  • 51. Data: 2009-02-25 14:35:11
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Co do jakości iso to był dowód na to, że nadwyżkę informacji z A900
    > trzeba potrafić wykorzystać, wtedy owszem jest dość podobnie. Szkoda, że
    > nie zrobili porządnego trybu sRAW do tego, ale trudno.

    Dlaczego konsekwentnie ignorujesz moje porównanie cieni z S5 i A900?

    > Dla mnie nie są to argumenty tak ważne - to co wymieniasz, mi się akurat
    > nie przydaje - ani pięćdziesiąt czujników nawet ani też kolejne FPS-y.

    Tak, ja wiem że maluchem też można jeździć, ale...

    > Bo cenowo to ta sama półka, a główna cecha jest ta sama - matryca
    > wielkości 35mm. Aparaty też w obu przypadkach są po prostu celujące w
    > ten sam obszar ludzi, może jedynie z deko innymi potrzebami.

    A900 celuje tylko w dwie grupy osób:

    - fanbojów Sony
    - potrzebujących "na gwałt" 24Mpix za niewielką kasę

  • 52. Data: 2009-02-25 14:44:12
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Pozycjonowanie A900 niczego nie zmienia jeśli chodzi o bezpośrednie
    > porównanie jakości obrazu w stosunku do D3x.

    To z pewnością i daje to do myślenia. Być może poza samą matrycą
    potrzeba wielu innych rzeczy by wyciągnąć w możliwie najwięcej
    informacji. Póki co sony sobie na to i tak nie pozwoli, a i nabywców na
    A901 za tyle co nikon by nie znaleźli wielu.

    > Ewentualne porównanie A900 do D700 jakie proponujesz może mieć sens, ale
    > dla mnie nie ma, więc jeśli pozwolisz, nie będę się do tego odnosił.

    Jak uważasz :)

    > Ci tutaj:
    > http://www.tinyurl.pl/?MQV6u9ri
    > też się mylą, jeśli chodzi o porównanie zakresu dynamiki i poziomu szumów?

    Oczywiście, że się nie mylą, ale to test jak każdy inny, prezentuje
    wyniki otrzymane pewną metodą. Wewnątrz jak doczytasz wyjdzie Ci, że
    używają DXO analyzera, który jakośtam obsługuje konkretne aparaty.
    Różnice w wywołaniu mogą być znaczące pomiędzy różnymi rawami różnych
    producentów. Tak czy inaczej w tym teście wyszło lepiej dla nikona.

    > To proponuję:
    > a) trzymać się wątku
    > b) polemizować z tezą, która padła nie z jakąś inną, którą sam sobie
    > stawiasz. Przypomnę, że stwierdziłem "Alfa jest tańsza i wiemy
    > dlaczego." Z kontekstu wątku powinieneś się był domyślić, że chodzi w
    > tym wątku o porównanie D3x m.in. z A900, jakie pojawiło się na dpreview.
    > Nie o porównanie D700 z A900.

    Bo w kontekście ceny porównanie to nie jest jakkolwiek rozsądne.
    Właściwym konkurentem jest D700 narazie i tylko zaznaczałem, że to on
    powinien jak już być porównywany. A900 nie jest zdecydowanie tańsza, bo
    gorzej sobie radzi z obrazem, ale dlatego, że to aparat innej klasy.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 53. Data: 2009-02-25 14:55:04
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    dominik pisze:

    Hej

    > Dla mnie nie są to argumenty tak ważne - to co wymieniasz, mi się akurat
    > nie przydaje - ani pięćdziesiąt czujników nawet ani też kolejne FPS-y.
    > Po prostu ani z jednego ani z drugiego nie korzystam.

    O widzisz, to że dla Ciebie te różnice są mało znaczące wcale nie
    zmienia faktu że dla innych są duże.

    > Bo cenowo to ta sama półka, a główna cecha jest ta sama - matryca
    > wielkości 35mm. Aparaty też w obu przypadkach są po prostu celujące w
    > ten sam obszar ludzi, może jedynie z deko innymi potrzebami.

