    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D3x na DPR
    Date: Sat, 21 Feb 2009 15:22:39 +0100

    Paweł W. pisze:
    > A jaka to płachta potrzebna by była, żeby zauważyć różnicę między 12 i
    > 24mpx???

    Żeby zauważyć? przy metrówkach już spokojnie widać a i to przy
    założeniach takich, że nie odszumiasz i nie cropujesz. Bo jak tak to
    "zależy".

    > Nawet jak robić jakieś duże odbitki, to nikt normalny nie podejdzie z
    > lupą i pikseli nie będzie szukał.

    Co nie znaczy, że różnicy nie widać. Foto wydruki są w 300dpi
    (najczęściej), możesz spokojnie policzyć od kiedy da się w ogóle zobaczyć.

    > Do jakich to zleceń tyle px jest potrzebne? Od Janka już wiem, że jemu
    > do fototapet. Komu do czego jeszcze tyle pikseli potrzeba?

    Mi, żeby wykadrować sobie drugi raz, odszumić i dalej nadawało się do
    czegoś.

    > Podniecacie się tymi Mpxami jak przeciętny Kowalski zoomem w swoim
    > aparacie, chociaż jednocześnie się śmiejecie, że głównym kryterium
    > wyboru aparatu przez przeciętną osobę są Mpxy i zoom :/

    Chętnie kupię aparat z 200Mpix który w iso100 będzie szumiał jak
    dzisiejsze lustrzanki na iso 1600 :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \