  • 31. Data: 2009-02-21 14:22:39
    Temat: Re: D3x na DPR
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > A jaka to płachta potrzebna by była, żeby zauważyć różnicę między 12 i
    > 24mpx???

    Żeby zauważyć? przy metrówkach już spokojnie widać a i to przy
    założeniach takich, że nie odszumiasz i nie cropujesz. Bo jak tak to
    "zależy".

    > Nawet jak robić jakieś duże odbitki, to nikt normalny nie podejdzie z
    > lupą i pikseli nie będzie szukał.

    Co nie znaczy, że różnicy nie widać. Foto wydruki są w 300dpi
    (najczęściej), możesz spokojnie policzyć od kiedy da się w ogóle zobaczyć.

    > Do jakich to zleceń tyle px jest potrzebne? Od Janka już wiem, że jemu
    > do fototapet. Komu do czego jeszcze tyle pikseli potrzeba?

    Mi, żeby wykadrować sobie drugi raz, odszumić i dalej nadawało się do
    czegoś.

    > Podniecacie się tymi Mpxami jak przeciętny Kowalski zoomem w swoim
    > aparacie, chociaż jednocześnie się śmiejecie, że głównym kryterium
    > wyboru aparatu przez przeciętną osobę są Mpxy i zoom :/

    Chętnie kupię aparat z 200Mpix który w iso100 będzie szumiał jak
    dzisiejsze lustrzanki na iso 1600 :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 32. Data: 2009-02-21 16:44:46
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > toto jest z ręki (chyba to nawet widać, bo ostrość nie do końca trafiona),
    > przy maksymalnie otwartym obiektywie - czyli warunki spartańskie. Fakt -
    > nie jest kolorowe, ale w sumie raz w życiu potrzebowałem koloru o czułości
    > większej, niż 400 ASA, więc kolorowe szumy mnie jakoś nie ruszały.
    > Jak się zjedzie z rozdzielczością do 150 dpi - to robi się z niego 100x80
    > cm. No i zupełnie serio ciekaw jestem jak może wyglądać jego cyfrowy
    > odpowiednik (czyli zrobiony 30-megapikselową budżetową cyfrówką z półki
    > "każdego-na-nią-stać" z obiektywem kupionym na Allegro za 100 złotych) :)
    -----------------------------------
    Ależ to nie jest wcale tak trudno sprawdzić. Proszę, tu są całe klatki:
    http://img527.imageshack.us/img527/1851/mae.jpg

    A tu fragmenty 1:1,
    http://img16.imageshack.us/img16/3456/duze.jpg

    Fotka z cyfry została powiększona do szerokości Twojego skanu.

    Użyłem tu wprawdzie trochę droższego obiektywu (ef 100 macro),
    ale dobra kopia Heliosa nie powinna być znacząco gorsza.

    No i zagadka, ile megapikseli miała moja cyfrówka?
    :)

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 33. Data: 2009-02-21 18:50:19
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > Ależ to nie jest wcale tak trudno sprawdzić.

    Nigdy nie twierdziłem, że jest. Tylko jakoś nikomu się nie chciało tego
    zrobić ;)

    > No i zagadka, ile megapikseli miała moja cyfrówka?

    I druga: jak mocno muszę rozciągnąć 80-letnią babcię, żeby miała cerę
    jak swoja wnuczka? :)
    Zakładam, że spełniła warunek "budżetowa cyfrówka z półki
    każdego-na-nią-stać i że zdjęcie też miało 1600 ASA - bo wtedy to
    porównanie ma sens...
    Teraz powiedz ile było tych megapikseli. Zmniejszę babcię
    proporcjonalnie (albo zeskanuję jeszcze raz, co mi tam), a później ją z
    powrotem rozciągnę. Będzie gładsza, chociaż kompletnie nie o to mi
    chodziło przy wyborze czułości kliszy. A później ją podostrzę - taka
    rozciągnięta przeżyje, bo ziarna już pewnie nie będzie widać. Ciekawe co
    wyjdzie :)

  • 34. Data: 2009-02-21 19:07:38
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Jestem ciekaw z czego te 400 DPI wynikalo (bo swego czasu wiele labow
    > podawalo taka rozdzielczosc).

    Z rozdzielczości tego czegoś, czym robili odbitki? Przecież do tej pory
    to czarna magia te dpi, przy robieniu odbitek wiele osób nie może
    przebrnąć przez problem "lab chce pliki w rozmiarach tyle na tyle, a mi
    z mojego aparatu wychodzi inaczej i jak mam to zrobić, a w ogóle to
    proporcje mam inne"? Może woleli podawać prawdę, żeby później moc się
    bronić, że mydło, ząbki i kicha ogólna? Tak gdybam.

    > Konia z rzedem temu, kto zobaczy roznice
    > mieszy 400 a 300 DPI, podzas normalnego ogladania odbitki.