    Rowery też mają zazwyczaj po dwa koła i może się tak zdarzyć, że o tym
    samym rozmiarze obręczy ;)

    > Może obydwoje
    > mamy inne potrzeby, ale z pewnością wierz mi, że z tych dwóch zestawów
    > opcji zdecydowanie bardziej doceniłbym wizjer + stabilizację, to są
    > argumenty dla mnie o wiele ważniejsze.

    Yyy ale o co chodzi z tym wizjerem, bawiłem się A900 i jakoś nie
    odnotowałem różnicy w porównaniu do D700?

    > To niby D700 jest aparatem bezwzględnie bezkonkurencyjnym i bez
    > jakiegokolwiek odpowiednika? :)

    Ależ skąd, D700 najbliżej do 1d3

    > IMHO póki co to po prostu konkurencja dla 5D mkII i A900 :)

    IMO tylko cenowa
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 54. Data: 2009-02-26 10:04:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Dlaczego konsekwentnie ignorujesz moje porównanie cieni z S5 i A900?

    Nic Ci konsekwentnie nie ignoruję, tylko nie wiem co tak koniecznie
    chcesz usłyszeć w tym temacie?

    > Tak, ja wiem że maluchem też można jeździć, ale...

    Nie każdy potrzebuje każdej opcji.

    > A900 celuje tylko w dwie grupy osób:
    > - fanbojów Sony
    > - potrzebujących "na gwałt" 24Mpix za niewielką kasę

    Tak sobie to tłumacz.
    Po pierwsze oczywiste jest to, że naturalnie sporo osób kupi ten aparat
    jeśli ma już fajny zestaw obiektywów. Tak się dzieje w każdym systemie.
    Z drugiej strony to też nie religia i jak tylko komuś bardziej opłaca
    się coś innego to to coś innego kupuje i tyle. Wiele osób widziałem
    przechodziło na 5D (stare) nie mogąc doczekać się czegoś nowego.
    Z kolei działa to w drugą stronę. Ci którzy zawiedli się przez premiery
    nowych puszek, Ci mogą przechodzić. Też ich tylko i wyłącznie sprawa :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 55. Data: 2009-02-26 10:04:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kryhu pisze:
    > O widzisz, to że dla Ciebie te różnice są mało znaczące wcale nie
    > zmienia faktu że dla innych są duże.

    Żeby nie było niejasności - napisałem wyraźnie - "dla mnie".
    Po prostu nie należę do tych, którzy robią serię pięciuset zdjęć, tylko
    po to by znaleźć jedno. Wolę od razu zrobić to jedno. Tryb seryjny mi
    się bardziej przydawał w kontekście uwydatniania wydajności stabilizacji.

    > Rowery też mają zazwyczaj po dwa koła i może się tak zdarzyć, że o tym
    > samym rozmiarze obręczy ;)

    Mogą też być w zbliżonej cenie, ale co to zmienia :)

    > Yyy ale o co chodzi z tym wizjerem, bawiłem się A900 i jakoś nie
    > odnotowałem różnicy w porównaniu do D700?

    100% krycia kadru, większy, jaśniejszy. Jedyne czego nie ma w stosunku
    do nikona to brak zasłonek dla aps-c (chyba D700 miał to).

    > Ależ skąd, D700 najbliżej do 1d3

    To Twoja wersja. Dla mnie to aparat pozycjonowany właśnie w kategorii
    wspomnianej dwójki. To że każdy ma coś innego na plus nie zmienia tego.
    Jest po prostu różnorodnie.

