  • 1. Data: 2009-02-19 08:39:28
    Temat: Pomiar precyzji AF i ropzdzielczosci
    Od: j...@a...at

    Witam

    Dla zaintersowanych zamiescilem tutaj pomiary paru obiektywow ( na
    razie trzech) - w aspekcie precyzji dzialania AF.
    Wszysto wyjasnia krotki opis.
    W miare naplywu tworczej weny uzupelnie dalszymi obiektywami.

    Wyniki otwieraja oczy na niektora zagadnienia.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/POmiarObiekt
    ywow?authkey=PeF7c0PHdrk#

    XXX

  • 2. Data: 2009-02-19 12:20:37
    Temat: Re: Pomiar precyzji AF i ropzdzielczosci
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Wszysto wyjasnia krotki opis.
    > W miare naplywu tworczej weny uzupelnie dalszymi obiektywami.
    >
    > Wyniki otwieraja oczy na niektora zagadnienia.

    Na to, ze AF w lustrzance bardziej przeszkadza niz pomaga?
    Dawno to pisalem ;-)

    Ciekaw jestem podobnego testu z Lumixa G1 - nie tyle samych
    wartosci MTF (cokolwiek znacza;)) co powtarzalnosci AF...
    Cos mi sie wydaje, ze moze byc kupa smiechu :)

  • 3. Data: 2009-02-19 13:00:35
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    Bardzo ciekawy test, tylko np tu mam pewne watpliwosci:
    http://picasaweb.google.de/fotografie25/POmiarObiekt
    ywow?authkey=PeF7c0PHdrk#5304423020800176034

    Nie potrafie znalezc wytlumaczenia dlaczego dla "24-70 50 min" powstal taki
    zygzag? jezeli AF nie trafil to jakim cudem ze wzrostem wartosci przyslony z
    2,8 na 4 obraz jest jeszcze bardziej nieostry by pozniej zgodnie z logika
    przy f8 wzbioc sie do gory?
    Moze niektore probki lekko poruszone wyszly?

    Pozdr.

  • 4. Data: 2009-02-19 13:14:23
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > wartosci przyslony z 2,8 na 4 obraz jest jeszcze bardziej nieostry by
    > pozniej zgodnie z logika przy f8 wzbioc sie do gory?

    Logika nie ma tu zastosowania ;)

    Przyslona robocza nie wplywa na dokladnosc AF po prostu.
    Jak solidnie nie trafi to nawet przymykanie nie pomoze.

  • 5. Data: 2009-02-19 13:20:29
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Logika nie ma tu zastosowania ;)
    >
    > Przyslona robocza nie wplywa na dokladnosc AF po prostu.
    > Jak solidnie nie trafi to nawet przymykanie nie pomoze.

    No zalozmy... wiec skad spadek ostrosci z 2,8 -> 4? Po Twojemu powinno wyjsc
    na jedno, ewentualnie po mojemu lekko skoczyc ze wzgledu na wieksza GO, ale
    tu jest odwrotnie...

    Pozdr.

  • 6. Data: 2009-02-19 13:24:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Konrad L wrote:

    > No zalozmy... wiec skad spadek ostrosci z 2,8 -> 4? Po Twojemu
    > powinno wyjsc na jedno

    Gdzie ja cos takiego napisalem?

    > ewentualnie po mojemu lekko skoczyc ze
    > wzgledu na wieksza GO, ale tu jest odwrotnie...

    Po mojemu to sie mylisz :)

  • 7. Data: 2009-02-19 13:28:27
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Gdzie ja cos takiego napisalem?

    no... prawie ze cos takiego(przegapilem "solidnie") :)

    To skad ten dolek na wykresie?

    Pozdr.

  • 8. Data: 2009-02-19 14:08:33
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > no... prawie ze cos takiego(przegapilem "solidnie") :)
    > "Jak solidnie nie trafi to nawet przymykanie nie pomoze."

    > To skad ten dolek na wykresie?

    Stad, ze sie mylisz :)

    Po prosty AF nie trafil, stad spadek "ostrosci".
    Czego w tym nie rozumiesz?

  • 9. Data: 2009-02-19 14:23:54
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    > Po prosty AF nie trafil, stad spadek "ostrosci".
    > Czego w tym nie rozumiesz?

    To chyba inaczej rozumiemy procedure testowa i sposob przedstawienia
    danych...
    Wydaje mi sie ze kazda linia na wykresie to1 KROTNE wyostrzenie, i zrobienie
    zdjec dla kazdej z wartosci przyslony... Tak wiec pomiedzy punktami
    tworzacymi linie w danym kolorze nie bylo przeostrzenia.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2009-02-19 14:26:56
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Stad, ze sie mylisz :)
    >
    > Po prosty AF nie trafil, stad spadek "ostrosci".
    > Czego w tym nie rozumiesz?

    autofokus jest jak papież - nigdy się nie myli ;)

    JD