    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Chromecast audio
    Date: Mon, 26 Oct 2015 11:51:07 +0100

    Google ostatnio wypuściło na rynek nową zabawkę z serii CHromecast - tym
    razem urządzenie służy do strumieniowania audio. Zamiast złącza HDMI
    mamy zwykłego jacka 3,5 mm. Nie powiem, możliwość przerzucenia streama
    ze Spotify albo jakiejś aplikacji do podcastów na zewnętrzne głośniki
    byłaby całkiem fajna.

    Chodzi mi po głowie, żeby zrobić sobie w oparciu o osobne urządzenie z
    własnym wzmacniaczem i kolumienkami. W celu zaoszczędzenia zużycia prądu
    chciałbym oczywiście mieć możliwość włączania i wyłączania wzmacniacza
    jakimś przekaźnikiem.

    Samego Chromecasta jeszcze nie miałem w rękach. Najprościej byłoby,
    gdyby znajdowała się tam jakaś dioda prezentująca stan (odtwarza albo
    nie odtwarza), do której dałoby się podpiąć. Bo jak sądzę producent
    chyba nie przewidział odpowiedniego wyjścia...

    Drugi pomysł - jakieś wykrywanie sygnału audio na wyjściu głośnikowym +
    odpowiedni timeout.

    Ewentualnie - istnieje może jakaś otwarta platforma, na której dałoby
    się zreplikować funkcjonalność Chromecasta?

    Wiem, że niby podobną funkcjonalność można załatwić głośnikami
    Bluetooth, ale w tym rozwiązaniu fajne jest to, że dostęp do głośników
    mogę mieć nie tylko ze smartfona albo tableta, ale także z koputera
    stacjonarnego, który wcale nie musi mieć BT albo znajdować się w jego
    zasięgu.