  • 1. Data: 2016-03-08 20:13:22
    Temat: Czym grozi uzycie gotowego dławika w układzie rezonansowym na x0MHz ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Tak sobie myślę...

    Co złego stanie się jesli zamiast ładnie nawinietej cewki powietrznej
    użyje gotowego dlawika typu "rezystorowego"? Zakładamy jakiś prosty
    oscylator na dziesiątki MHz, cewka równolegle z jakimś ceramicznym
    kondensatorem, jakiś tranzystor.

    Co będzie "gorsze"? Zakładam że dobroć ukladu spadnie, ale czy cos
    jeszcze? Rezystancja szeregowa za duża? Gdzieś czytałem że te dławiki
    nie działaja poprawnie na MHz (znaczaco zmieniają się parametry).

    Pytam bo własnie zobaczyłem heterodynę zrobiną na fabrycznym dławiku.
    Nie działa oczywiście :) Zadziałała po wsadzeniu cewki powietrznej.

  • 2. Data: 2016-03-09 09:12:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >użyje gotowego dlawika typu "rezystorowego"? Zakładamy jakiś prosty
    >oscylator na dziesiątki MHz, cewka równolegle z jakimś ceramicznym

    On pewnie na rdzeniu, to trzeba by zaczac od sprawdzenia do jakiej
    czestotliwosci ten rdzen zdatny ...

    >Co będzie "gorsze"? Zakładam że dobroć ukladu spadnie, ale czy cos
    >jeszcze? Rezystancja szeregowa za duża? Gdzieś czytałem że te dławiki
    >nie działaja poprawnie na MHz (znaczaco zmieniają się parametry).

    Pamietasz nie tak znowu stary watek - co pokaze miernik indukcyjnosci
    na naszym dlawiku ?
    Wszystko moze pokazac.
    Ale to byl raczej duzy dlawik, a na te czestotliwosci chcesz malutki.

    J.