  • 111. Data: 2011-08-29 23:38:33
    Temat: Re: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pabl_o" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:j3g55v$ln4$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:j3g4hf$384$1@news.onet.pl...

    Mała korekta, widzę że właśnie ubezpieczyciel dopłacił drugie tyle co na
    początku, więc pozostała kwestia jakichś 10% no i kosztów sądowych, kosztów
    opinii, biegłych i prawnika.
    Co pewnie wyjdzie mu jeszcze trzecie tyle co na początku......

    A jak proponowałem po dobroci, żeby podwoili odszkodowanie i rozstaniemy się
    w zgodzie, to się zacięli i bez sądu nawet 1 zł nie dołożyli.
    No to dopłacą 50% extra (niestety większość dla prawnika).

  • 112. Data: 2011-08-30 13:46:17
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 23:04:46 +0200, WOJO napisał(a):

    > Jasne, a ubezpieczenie to niby w jakim celu ?

    ROTFL!

    No jak to w jakim? Przecież ubezpieczasz się od wypadku! Ty robisz wypadek,
    punkty i mandat przyznają ubezpieczycielowi! Co policja ma mieć do Ciebie,
    przecież masz ubezpieczenie, no nie?

    Raf :-)

  • 113. Data: 2011-08-30 14:07:30
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 17:58:00 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Nie poda, bo nie ma.
    > Już to kiedyś przerabialiśmy.
    >
    > Tylko skończony idiota może w ogóle chcieć _próbować_ pozywać sprawcę zamiast
    > TU. Być może Cavallino by tak zrobił.

    Niestety, Cavalino ma rację.

    Co mię obchodzi, czy sąsiad z góry który mi zalał mieszkanie, ma
    ubezpieczenie OC, czy nie ma? Co mnie obchodzi, czy ktoś kto mi uszkodzi
    auto, ma ubezpieczenie, czy nie ma?

    Generalnie stosunek między sprawcą a ubezpieczycielem jest umową CYWILNĄ
    pomiędzy nimi, a poszkodowany ma roszczenie do SPRAWCY.

    KC Art 415. Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do
    jej naprawienia.

    Nie ubezpieczyciel, tylko sprawca!

    Ubezpieczony (sprawca) oczywiście ma regres do ubezpieczyciela.

    Wprawdzie
    KC Art. 805. § 1. Przez umowę ubezpieczenia ubezpieczyciel zobowiązuje się,
    w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa, spełnić określone
    świadczenie w razie zajścia przewidzianego w umowie wypadku, a
    ubezpieczający zobowiązuje się zapłacić składkę.

    § 2. Świadczenie ubezpieczyciela polega w szczególności na zapłacie:
    1) przy ubezpieczeniu majątkowym - określonego odszkodowania za szkodę
    powstałą wskutek przewidzianego w umowie wypadku;

    Ale to jest stosunek prawny pomiędzy UBEZPIECZYCIELEM a SPRAWCĄ a nie
    poszkodowanym.

    Jeżeli poszkodowany poweźmie wiadomość o zawarciu przez sprawcę umowy
    ubezpieczenia, może (powołując się na jej zapisy) pozwać solidarnie sprawcę
    i ubezpieczyciela.

    Nie robi się tego z prostego powodu - szkodę trzeba dowieść dokładnie tak
    samo w obu przypadkach, zaś w razie problemów z egzekucją, komornikowi dużo
    łatwiej przeprowadzić windykację z rachunku bankowego Warty czy innego PZU
    niż od Jana Kowalskiego. Tak więc pozywanie solidarnie sprawcy wypadku to
    jedynie kłopot - będzie on dodatkową stroną próbującą udowodnić
    bezpodstawność roszczenia, przeciągającą terminy, nie odbierającą listów
    poleconych itd.

    Pozwanie samego sprawcy nic nie da, bo on zażąda od ubezpieczyciela
    wykonania umowy ubezpieczenia, i ubezpieczyciel i tak będzie stroną w tej
    umowie.

    Raf :-)

  • 114. Data: 2011-08-30 14:10:51
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 19:28:21 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nauczka dla sprawcy wypadku.

    No to już trzeba mieć powołanie do zawodu nauczyciela... Odczuwać misję
    albo wewnętrzny imperatyw kształcenia społeczeństwa.

    Najlepiej zmienić nazwisko na Judym :-)

    Raf :-)

  • 115. Data: 2011-08-30 14:15:08
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 29 Aug 2011 18:04:16 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Jakie macie wsparcie (że nie ma prawa zastawu)?

    Gogle przestał działać?

    Kodeks Cywilny.

    Art. 307. § 1. Do ustanowienia zastawu potrzebna jest umowa między
    właścicielem a wierzycielem oraz, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie
    przewidzianych, wydanie rzeczy wierzycielowi albo osobie trzeciej, na którą
    strony się zgodziły.

    Raf :-)

  • 116. Data: 2011-08-30 14:27:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No to już trzeba mieć powołanie do zawodu nauczyciela... Odczuwać misję
    > albo wewnętrzny imperatyw kształcenia społeczeństwa.

    Albo być mściwym.

    Ale mogą być jeszcze inne plusy.
    Np. miejscowość sądu.

  • 117. Data: 2011-08-30 14:28:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > właścicielem a wierzycielem oraz, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie
    > przewidzianych, wydanie rzeczy wierzycielowi albo osobie trzeciej, na

    On znowu pomylił przepisy, zapewne o zajęcie mu chodziło. ;-)

  • 118. Data: 2011-08-30 16:25:31
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakonczone
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Oczywiście że będzie.
    > Zniżka za bezszkodowość bez zmian, zwyżka za szkodowość +1000%.

    Od czego będzie ubezpieczony opłacający ?

  • 119. Data: 2011-08-30 16:29:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości news:

    > Od czego będzie ubezpieczony opłacający ?

    Nie wiesz co obejmuje ubezpieczenie OC?

  • 120. Data: 2011-08-30 16:42:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > nieprawda. UBezpieczenie domu bierze pod uwagę wartość, zabezpieczenia...
    > UBezpieczenie OC? długość czasu zarejestrowania auta? normalne? Chore!

    Co Ty gadasz ?! Przecież masz za długość bezszkodowej jazdy. To jest
    oczywiście głupie w kontekście sensu ubezpieczania się, ale nieuniknione z
    powodu większego wpływu ubezpieczyciela na warunki umowy niż
    ubezpieczającego i jakiś wymiar pouczający ma.

    > My wszyscy płacimy za szkody w złotówkach. JAk ktoś wyrządzi szkodę płaci
    > zależnie od czego? o wartości? od punktów które dostał? Nic z tych rzeczy.
    > czy 200zł czy 2mln - taka sama strata procentów - debilizm.

    Bo nie ma zasadniczo sensu skalkulowanie szkody i obciążenie nią
    ubezpieczonego. To byłaby zwykła pożyczka na zaspokojenie roszczenia ze
    szkody.

    > PS łatwo Wam pisać ze mój pomysł jest zły. ale może macie lepszy? Może
    > lepiej płacić za "miszczów kierownicy"?

    Normalne ubezpieczenia a nie jakieś odwrócone, na rzecz poszkodowanych.