    > IMO tylko cenowa

    Każdy z tych aparatów ma coś fajnego. Nie ma jednego i idealnego. Już o
    tym pisałem, więc nie będę się powtarzał, nikon bardzo dobrze cenowo
    wykroił D700.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 56. Data: 2009-02-26 11:07:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Maciek Brynski pisze:
    > Fajna zabawka :)
    >
    > http://www.dpreview.com/reviews/nikond3x/
    >
    > Pozdrawiam

    A pamiętacie dyskusje o tym, komu potrzeba 10Mpx jak tylko pokazały się
    lustrzanki z taką ilością pikseli ??? :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 57. Data: 2009-02-26 11:09:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

    > Nic Ci konsekwentnie nie ignoruję, tylko nie wiem co tak koniecznie
    > chcesz usłyszeć w tym temacie?

    Że A900 radzi sobie z szumami gorzej niż stare CCD?

    > Nie każdy potrzebuje każdej opcji.

    Przecież zacytowałem twój argument na używanie 85/1.4

    > Tak sobie to tłumacz.

    To nei tłumaczenie tylko analiza jakości obrazu z A900.

  • 58. Data: 2009-02-26 11:33:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Że A900 radzi sobie z szumami gorzej niż stare CCD?

    Jak sobie umiejętnie skonstruujesz porównanie to Ci wyjdzie, że radzi
    sobie nawet gorzej niż pierwsze kompakty.
    To co pokazałeś nie udowadnia czegokolwiek. Fuji ma specjalną matrycę z
    swoimi zaletami i równocześnie wadami.

    > Przecież zacytowałem twój argument na używanie 85/1.4

    Jedno drugiemu nie przeczy.

    > To nei tłumaczenie tylko analiza jakości obrazu z A900.

    Jak Ci go nie potrzeba - nie kupuj, z tego co piszesz nie trzeba Ci ani
    5D ani D700 nie wspominając o D3x, D3 i jedynce. Widocznie nie masz
    takich potrzeb.
    Twoje niezłomne żale jednak są po prostu śmieszne.
    Ciesz się tym fuji czy tam olkiem. W końcu dla Ciebie wszelkie zdjęcia
    gdzie widać jakąkolwiek GO są kiczowate. Właściwie to powinieneś kupić
    jakiś kompakt. Może to nowe fuji? :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 59. Data: 2009-02-26 11:47:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    dominik wrote:

> [...]
    > sobie nawet gorzej niż pierwsze kompakty.
    > To co pokazałeś nie udowadnia czegokolwiek. Fuji ma specjalną matrycę z

    BZDURA

    Mowa o cieniach a nie światłach.

    A cienie w Fuji są obsługiwane przez zwykłe komórki CCD o upakowaniu takim jak
    na matrycy 12Mpix.
    Specjalne jest to co pomiędzy nimi, ale to NIE BIERZE UDZIAŁU W REJESTROWANIU CIENI.

  • 60. Data: 2009-02-26 12:27:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, dominik wrote:

    > Bo cenowo to ta sama półka, a główna cecha jest ta sama - matryca
    > wielkości 35mm. Aparaty też w obu przypadkach są po prostu celujące
    > w ten sam obszar ludzi, może jedynie z deko innymi potrzebami.

    No to całkiem jak z wymienionymi rowerami.
    Poważnie.
    Bo rower *górski* (tj taki którym można zjechać 70kmph po kamienistym
    zboczu i się przy tym nie zabić *albo* zupełnie inny, którym da się
    wjechać pod tę górę z powrotem i nie połamać wszystkich elementow)
    jak i szosowy to nie "górski" z hipermarketu.
    Dla "tego samego obszaru ludzi" (wiedzą że w hipermarkecie nie
    dostaną) i też tylko "deko innymi potrzebami".

> [...]
    > zdecydowanie bardziej doceniłbym wizjer + stabilizację, to są argumenty dla

    No to całkiem jak z owymi rowerami.
    Dlaczego nie przyjmujesz więc tego p. widzenia?

    pzdr, Gotfryd
    (akurat po nic mi i szosówka, i góral - nie mylić z "góralem", skoro
    potrzeby leżą w okolicy trekkinga; ale to nie powód twierdzić że
    dla kogoś z deko innymi potrzebami szosówka będzie po nic!)