    A4 skanowane na 400 dpi wychodziły przecudnie (detale, trawa itp.) A
    czy to ktoś zauważał ewentualną różnicę... Nietoperzy też podobno nie
    słychać, a ja słyszę jak diabli ;)

  • 35. Data: 2009-02-22 19:04:49
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > każdego-na-nią-stać i że zdjęcie też miało 1600 ASA - bo wtedy to
    > porównanie ma sens...
    > Teraz powiedz ile było tych megapikseli.
    -------------------------
    No nie do końca spełnia, było iso 100, ale iso 1600 w moim EOSie 20d
    nie jest aż tak dużo gorsze. Myślę, że 6-milionowy 10d przy iso 1600
    również zrobi bardziej szczegółowe fotki niż Twój 31-milionowy skan.
    Dopiero fotki z d30 (3 mln pikseli) są trochę mniej szczegółowe.

  • 36. Data: 2009-02-22 21:07:42
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > No nie do końca spełnia, było iso 100, ale iso 1600 w moim EOSie 20d
    > nie jest aż tak dużo gorsze.

    No tośmy se porównali.
    A tak z innej beczki: czemu do Twoich jotpegów podpięty jest profil
    "Eizo cośtamcośtam"? To profil monitora o ile się orientuję? To czemu
    jest ze zdjęciami?

  • 37. Data: 2009-02-22 21:30:32
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > A tak z innej beczki: czemu do Twoich jotpegów podpięty jest profil "Eizo
    > cośtamcośtam"? To profil monitora o ile się orientuję? To czemu jest ze
    > zdjęciami?
    --------------------
    A bo się bawiłem ustawieniami, i akurat w tamtym momencie miałem
    taki właśnie profil włączony w Photoshopie.

  • 38. Data: 2009-02-22 21:50:14
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Jester" <j...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    > No tośmy se porównali.
    -----------------------
    No dobra, żeby nie było, że coś oszukałem:

    http://img5.imageshack.us/img5/2185/iso3200.jpg

    Ten śmietnik po prawej strzeliłem przed chwilą,
    jpg z EOS 20d, iso 3200, usunięty kolor i powięszony
    do szerokości Twojego skanu. Nie wykonałem na nim
    żadnych innych operacji typu odszumianie, wyostrzanie,
    czy regulacja kontrastu itp. Tylko usunąłem kolor i
    powiększyłem. Pokój dość ciemny, obiektyw 16-35L/19mm,
    czas 1/20', przysłona 2,8, oczywiście z ręki, :=).

    dane EXIF fotki:

    [Image]
    Make = Canon
    Model = Canon EOS 20D
    Orientation = top/left
    Date Time = 2009-02-18 22:34:11

    [Camera]
    Exposure Time = 1/20"
    F Number = F2.8
    Exposure Program = Normal program
    ISO Speed Ratings = 3200
    Exif Version = Version 2.21
    Date Time Original = 2009-02-18 22:34:11
    Date Time Digitized = 2009-02-18 22:34:11
    Shutter Speed Value = 4.32 TV
    Aperture Value = 2.97 AV
    Exposure Bias Value = +0.67EV
    Metering Mode = Pattern
    Flash = Flash did not fire, compulsory flash mode
    Focal Length = 19mm
    Maker Note = 8368 Byte
    User Comment =
    Flashpix Version = Version 1.0
    Color Space = Uncalibrated
    Exif Image Width = 3504
    Exif Image Height = 2336
    Custom Rendered = Normal process
    Exposure Mode = Auto exposure
    White Balance = Manual white balance
    Scene Capture Type = Normal
    Gamma = 2.2

  • 39. Data: 2009-02-22 22:23:20
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    > No dobra, żeby nie było, że coś oszukałem:

    Nie chodzi mi o oszukiwanie, bo akurat 8 megapikselową cyfrówkę Canona
    to ja już kiedyś miałem i jak wyglądają zdjęcia na wyższych czułościach
    też wiem. I widzę dwa zupełnie różne zdjęcia, ale tego się akurat
    spodziewałem, bo co się niby miało zmienić...
    Inna sprawa, że na moim zdjęciu jest ewidentnie nie trafiona ostrość,
    więc chodziło mi raczej o ziarno (a Neopan ma opinię raczej dużego i
    paskudnego:) ) Ale nie ma co porównywać - to na zdjęciach z cyfry ciężko
    nazwać ziarnem (tam, gdzie kończy się biel i zaczyna się robić
    mniej-więcej szaro - tam robi się breja i grube ciapki). To ja sobie
    jednak zostaję przy kliszy, tym bardziej, że B1 nie robię za często a
    takich czułości nie używam w zasadzie nigdy... :)

  • 40. Data: 2009-02-23 08:09:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

    > No znów nie przesadzaj. Jak mówisz o różnicy cenowej to możesz
    > porównywać do d700, a nie do D3x.

    Ale wątek dotyczy konkretnego testu na dpreview (patrz tytuł wątku).

    > I co Ci wychodzi? Stabilizacja, o klasę lepszy wizjer.

    No, i tylko zdjęcia gorsze :-)

    > W tej cenie jest to całkiem niezły wybór bez dwóch
    > zdań, ale też nie idealny.

    Ależ ja nie mówię, że nie jest warta swojej ceny. Po prostu nie
    wytrzymuje porównania jakościowego na wysokim ISO do D3x (bo tego
    dotyczy wątek).

    > Tańsza prawie 3 razy, a czy trzy razy gorsza? :) Sam musisz ocenić - jak
    > Cię stać na D3x to zapewne masz inne potrzeby i wymagania.

    Na szczęście nie muszę :-)
    Nie są mi jeszcze potrzebne tak drogie zabawki.

    --
    Mirek