcy-ideału, za który masz E-30.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 69. Data: 2009-02-26 17:48:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

    > To było z Twojego arcy-ideału, za który masz E-30.

    Arcy-ideału?

    http://www.fourthirds-user.com/forum/showpost.php?p=
    24830&postcount=10

    Poza tym:

    http://dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-Datab
    ase/Compare-cameras/(appareil1)/265|0/(appareil2)/29
    4|0/(onglet)/0/(brand)/Sony/(brand2)/Nikon

    Porównać SNR i DR.

    Twoja A900 nie istnieje przy dobrym APS-C. D90 bije ją nawet przy tej samej
    czułości. Wiesz już gdzie możesz sobie wsadzić podkręcanie ISO?

  • 70. Data: 2009-02-26 23:05:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, dominik wrote:

    > Skąd wiesz jaka granica jest na górze w alfie?

    Jaka jest w zdjęciu naświetlonym "na zero światłomierza" nie wiem,
    bo nigdy nie sprawdzałem.
    Bardzo bym się zdziwił, jakby mocno odbiegała od innych lustrzanek.

    pzdr, Gotfryd