eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzym grozi uzycie gotowego dławika w układzie rezonansowym na x0MHz ? › Czym grozi uzycie gotowego dławika w układzie rezonansowym na x0MHz ?
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Czym grozi uzycie gotowego dławika w układzie rezonansowym na x0MHz ?
    Date: Tue, 8 Mar 2016 20:13:22 +0100

    Cześć.

    Tak sobie myślę...

    Co złego stanie się jesli zamiast ładnie nawinietej cewki powietrznej
    użyje gotowego dlawika typu "rezystorowego"? Zakładamy jakiś prosty
    oscylator na dziesiątki MHz, cewka równolegle z jakimś ceramicznym
    kondensatorem, jakiś tranzystor.

    Co będzie "gorsze"? Zakładam że dobroć ukladu spadnie, ale czy cos
    jeszcze? Rezystancja szeregowa za duża? Gdzieś czytałem że te dławiki
    nie działaja poprawnie na MHz (znaczaco zmieniają się parametry).

    Pytam bo własnie zobaczyłem heterodynę zrobiną na fabrycznym dławiku.
    Nie działa oczywiście :) Zadziałała po wsadzeniu cewki powietrznej.